Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

,

Panorama Gdańska na której umieszczony został napis Pozycjonowanie Lokalne

Każdy użytkownik szukając w Internecie danej usługi lub produktu korzysta z wyszukiwarki Google i tam wpisuje swoje zapytanie dotyczące danej rzeczy. Kilka lat temu, Google stworzyło specjalną strukturę, która na podstawie naszej lokalizacji wyświetla i sugeruje nam miejsca, które znajdują się w naszej okolicy. A tym samym są one najbardziej polecane przez innych użytkowników. A co Ty masz zrobić, żeby wypaść jak najlepiej w wynikach wyszukiwania związanych z lokalnymi słowami kluczowymi? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.

Spis treści:

  • Czym jest pozycjonowanie lokalne?
  • Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
  • Po co potrzebne jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto to robić?
  • Co jest ważne przy lokalnym pozycjonowaniu firmy?
  • Podsumowanie

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak wdrażanie działań optymalizacyjnych SEO pod kątem wyszukiwarki na stronę internetową. Tak by wyświetlała się ona na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania na dane zapytania/frazy kluczowe dla danego regionu. Za przykład można wziąć np. frazę kluczową „pozycjonowanie stron Mława„.

Pozycjonowanie lokalne wymaga innego podejścia niż pozycjonowanie ogólnopolskie. Tutaj cała promocja strony internetowej skupia się tylko na zasięgu lokalnym, czyli na danym mieście i najbliższych okolicach. W ten sposób dana firma może znacznie szybciej zyskać potencjalnych klientów z danego regionu.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne ma ogromny wpływ przede wszystkim na kondycję i obroty firmy. Dzięki takiemu pozycjonowaniu łatwiej można znaleźć daną stronę w wyszukiwarce i przełoży się to na wzrost liczby klientów, a także zysków.

Pozycjonowanie lokalne skupia się na mechanizmach wyszukiwarki Google. Wśród nich znajduje się:

  • geolokalizacja, która polega na lokalizacji miejsca użytkownika. To gdzie on się znajduje, ma wpływ na wyniki wyszukiwania. Przykładowo: użytkownik korzystający z wyszukiwarki Google, który mieszka w Mławie po wpisaniu frazy: „tworzenie stron internetowych” zobaczy listę wyników właśnie z tego regionu, w którym się znajduje. A to dlatego, że wyszukiwarka Google zdobywa informacje o naszej lokalizacji. W wynikach wyszukiwania pojawiają się zazwyczaj najwyżej punktowane firmy w okolicy.Jednak jest jeszcze takie coś jak pytania geolokalizacyjne. Tutaj użytkownik może wpisać całą frazę np. „tworzenie stron internetowych Mława” i wyskoczy mu lista wyników właśnie z tego regionu. Niezależnie od tego czy jest teraz w Krakowie, Warszawie, czy na innym końcu kraju.
  • Google Moja Firma – aby znaleźć się w lokalnym obrębie wyników wyszukiwania, to niezbędne jest stworzenie wizytówki danej strony internetowej. Trzeba tutaj uwzględnić kilka ważnych kwestii, m.in. weryfikację wpisu, NAP, wszystkie prawidłowe i aktualne dane firmy, a także dodanie niezbędnych zdjęć.
  • badanie rynku i konkurencji – na początku trzeba ustalić jakich słów kluczowych używają lokalne firmy, które preferują takie same lub podobne usługi do Twoich.
  • lokalny link building – w tym przypadku należy skoncentrować się na strategii linków lokalnych (np. stronach internetowych związanych z danym regionem, forach czy nawet katalogach firm dla danego miasta). Pamiętaj, że każda z firm umieszczonych w katalogu powinna zawierać unikalny opis, po to aby nie była czyjąś duplikacją.

Po co potrzebne jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto to robić?

Po co to jest potrzebne? Jest to jeden z najlepszych sposobów aby dotrzeć do lokalnego, potencjalnego klienta w Internecie. W obecnym czasie, osób które wyszukują firmy lokalne za pomocą wyszukiwarki jest znaczna większość. A także większość z tych osób decyduje się na dokonanie zakupu lub skorzystania z usługi. Dlatego pozycjonowanie lokalne jest takie ważne. Ty jako właściciel firmy musisz mieć świadomość tego, co dzieje się w Internecie i zacząć działać tak, aby przynosiło to jakieś efekty.

A dlaczego warto pozycjonować lokalnie? Otóż, wpływa na to kilka czynników. Dzięki takiemu pozycjonowaniu nie tylko zwiększy się znajomość marki wśród odbiorców na tle konkurencji, ale także większy się dotarcie do klientów z danego regionu i koszty przeznaczone na kampanię marketingową będą mniejsze.

Co jest ważne przy lokalnym pozycjonowaniu firmy?

Pozycjonowanie lokalne wprawdzie nie różni się zbytnio od tego tradycyjnego, ogólnopolskiego pozycjonowania. Jednak istnieje pewna grupa czynników, które mają na to wpływ.

Jednym z ważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie są działania prowadzone on-site. Jest to działanie ważne zarówno dla pozycjonowania lokalnego jak i ogólnopolskiego. Różnią się one ustawieniami, a także frazami kluczowymi (w pozycjonowaniu lokalnym trzeba zadbać o to, żeby umieścić nazwę miasta w nagłówkach H1 oraz w treści znajdującej się na danej stronie).

Kolejną ważną kwestią jest występowanie danych teleadresowych. Muszą one być ze sobą zgodne, czyli w każdym miejscu powinno używać się takiego samego adresu, telefonu i nazwy firmy. Przy jakiejkolwiek zmianie konieczna będzie aktualizacja we wszystkich miejscach, gdzie dane zostały podane. W przypadku występowania danych teleadresowych na innych stronach internetowych, warto zadbać o to, aby adres firmy znalazł się w spisach firm lub stronach ze spisami fachowców w danej branży.

Na pozycjonowanie lokalne firmy wpływają również czynniki opisane powyżej, a także pozytywne opinie klientów.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że artykuł pomógł Ci zdobyć wiedzę na temat pozycjonowania lokalnego. A także będziesz wiedział w jakim kierunku pozycjonować swoją stronę internetową, tak aby dana witryna była widoczna w sieci i znajdywała rzeszę odwiedzających ją użytkowników. A teraz zacznij działać i dąż do sukcesu!

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena