Co to jest Fanpage? – Jak z niego korzystać?

, Czas czytania: 6:00 min.

co to jest fanpage

Fanpage to coraz częściej stosowana forma budowania wizerunku firmy, marki, produktu, usługi lub osoby. Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się jakie korzyści płyną z posiadania fanpage’a.

Spis treści:

Fanpage – definicja

Fanpage to własna strona na najpopularniejszym portalu społecznościowym jakim jest Facebook, podobna w konwencji do profilu, ale przeznaczona dla firm, osób publicznych, produktów czy znanych marek. „Fanpage” – jak sama nazwa wskazuje jest to strona dla fanów.

Powody, dla których fanpage jest powszechnie wykorzystywany

  • fanpage może założyć każdy, kto jest użytkownikiem Facebooka
  • może być prowadzony przez jedną lub kilka osób
  • łatwa obsługa i możliwość wprowadzenia aktualizacji
  • budowanie wizerunku firmy, marki, produktu, usługi lub osoby
  • duży zasięg oddziaływania
  • informowanie o tym co się dzieje w firmie oraz o np. nowych usługach, promocjach itp.
  • możliwość szybszego zainteresowania

Profil prywatny czy fanpage – co wybrać?

Na samym wstępie warto podkreślić, że jedno nie wyklucza drugiego, ponieważ można prowadzić stronę na Facebooku, a z profilu prywatnego udostępniać jej treści, aby trafiły do twoich znajomych lub jak największej ilości osób, z którymi chciałabyś/chciałbyś nawiązywać kontakty.

Czym się różni fanpage od profilu prywatnego?

Strona dla fanów, czyli po prostu „fanpage” – to miejsce dla osób, rekomendujących twoją markę. Profil prywatny – służy do komunikacji osobistej. Ty decydujesz, o czym będziesz pisać, jakie treści zamieszczać i z jaką częstotliwością. Przewaga profilu prywatnego nad fanpage’m – lepszy zasięg postów, ponieważ profile prywatne są bardziej promowane niż fanpage. Możemy również dokładnie określić grupę odbiorców, do których chcemy przesyłać konkretne treści oraz inicjować rozmowy z innymi użytkownikami.

Założenie Fanpage na Facebooku – konfiguracja krok po kroku

Stworzenie, konfiguracja i prowadzenie fanpage’a jest darmowe, więc nie ma potrzeby obawiać się, że Facebook pobierze od nas jakąkolwiek opłatę. Jeżeli jednak postanowisz promować swoje posty i reklamować się na platformie Marka Zuckerberga, przyjdzie czas aby sięgnąć do portfela.

Po aktualizacji Facebooka, są dwa miejsca z poziomu których możemy przejść do procesu tworzenia nowego fanpage’a. Pierwszy pojawia się w momencie wejścia na stronę startową Facebooka (zdj. 1), przed zalogowaniem. Drugi kryje się w panelu górnym po rozwinięciu (zdj. 2).

Krok 1. Utwórz stronę

Źródło:https://www.facebook.com/ Źródło:https://www.facebook.com/

Krok 2. Wybierz kategorię

Co chciałbyś zaprezentować na Facebooku – firmę, jakiś produkt? A może chcesz nawiązać kontakt z większą ilością użytkowników, promować osobę publiczną lub zespół? Wszystko zależy od Ciebie do jakich celów chcesz używać fanpage’a.

Konfigurację rozpoczynamy od nadania nazwy strony następnie kategorii i opisu naszej strony (zdj. 3). Ze względu na wybraną kategorię Facebook przyporządkuje nas do wyboru podkategorii.

Krok 3. Wybierz nazwę i podkategorie

Następnie wybieramy nazwę fanpage’a, która jest bardzo ważnym krokiem, gdyż jeśli w przyszłości będziemy chcieli zmienić ją bez konsekwencji, będzie to możliwe przy ilości do 200 fanów. Powyżej tego limitu chęć zmiany poprzedzona będzie potrzebą nawiązania kontaktu z Facebookiem i wypełnienia arkuszu z uzasadnieniem dlaczego chcemy ją zmienić

Źródło:https://www.facebook.com/

Krok 4. Przejdź do swojej nowej strony

Tak! To już! Właśnie znajdujesz się na nowo stworzonym fanpage’u. Przed Tobą jeszcze kilka danych do wprowadzenia, które sprawią że będzie wyglądać profesjonalnie od samego początku.

Najważniejsze ustawienia:

  • informacje o stronie
  • przyjazny adres i nazwa użytkownika
  • zdjęcie profilowe – może przedstawiać coś co jest najbardziej charakterystyczne dla firmy, marki lub społeczności (najczęściej wybierane jest logo)
  • zdjęcie w tle – najlepiej wybrać coś czym się zajmujemy, wokół czego będzie skupiona grupa fanów (może to być grafika prezentująca flagowy produkt, hasło reklamowe lub zdjęcie z wybranego wydarzenia)
  • automatyczne odpowiedzi na wiadomości
  • automatyczne odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
  • przycisk z wezwaniem do działania
  • karty na fanpage’u
  • wybór przycisków na stornie
  • połączenie strony z np. Instagramem czy WhatsApp
Źródło:https://www.facebook.com/

Jak zrobić dobry wpis na fanpage?

Dodając nowe wpisy na swoją stronę należy pamiętać o wielu czynnikach np. używanie poprawnego nazewnictwa, chwytliwe hasło itp..

Przykład 1: Słaby wpis

„Kup teraz opony, wymiana opon – Promocyjne ceny, tylko dzisiaj!” www.twojafirma.pl

Przykład 2: Prawidłowy wpis

„Zima tuż za rogiem, a ty dalej nieprzygotowany? Może by tak zadbać o bezpieczeństwo twoje i twoich bliskich? „

Sprawdź naszą ofertę – www.twojafirma.pl

Jak widać w obu wpisach sprzedawcy oferują te same produkty, lecz pierwszy jest zdecydowanie słabym wpisem. Dlaczego? Wpis jest napisany jako rozkaz – Pamiętaj! Klienci mogą, nie muszą… Jeśli chcesz stworzyć promocje to zaplanuj ją wcześniej i daj swobodę swoim klientom.

Natomiast w drugim wpisie, od pierwszego zdania nie zmuszasz klienta do niczego. Piszesz o czystych faktach – jest zima? No zgadza się. Potencjalny klient może być zainteresowany zmiana ogumienia? No zgadza się. Następnie klient dostaje podpowiedź gdzie ma się udać, aby uzyskać odpowiedź. To czy ten klient dokona zakupu czy nie to już inna historia, lecz prawdopodobieństwo, że kliknie w link i odwiedzi Twoją stronę jest bardzo duże.

Podsumowanie informacji na temat fanpage’a

Jak widzisz skutecznie prowadzony fanpage przyniesie Ci wiele korzyści. Pomoże Ci on w rozwinięciu swojej osoby, firmy, produktu oraz w nawiązaniu nowych znajomości, które mogą pomóc Ci w dalszym rozwoju. Jednak, aby to wszystko osiągnąć musisz najpierw go założyć, a następnie regularnie i skutecznie prowadzić.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest Fanpage? – Jak z niego korzystać?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Bartek Candyweb

Programuje, śpiewa i gra - istny człowiek orkiestra:)

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt