Wdrożenie Consent Mode v2
W związku z ciągłymi zmianami w prawie dotyczącym prywatności online oraz w odpowiedzi na nowe wymagania Google, chcielibyśmy przedstawić możliwość wdrożenia nowej wersji Google Consent Mode v2 na Państwa stronie internetowej.
- Koszt wdrożenia Google Consent Mode v2 – jednorazowa opłata 900zł netto.
- Abonament miesięczny (opłata jest uiszczana do operatora platformy CMP cookiebot) zależny jest od liczby podstron w witrynie:
– bezpłatnie do 50 podstron (dostępne ograniczone funkcje)
– 30 zł do 50 podstron (zawiera wszystkie funkcje premium)
– 53zł netto do 350 podstron
– 125zł netto do 3500 podstron
– 220zł netto ponad 3500 podstron
Załóż konto cookiebot wraz z nami i otrzymaj 20% zniżki na abonament, skontaktuj się z nami.
Wyślij zapytanie
Dlaczego powinno się wdrożyć Consent Mode v2?
- Zgodność z przepisami – nowa wersja Consent Mode jest dostosowana do rygorystycznych wymagań prawnych Europejskiego Obszaru Gospodarczego w zakresie przetwarzania i zbierania plików cookie.
- Optymalizacja reklam – wprowadzenie dodatkowych stanów zgody, takich jak ad_user_data i ad_personalization, umożliwia bardziej efektywną optymalizację reklam, contentu i śledzenie konwersji.
- Lepsza analiza potrzeb użytkowników – dzięki dokładniejszym danym, łatwiej będzie dostosować wydatki na reklamę oraz lepiej zrozumieć potrzeby użytkowników.
- W nowej wersji Google Consent Mode v2, zastosowanie technik modelowania informacji pozwala na uzupełnienie braków w danych, które mogą powstać, gdy użytkownicy odmówią zgody na używanie plików cookie. Przedstawiając to prościej dzięki zaawansowanym technikom uczenia maszynowego, Google może analizować informacje od użytkowników, którzy udzielili zgody, aby na tej podstawie przewidywać działania i konwersje tych, którzy zgody nie udzielili.
Potencjalne konsekwencje nie wdrożenia Consent Mode v2
- Ryzyko kar finansowych – niedostosowanie witryny do nowych regulacji prawnych może wiązać się z poniesieniem kary finansowej. Po wdrożeniu Consent Management Platform nie trzeba obawiać się takiej sytuacji. (Zgodnie z RODO naruszenie przepisów dotyczących podstawowych zasad przetwarzania, w tym warunków zgody oraz praw osób, których dane dotyczą, właściciele stron internetowych, którzy nie wdrożyli Consent Mode v2, podlegają administracyjnej karze pieniężnej w wysokości do 4% całkowitego rocznego obrotu z poprzedniego roku obrotowego.)
- Brak wdrożenia Consent Mode v2 na stronie może spowodować, że konto Google Ads zostanie zablokowane, co będzie skutkowało tym, że prowadzenie reklam personalizowanych (remarketingu) będzie niemożliwe.
- Blokowanie śledzenia konwersji przez Google, co może znacząco wpłynąć na ocenę skuteczności działań reklamowych.
- Zbierane dane nie będą rzeczywiste, tylko uzupełniane w oparciu o modelowanie behawioralne Google.
Koszty wdrożenia
- Koszt wdrożenia Google Consent Mode v2 – jednorazowa opłata 900zł netto.
- Abonament miesięczny (opłata jest uiszczana do operatora platformy CMP cookiebot) zależny jest od liczby podstron w witrynie:
– bezpłatnie do 50 podstron
– 53zł netto do 350 podstron
– 125zł netto do 3500 podstron
– 220zł netto ponad 3500 podstron
Załóż konto cookiebot wraz z nami i otrzymaj 20% zniżki na abonament
Co miesiąc skaner przeszukuje Państwa witrynę w celu zidentyfikowania nowych plików cookie i modułów śledzących. W ramach tego skaner wykryje liczbę stron witryny w danym momencie. Miesięczna cena abonamentu zostanie wyliczona na podstawie największej liczby stron zarejestrowanych w historii skanowania witryny.
Mimo że istnieje opcja samodzielnego założenia konta na Cookiebot w celu zarządzania miesięcznym abonamentem, zdecydowanie zalecamy, aby cały proces pozostawić pod naszą opieką, ponieważ nasza pomoc nie ogranicza się tylko do założenia konta i wdrożenia kodu zewnętrznego na stronę. Jesteśmy przekonani, że nasze wsparcie w implementacji okaże się kluczowe.
Rozumiemy, że może to być znacząca decyzja dla Państwa firmy, dlatego jesteśmy do Państwa dyspozycji, aby omówić wszelkie pytania lub wątpliwości związane z tym procesem.
Warto zaznaczyć, że tryb uzyskiwania zgody musi być wdrożony na wszystkich stronach, korzystających m.in. z Google Ads, Google Analytics czy Facebook Ads, ponieważ obowiązkiem jest umożliwienie osobom odwiedzającym stronę wybór zapisywanych cookies poprzez Consent Mode.
Nasz zespół przygotuje i prześle kompleksowy plan działania, zawierający wszystkie niezbędne kroki, od początkowej konfiguracji po ostateczne testy i weryfikację. Zapewniamy pełne wsparcie techniczne oraz doradztwo na każdym etapie wdrożenia, aby zapewnić płynne i skuteczne przeprowadzenie całego procesu.