Darmowe gadżety, jakimi reklamują się firmy
, Czas czytania: 3:30 min. , Komentarz(y):5
Wiele firm reklamuje swoje produkty lub usługi. A przyciągnięcie uwagi odbiorców to nie lada wyzwanie. W tych czasach przedsiębiorcy korzystają z różnych rozwiązań, aby zdobyć klientów. Oprócz standardowych form promocji wręczają swoim obecnym jak i nowym, potencjalnym klientom małe upominki. A jakie są wśród nich darmowe gadżety, jakimi reklamują się firmy? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Spis treści:
- Gadżety reklamowe na rynku
- Jakie gadżety reklamowe najczęściej wykorzystują przedsiębiorcy?
- Jak dobrać gadżety firmowe do rodzaju firmy?
- Dlaczego gadżety reklamowe są dobrym rozwiązaniem na promowanie Twojej firmy?
- Jakie wnioski wynikają z przeprowadzonych badań o gadżetach reklamowych?
- Jakie cechy powinien mieć dobry gadżet reklamowy?
- Podsumowanie
Spis treści
Gadżety reklamowe na rynku
Na rynku można spotkać wiele sprzedawców, którzy w swojej ofercie posiadają gadżety reklamowe. Wiele firm z tego korzysta, co jest bardzo dobrym pomysłem na zyskanie sympatii wśród klientów. Pośród najczęściej spotykanych, darmowych gadżetów, jakimi reklamują się firmy można wyróżnić: długopisy, ołówki, breloki, żetony, pamięci USB, czapki, kubki, smycze do kluczy, kalendarze, notesy, koszulki, torby na zakupy, odblaski, parasole, zapachy samochodowe czy słodycze. To tylko jedne z nielicznych przedmiotów, ich lista jest znacznie dłuższa.
Takie gadżety wcale nie muszą być drogie. Kupuj takie przedmioty, które będą dopasowane do Twoich możliwości finansowych. Nie powinieneś stawiać na takie gadżety, które przekraczają Twój budżet, nawet jeśli są bardzo pożyteczne. Pamiętaj jednak, że wszystkie gadżety reklamowe powinny być darmowe. Inaczej klient byłby zniechęcony do Twojej firmy i zapewne nigdy już by nie skorzystał z Twoich usług.
Jakie gadżety reklamowe najczęściej wykorzystują przedsiębiorcy?
Polscy przedsiębiorcy z tak wielkiej puli gadżetów reklamowych, jakimi się reklamują, wybierają najczęściej artykuły piśmiennicze, kalendarze i artykuły biurowe. A to dlatego, że te właśnie przedmioty charakteryzują się uniwersalnością i ich wykorzystanie może być w różnych branżach. A dzięki swojej funkcjonalności, na pewno będą one używane przez kontrahentów oraz nowych i dotychczasowych klientów.
Jak dobrać gadżety firmowe do rodzaju firmy?
Gadżety reklamowe co prawda po części promują konkretny produkt bądź usługę. Ale tak naprawdę ich głównym celem jest zbudowanie świadomości o marce. Dlatego istotnym aspektem jest to, aby były one powiązane z firmą. Gadżety reklamowe powinny przywoływać użytkownikowi miłe skojarzenia z nią związane jak i skojarzenia z wartościami jakimi się kieruje.
Każda firma działa w innej branży. Więc nie da się dokładnie określić jaki gadżet reklamowy będzie idealny dla danego przedsiębiorstwa. Nie można wyznaczyć uniwersalnego przedmiotu. Jednak można wyznaczyć jego idealną cechę. Trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na to, czy spełni on swoją funkcję, czy będzie miał charakter użytkowy. Bo tak naprawdę, do tego powinien służyć gadżet reklamowy. Klient, który dostanie taki upominek powinien chętnie z niego korzystać. Taki przedmiot powinien być również dobrze wykonany, po to, aby podkreślić jakość i profesjonalizm firmy. W tym przypadku warto skorzystać ze swojej pomysłowości, bo im ciekawszy przedmiot tym lepiej. Ponadto gadżet reklamowy powinien być spójny z wizualizacją firmy.
Darmowe gadżety, jakimi reklamują się firmy powinny także iść w parze z aktualną modą. Obecnie warto pomyśleć o ekologii. Przedmioty wykonane z recyklingu, wskazują na to, że przedsiębiorstwo dba o środowisko. A takie działania są zawsze dobrze postrzegane przez klientów. Pamiętaj jednak, że przed wyborem gadżetów reklamowych warto pomyśleć nad strategią reklamową i wyznaczyć cele, które chcesz osiągnąć.
Dlaczego gadżety reklamowe są dobrym rozwiązaniem na promowanie Twojej firmy?
Gadżety reklamowe to przedmioty, które wykorzystuje się na potrzeby różnych akcji promocyjnych. Ale dlaczego jest to dobre rozwiązanie na promowanie Twojej firmy? Jest na to bardzo prosta odpowiedź. Każdy człowiek lubi dostawać prezenty. Z psychologicznego punktu widzenia jest to jasne. A gadżety reklamowe do takich prezentów należą. Różne upominki zawsze wywołują w człowieku pozytywne odczucia, w stosunku do osoby, która go jej wręcza. Takie małe podarunki budują pozytywne skojarzenia z firmą, dzięki temu osoba obdarowana prezentem bardziej przychylnie na nią patrzy.Jakie wnioski wynikają z przeprowadzonych badań o gadżetach reklamowych?
Według przeprowadzonych badań z zakresu psychologii społecznej wynika, że darmowe gadżety reklamowe według przedsiębiorców są bardzo dobrym upominkiem nie tylko w czasie zawierania umów, ale również w czasie eventów, targów branżowych czy też w okresie świąt. Co więcej, gadżety reklamowe w postaci drobnych upominków stanowią świetny czynnik rozpoznawalności marki/firmy. Zdecydowana większość przedsiębiorców, którzy zamawiają gadżety reklamowe dla swojej firmy, sprawdza ich jakość oraz estetykę wykonania. Natomiast według wszystkich przedsiębiorców, przeprowadzenie szkolenia bądź konferencji nie może odbyć się bez wręczenia uczestnikom drobnych upominków w postaci gadżetów reklamowych. A także więcej niż połowa spółek nie wyobraża sobie pójścia na targi branżowe lub inne wydarzenia bez gadżetów reklamowych.
Jakie cechy powinien mieć dobry gadżet reklamowy?
Jak już wcześniej wspomniałam, gadżety reklamowe są ważną częścią promocyjną każdej firmy. A jak są ważne dla firmy, to powinny spełniać pewne oczekiwania. Co więc powinno wchodzić w skład cech dobrego gadżetu reklamowego?Spójność
Twój gadżet reklamowy powinien być przede wszystkim spójny z Twoją firmą. Powinien charakteryzować się z Twoją marką i oferowanymi przez Ciebie usługami. Jeśli cechujesz się kreatywnością, to Twój gadżet reklamowy powinien właśnie to odzwierciedlać. W ten sposób podkreśli charakter Twojej działalności oraz będzie harmonizował się ze strategią marketingową.Jakość
Kolejną ważną cechą jest jakość. Każdy upominek stanie się wizytówką Twojej firmy, dlatego też warto zadbać o tą kwestię. Ważne jest to, aby gadżet reklamowy był wykonany z wytrzymałego materiału i wyglądał profesjonalnie. Pamiętaj jednak, żeby taki gadżet był dostosowany do Twoich możliwości finansowych.Przydatność
Rzeczy, które charakteryzują się funkcjonalnością są cenione przez użytkowników. Dlatego też, Twój gadżet reklamowy powinien cechować się przydatnością. Bo przecież każdy lubi dostawać prezenty, które mogą mu się przydać, niż takie, które będą leżeć przez resztę lat w szufladzie. Na dodatek, taki gadżet reklamowy wręczany przez Twoją firmę może stanowić przekaz, że każdy klient i jego potrzeby są dla Ciebie najważniejsze.Dopasowany do firmy/okazji
Istnieje wiele gadżetów reklamowych, można wymienić ich po prostu multum. Jednak trzeba zaznaczyć, że nie każdy przedmiot będzie nadawał się do każdego rodzaju firmy lub do okazji, np. rękawica kuchenna nie będzie dobrym prezentem dla klientów biura ubezpieczeniowego. Trzeba również wspomnieć, że przy promocji firmy dobre okażą się gadżety codziennego użytku. Natomiast w przypadku innych uroczystości, np. urodzin lepsze będą bardziej prestiżowe upominki.Ekologiczny
Dobrym gadżetem reklamowym może być przedmiot wykonany z ekologicznego tworzywa. W ten sposób możesz pokazać, że Twoja firma wspiera takie rozwiązania. Tym samym możesz zyskać na zaufaniu odbiorców i zyskać ich poparcie w tej kwestii.Z elementem WOW
Kolejną cechą, która sprawi, że Twój gadżet będzie idealny, jest efekt WOW. Musisz zaskoczyć swojego klienta, tak aby zapamiętał Cie na bardzo długo. Stwórz oryginalny gadżet reklamowy. Niech będzie to zwyczajny produkt, ale z przytupem, np. wyróżniający się nietypowym kształtem.Podsumowanie
Mam nadzieję, że teraz już wiesz coś więcej o darmowych gadżetach, jakimi reklamują się firmy. Pamiętaj, że wybór odpowiedniego przedmiotu na gadżet reklamowy nie jest wcale taki łatwy. Dlatego przed każdą decyzją o zakupie, warto się wcześniej dobrze zastanowić. Odpowiedni przedmiot może nie tylko spełnić swoją funkcję, ale także przynieść oczekiwane rezultaty.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Darmowe gadżety, jakimi reklamują się firmy
5 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nurtuje mnie jedna kwesta. Mianowice jaki wpływ na wspomniane psychologiczne oddziaływanie prezentów na potencjalnego klienta ma ich jakość. Pytam, ponieważ dostałam kiedyś termos/kubek termiczny od pewnej firmy. Niby miło, bo przecież to nie taka tania sprawa taki kubek. Niestety ten „prezent” miał pewną wadę – nie trzymał w żaden sposób temperatury. Przez taki „darmowy gadżet” zaczęłam się zastanawiać nad profesjonalizmem firmy.
ILe raz widziałem gadżety firmowe, które były z błędami – to też źle wpływa na odbiór marki
Używałem kiedyś długopisu, który dostałem za darmo od jakiejś firmy, bo załatwiałem w niej pewną sprawę. Pewnego dnia przy użyciu tego właśnie długopisu sprężyna z niego wystrzeliła i cały długopis się rozleciał. Nie spotkałem jeszcze firmy w której darmowe gadżety byłyby jakościowo dobre. Sądzę, że firmy zwyczajnie nie chcą w takie rzeczy inwestować większej ilości gotówki niż minimum, które muszą na to przeznaczyć.
Dobre i ciekawie wykonane gadżety reklamowe potrafią zrobić dobre wrażenie. Szkoda, że tak mało firm zwraca na to uwagę. Zazwyczaj spotykam się z gadżetami bardzo niskiej jakości i zrobionych jak najtaniej. Niestety takiej jakości gadżety źle wpływają na wizerunek firmy.
Kiedyś pewna siłownia oferowała swoje torby. Oczywiście z ich logiem. Torby te jakościowo nie miały sobie nic do zarzucenia. Jedyny ich minus był taki, że były dosyć małe i prawie nic się tam nie mieściło. Było to oczywiście zrozumiałe, ponieważ te torby które rozdawali były warte pewnie z 40zł a to już duża inwestycja, jeśli chodzi o darmowe gadżety. Ale często widziałem torby z logiem tej siłowni potem na mieście więc myślę, że reklama im się jak najbardziej udała.