Mikroblog to rodzaj bloga, który cechuje się krótkimi wpisami. A oprócz tego może być również doskonałym narzędziem do nawiązywania kontaktu między firmą, a klientami. Do czego służy mikroblog i czy może być on szansą na wypromowanie przedsiębiorstwa? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.
Spis treści:
Mikroblog – co to właściwie jest?
Mikroblog to jeden z rodzai dziennika internetowego. Jego cechą charakterystyczną są krótkie wpisy o ograniczonej liczbie znaków. Głównym celem mikroblogów jest przekazywanie innym informacji na temat wykonywanej w danej chwili czynności, jak i również przekazywanie informacji o sytuacjach, które miały miejsce w niedalekiej przeszłości oraz o sytuacjach, które nawiązują do przemyśleń i planów, które chciałoby się zrealizować w przyszłości. Przekazując takie informacje warto zamieścić również zdjęcie czy też klip muzyczny lub filmowy, dzięki którym przekaz stanie się bardziej atrakcyjny. Jednak główną zaletą mikrobloga jest szybkość i prostota nawiązywania relacji między firmą, a użytkownikami. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie mikrobloga, na przykład na Twitterze, który jest jednym z jego najpopularniejszych rodzai.
Czy mikroblog może stać się szansą na wypromowanie firmy?
Mikroblog to łatwe w obsłudze i darmowe narzędzie biznesowe. A właśnie takie cechy powodują, że mikroblogiem interesuje się większość przedsiębiorców. Każda firma chce zadbać o swoją przyszłość i wprowadzać co jakiś czas nowe zmiany, które sprawią, że zwiększy się widoczność ich marki na rynku. Dlatego można stwierdzić, że mikroblog jest dobrym pomysłem na zwiększenie takiej widoczności, ponieważ ma on stosunkowo dużą moc oddziaływania. Mikroblog może stać się szansą dla wielu przedsiębiorców. Wystarczy tylko zadbać o odpowiednie czynniki. Żeby działania Twojej firmy wzrosły i były widoczne dla licznej grupy użytkowników, to powinieneś na samym początku wybrać grupę tematyczną odpowiadającą Twojej działalności. Po takich działaniach nie tylko zyskasz nowych, potencjalnych klientów, ale także będziesz mógł dowiadywać się informacji o konkurencji. Dobrym pomysłem może okazać się również wykupienie reklamy, dzięki której Twoje tweety dotrą do szerszego grona odbiorców.
Jak dalej kontynuować działania mikrobloga?
Jeśli już masz stworzone początki działań marketingowych, to bardzo dobrze. Jednak po tym trzeba podjąć się właściwych działań, które pomogą Ci w większym stopniu pozyskać potencjalnych klientów. A więc powinno opierać się to na przekazywaniu przydatnych informacji, takich które zwrócą uwagę użytkowników. Może to być na przykład umieszczanie linków do różnych artykułów, które będą przydatnym źródłem informacji. Mogą to być nawet informacje o organizowanych przez Ciebie spotkaniach, dni otwartych lub warsztatów. A żeby bardziej uatrakcyjnić przekaz, to należy dodać jakieś ciekawe zdjęcie lub filmik powiązany z tematyką wpisu. Jeśli w taki sposób będziesz prowadził swojego mikrobloga, to wzbudzi on zainteresowanie wśród odbiorców, a przełoży się to jedynie na zaufanie do Ciebie.
Mikroblog – to codzienność XXI wieku
Zdziwiony? Sam możesz nie wiedzieć, że sam prowadzisz mikroblog. O tym zaraz. W tym miejscu należy podać kilka przykładów mikroblogów. Zacznijmy, od miej znanego do tych kojarzonych przez praktycznie wszystkich:
- pinger.pl
- nk.pl
- wykop.pl
- pinterest.com
- twitter.com
- facebook.com
Jak widać na załączonym obrazu, korzystamy z nieodchodzenie. Korzysta z zapewne twoja grupa docelowa. Dzięki tej wiedzy wystarczy, abyś wybrał mikroblog z największym potencjałem konwersji dla twojej branży i tam znaczą tworzyć wizerunek firmy. Przez wizerunek mam na myśli stworzenie wizerunku eksperta w branży, a nie tylko reklam. Co do samego wyboru, który mikro blog wybrać. Czasem nie warto kierować się ilością odbiorców. Wynika to z ogromnej rywalizacji, jaka tam występuje. Będziesz mieć do czynienia z konkurencją bezpośrednią (innych firm z branży) oraz z konkurencją pośrednią (innych aktywności, które odwracają uwagę od twojej oferty). Mniejszy mikroblog o skonkretyzowanej grupie odbiorców może stać się miejscem, którym twój przekaz trafi na grunt zainteresowanych odbiorców.
Podsumowanie tematu Mikroblog
Mam nadzieję, że z powyższego wpisu dowiedziałeś się do czego służy mikroblog. Może być on narzędziem, które pomaga w nawiązaniu kontaktu między firmą, a odbiorcami. Dlatego jeśli Ty też prowadzisz firmę, to naprawdę warto pomyśleć nad założeniem i prowadzeniem konta na Twitterze.
Inne pojęcia
Sprawdż także
Co określa Page Rank
?
Czym jest Majestic SEO
?
Do czego służy Algorytm Panda
?
Co określa Atrybut dofollow
?
Co oznacza pojęcie Mikrodane
?
Co określa Domain age
?