Call To Action – Jak stworzyć skuteczny przycisk?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):3

Call To Action jest ważnym elementem każdego tekstu marketingowego. Dobrze stworzone CTA może mieć kluczowe znaczenie dla powodzenia Twojej strony czy kampanii reklamowej. W poniższym artykule dowiesz się jak zwiększyć skuteczność tego oto hasła-przycisku.

Spis treści:

Call To Action – coś więcej na ten temat

CTA (Call To Action) w polskim znaczeniu oznacza wezwanie do działania. Ale co to właściwie oznacza? Jeśli chcesz aby odbiorca coś zrobił, to najczęściej mówisz/piszesz mu co ma zrobić. Zazwyczaj są to wezwania wyrażone w zdaniach w formie rozkazującej np. „Kup teraz”, „Czytaj dalej” czy chociażby „Wypróbuj”.

Tylko czy Twoim zdaniem zachęca to czytelnika do kliknięcia?

Powinieneś się nad tym bardziej zastanowić. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę odbiorców, a nie ich zrażać to już na samym początku powinieneś a raczej musisz zmienić nastawienie do przycisków CTA. Pomyśl, że wezwanie do działania to nie rozkaz, a krótkie oznajmienie, które powiadamia odbiorcę o korzyści.

Większość przycisków nie informuje czytelnika jakie korzyści będzie miał z tego, że kliknie w przycisk CTA. Bywają też strony sprzedażowe, które w ogóle nie posiadają Call To Action!Wiedziałeś o tym? Jak to możliwe? Przecież nawet ludzie tworzący tylko jeden rodzaj strony internetowej słyszeli o takim przycisku. No ale, wrócę do tematu. Poinformowanie klientów o korzyściach przy przycisku CTA poprawiłoby wzrost CTR (współczynnik klikalności). Przemyśl to.

Skuteczne Call To Action – jak je stworzyć?

jak stworzyć skuteczne call to action

Czy w ogóle takie coś istnieje? Naprawdę jest sposób na skuteczne CTA? Owszem jest, tylko trzeba go odpowiednio stworzyć. Musisz zrobić wszystko aby przekonać odbiorcę do kliknięcia i uświadomić mu, że dobrze postępuje. A oto kilka elementów, które trzeba zastosować przy skutecznym Call To Action:

  • Kolor i rozmiar – najlepiej aby przycisk miał kolor kontrastujący z tłem. Wtedy będzie on bardziej widoczny i być może zwiększy szansę na kliknięcie. Co do rozmiaru to powinien on być na tyle duży aby był w pełni widoczny. Oczywiście nie chodzi o to żeby zajmował pół witryny. Wystarczy, że będzie dobrze wyeksponowany.
  • Jeden przycisk CTA – na stronie powinien być tylko jeden przycisk Call To Action. Większa ilość mogłaby zdezorientować odbiorcę i zmniejszyłaby tylko szansę na kliknięcie.
  • Właściwe miejsce – przycisk powinien znajdować się w widocznym miejscu bez przewijania strony. A także przed wysłaniem newslettera powinieneś mieć pewność, że CTA odsyła użytkownika w odpowiednie miejsce.
  • Spójność graficzna newslettera i strony internetowej – część graficzna powinna być ze sobą powiązana. W ten sposób odbiorca będzie miał pewność, że trafił na właściwą stronę.
  • Słowa – pamiętaj żeby ich za wiele nie stosować. Hasło powinno być krótkie a zarazem treściwe. Słowa powinny wyraźnie informować czytelnika co stanie się po kliknięciu. Dlatego wyrazy muszą być odpowiednio dobrane i przekonać czytelnika, że warto kliknąć CTA. Jak napisać skuteczny tekst CTA?
  • Konkret – napisz dokładnie co ma zrobić odbiorca. Nikt nie lubi się bawić w kotka i myszkę.
  • Korzyści – przedstaw użytkownikowi krótki opis korzyści jakie zyska po kliknięciu CTA.
  • Bezpośredni zwrot – z badań wynika, że użycie zwrotu w pierwszej osobie, czyli np. „Kupuję” zamiast „Kup”daje większą liczbę kliknięć.
  • Testimonial zadowolonego klienta – aby przekonać odbiorcę, że dobrze postępuje powinieneś wykorzystać wizerunek klienta, który jest zadowolony z usług.

Podsumowanie

Myślę, że jeśli weźmiesz sobie do serca te oto informacje, to będziesz gotów stworzyć naprawdę dobry Call To Action. Pamiętaj, że jeśli dodasz kilka dodatkowych cech, zwiększysz szansę na to, że dana osoba zainteresuje się ofertą i kliknie przycisk. Jest to krok do sukcesu, czyli pozyskania nowego klienta. Teraz z pełną motywacją bierz się do roboty i dąż do osiągnięcia wyznaczonego sobie celu.

  TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Call To Action – Jak stworzyć skuteczny przycisk?

3 Komentarz

    1. Anna Sobolewska

      Jestem tego samego zdania. Z sam termin CTA osobom niebędącym w temacie możne sprawiać problem w interpretacji. Dlatego w mojej opinii takę artykuły są na plus. Dostarczają podstawowych informacji osobom poszukującym wiedzy.

  1. Pingback: Istotne? zasady web designu - co to jest web design?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.