Podstawy remarketingu w Google Ads – jak skutecznie dotrzeć do poprzednich odwiedzających?
, Czas czytania: 5:00 min. , Komentarz(y):0
Dbanie o grono stałych odbiorców marki to podstawa prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Umożliwia sukcesywne zwiększenie przychodów i zapewnienie ciągłości prowadzenia biznesu. W dotarciu do osób, które zareagowały nawet na najmniejszą reklamę, pozycjonowanie czy mailing pomoże remarketing. Jak skutecznie wykorzystać go w Google Ads i na czym polega tego rodzaju czynność?
Czym jest remarketing? Pojęcie to oznacza rodzaj marketingu, polegający na ponownym dotarciu do osób, które w jakikolwiek sposób odpowiedziały na pierwsze działania promocyjne, prowadzone np. w mediach społecznościowych, korzystały ze strony internetowej określonego podmiotu lub reagowały na wcześniejszą reklamę. Remarketing dotyczy również osób, które były klientami danej firmy (np. robiły zakupy w sklepie internetowym). Rodzajem takiego sposobu promocji jest remarketing Google Ads.
Spis treści
Dlaczego wykonuje się remarketing? Poznaj główne powody!
Remarketing to skuteczny sposób dotarcia do wszystkich grup, które już były zainteresowane Twoją marką. Jeżeli wykazały jakąkolwiek aktywność, to oznacza, że chciały skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług lub sprzedawanych produktów (a być może już takowe kupiły).
Dzięki temu działania remarketingowe są nastawione na bezpośredni sukces, umożliwiając osiągnięcie precyzyjnie określonych celów promocyjnych. Jakich?
- Zwiększenie współczynnika konwersji – osoby, które były zainteresowane daną marką, mogą być potencjalnie zainteresowane zakupem konkretnej rzeczy. Należy im dać drogowskaz, w jaki sposób zrealizują swoje zakupowe plany.
- Zwiększenie świadomości marki – remarketing przypomina o obecności marki i sprawia, że ta cały czas jest obecna w podświadomości klienta. To może przełożyć się na sprzedaż w newralgicznym momencie.
- Poprawa zaufania klienta – remarketing sprawia, że klient może postrzegać markę w roli eksperta w branży. To buduje zaufanie do firmy, co przekłada się na późniejszą sprzedaż.
Do zalet remarketingu możemy zaliczyć m.in. skrócenie czasu cyklu sprzedażowego i prostą personalizację treści. Wytyczenie grupy docelowej nie będzie w tym przypadku stanowić trudności. Jednym z narzędzi do prowadzenia remarketingu jest Google Ads. Na czym polega?
Remarketing w Google Ads – na czym on polega?
Jednym z rodzajów kampanii wtórnej jest remarketing Google Ads. Pozwala on skutecznie powtórzyć przekaz reklamowy odbiorcom, którzy już go wcześniej widzieli przy pomocy narzędzi reklamowych Google. Skutecznie zwiększa on sprzedaż, a jednocześnie stosunek kosztów do zysków jest bardzo korzystny dla przedsiębiorcy.
Jak działa remarketing w Google Ads? Operuje on na bazie plików cookies, pozostawionych jako ślad w przeglądarce. To informacja, jakie strony internetowe odwiedza dana osoba. Jeżeli określona witryna ma kampanię remarketingową Google Ads, system uruchomi jej wyświetlanie reklam produktów z tej strony.
Konfiguracja remarketingu w Google Ads zależy od jego rodzaju. Mówimy o typie statycznym (reklamy wyświetlają się niezależnie od elementu strony, który odwiedzili użytkownicy) lub dynamicznym. W tym przypadku Google Ads pokazuje reklamę konkretnego produktu lub usługi, które wcześniej oglądał użytkownik.
- Zacznij od otagowania domeny pod kątem remarketingu Google Ads.
- Zorganizuj nową kampanię w sekcji Nowa kampania.
- W dodatkowych ustawieniach wybierz Reklamy dynamiczne.
- Zaznacz pole „Wykorzystaj plik danych reklam dynamicznych, aby tworzyć reklamy spersonalizowane” w formularzu.
- W plikach kampanii możesz wgrać pliki ze zdefiniowanym rodzajem grupy odbiorców lub rodzajem reklamy, który ma się pokazywać. Plik displayowy możesz wysłać w formacie HTML5.
Reklamy możesz przygotować m.in. przez Google Web Designer, czyli narzędzie do tworzenia własnych, customowych szablonów reklamowych, idealnych przy przygotowaniu dynamicznej kampanii marketingowej.
W jaki sposób skutecznie realizować remarketing Google Ads? Jakie daje korzyści?
Jeżeli chcesz, aby kampania remarketingowa Google Ads była wykonana prawidłowo, musisz przede wszystkim odpowiednio zdefiniować grupę odbiorców. Warto też stale obserwować charakterystykę prowadzonej kampanii poprzez analizowanie danych z Google Analytics. Musisz połączyć konta w Google Ads z GA, aby skutecznie obserwować postępy w budowaniu grupy stałych klientów. Konieczne jest też prawidłowe opisanie tagu marketingowego, który umożliwi zbieranie danych o konkretnych działaniach użytkowników (np. zakupie zdefiniowanego produktu).
Odpowiednio skonfigurowana kampania remarketingowa Google Ads może dawać wymierne korzyści w postaci sprzedaży, już po pierwszych dniach funkcjonowania. Warto ją uruchomić, jeżeli zbudowałeś już wcześniej określoną grupę odbiorców strony internetowej i chcesz ich zachęcić do większej aktywności przez narzędzia Google. To na pewno się opłaci!
TAGI: