Negatywna opinia na Facebooku – nie daj się sprowokować!

,

ikony mediów społecznościowych - facebook, twitter, linkedin, instagram, tumblr, youtube

Facebook stał się obecnie jednym z podstawowych narzędzi marketingowych i komunikacyjnych w relacji z klientami. Aby zaistnieć na rynku wirtualnym i z powodzeniem na nim konkurować, trzeba być obecnym na portalach społecznościowych. Wielu potencjalnych klientów zanim podejmie decyzję zakupową odwiedza fanpage danej firmy, aby sprawdzić jakie są jej notowania i ocena od innych członków internetowej społeczności. Facebook umożliwia swoim użytkownikom na wystawianie opinii i komentarzy. Dopóki z pozostawionych przez poprzedników ocen wyłania się pozytywny wizerunek firmy oraz oferowanych przez nią produktów lub usług, dopóty odbiór jest w pełni pozytywny. Schody zaczynają się, gdy potencjalny, przyszły klient natrafia na negatywne komentarze swoich niezadowolonych poprzedników.

Skąd się biorą negatywne opinie?

Na początek należy zdać sobie sprawę, że negatywne opinie i komentarze, którymi ktoś nas uraczył, nie zawsze są autentyczne i pochodzą od niezadowolonych klientów. Jak wiemy, w sieci internetowej aż roi się od trolli i hejterów, którzy czerpią satysfakcję z niszczenia innych. Bywa, że pozostawione negatywne opinie mogą wynikać z chęci zdyskredytowania w oczach klientów lub z czystej zawiści. Niekiedy ich autorami są rynkowi konkurenci, który w taki nieuczciwy sposób próbują się „wybić”. Oczywiście należy brać pod uwagę fakt, z którym mamy do czynienia najczęściej. Negatywny komentarz lub opinię może pozostawić rzeczywiście klient, który de facto ma do tego prawo. W tym względzie nie pozostaje nic innego, jak rzetelna i uczciwa troska o odpowiednią jakość oferowanych produktów lub usług.

Jak odbudować wizerunek?

Wiemy, jak czasochłonne i trudne jest zbudowanie pozytywnego wizerunku i renomy wśród klientów. Proces ten nierzadko trwa latami. Łatwo z kolei jest utracić dobre imię, nawet jeśli oceny są zbyt surowe lub niesprawiedliwe. Wystarczy nawet kilka negatywnych komentarzy i ocen, aby nasz wizerunek został boleśnie nadszarpnięty. Co możemy zrobić? Pozostawione komentarze może usunąć. Bardziej skomplikowana jest sprawa z systemem ocen. Ukrywając sesję „recenzje”, pozbywamy się niestety nie tylko negatywnych opinii, ale także pozytywnych, co oznacza powrót do punktu wyjścia. Możemy ewentualnie zgłosić niechcianą opinię do Facebooka w celu usunięcia. Należy jednak wziąć pod uwagę, że rzadko taka prośba jest rozpatrywana pozytywnie, gdyż zwykle nie narusza ona regulaminu Facebooka. W sytuacji, gdy mamy do czynienia z wyjątkowo zajadłym hejterem, możemy także rozważyć skierowanie sprawy do sądu.

Nie ma tego złego…

Rozsądna powinna być nasz reakcja na negatywne komentarze i opinie. Pozostawianie ich bez echa to żadne rozwiązanie. Odpowiednia reakcja może pomóc nam w odbudowie swojego wizerunku i w zdobyciu pozytywnego, końcowego świadectwa. Agresywna, niekulturalna odpowiedź z naszej strony to po pierwsze, woda na młyn dla drugiej strony, ale także dyskredytowanie się na własne życzenie w oczach odbiorców. Kluczem do sukcesu jest kulturalna reakcja, w której wyrażamy ubolewanie, chęć wyjaśnienia sytuacji i propozycję jej rozwiązania. Nawet jeśli ostatecznie klient i tak nie usunie swojej negatywnej oceny, pokażemy się z dobrej strony, jako firma rzetelna, której zależy na jakości swoich usług.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Negatywna opinia na Facebooku – nie daj się sprowokować!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Współwłaściciel agencji interaktywnej Candyweb.pl, z zawodu programista/grafik, absolwent studiów magisterkich kierunku informatyka ze specjalnością technologii mobilnych i internetowych Uniwersytetu w Białymstoku. Przeszło 5-letnie doświadczenie komercyjne zdobyte w agencjach reklamowych. Ponad 300 zrealizowanych projektów informatycznych. Pasjonat narzędzi marketingowych i tematyki SEO.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena