Case Study strony kancelarii – od podstaw do sukcesu

, Czas czytania: 8 min.


Branża usług prawnych ma swoją wyjątkową specyfikę. Opiera się głównie na zaufaniu oraz skuteczności potwierdzanej z reguły poleceniami. Dla wielu kancelarii o zbudowanej renomie to w zupełności wystarczy, aby dobrze funkcjonować na rynku lokalnym. W przypadku najbardziej nienachromowanych kancelarii zbudowany wizerunek wystarczy do pozyskiwania zleceń od największych klientów. Z drugiej strony są młodzi prawnicy oraz nowe kancelarie, które dopiero budują swój autorytet. Dla nich Internet stanowi szansę zaistnienia. Często widać tę zależność na stronach internetowych kancelarii prawnych, gdzie nie zawsze komunikują one o renomie kancelarii. Czasem wręcz stanowi prostą stronę wizytówką, stworzoną na gotowych szablonach. Częściej profesjonalizmy widać w przypadku mniejszych kancelarii. Zapewne wynika to z dostrzegania potencjału, jaki niesie za sobą obecność w Internecie.

Pewną specyfiką branży jest skupienie się na prowadzeniu usług lokalnie. Często zakres świadczonych usług dotyczy miasta, w którym znajduje się kancelaria, czasem również miast ościennych. Przekłada się to na konieczność skupienia się nad pozycjonowaniem lokalnym. To właśnie w nim drzemie potencjał konwersji. Należy też pamiętać, że kancelarie z reguły specjalizują się w konkretnej dziedzinie prawa, które także należy uwzględnić podczas doboru słów kluczowych.

Działania, które przyniosły sukces stronie kancelarii.

W przypadku kancelarii współpraca rozpoczęła się od pracy nad stroną internetową. Budowa strony od podstaw z reguły wydaje się łatwiejszym przedsięwzięciem niż audyt już istniejącej. Przecież „wystarczy tylko nie zrobić błędu”. Właśnie przy tej często niewidocznej na pierwszy rzut oka pracy, upłynął pierwszy okres współpracy. Z informacji, które warto jeszcze wymienić przed konkretami, jest to, że strona została wykonana na WordPress. W ramach konkretnych działań, jakie zostały wykonane, warto wymienić:

  • Strona w ramach panujących standardów w projektowaniu stron internetowych otrzymała responsoryjny szablon, dopasowujący się do ekranów użytkowników.
  • Kolejnym z elementów optymalizacji, była optymalizacja kodu. W tym przypadku polegała ona na nie dodawaniu niepotrzebnego kodu, lecz na zadbaniu o jego schludną i przejrzystą formę łatwo interpretowaną przez wyszukiwarki. Czego niestety nie uświadczymy, gdy wykorzystywane są gotowe szablony lub Page Builder.
  • Strona została zaopatrzona w pliki robots.txt oraz sitemap.xml.
  • Ponadto na stronie zadbano o linkowanie wewnętrzne oraz zastosowano element nawigacyjny breadcrumbs.
  • Zadbano również o właściwą optymalizację obrazków oraz poprawną hierarchię nagłówków.

Następny etap pracy stanowiła analiza słów kluczowych oraz konkurencji. Analiza została wykonana w systemie Semstorm. Na jej podstawie zostały wytypowane istotne słowa kluczowe, które przynoszą wartościowy ruch klientowi. Co dokładniej wynikało z analizy? Frazy ogólnopolskie cieszyły się stosunkowo niskim, miesięcznym zainteresowaniem oraz pokaźną konkurencją. W przypadku takich fraz jak kancelaria adwokacka (średnio 4400 wyświetleń miesięcznie) czy kancelaria prawna (średnio 4400 wyświetleń miesięcznie) średni koszt CPC wynosił około 5 zł. Potencjał został dostrzeżony we frazach „lokalnych”. Frazy związane z miastami w obrębie „zainteresowań” klienta cieszą się istotną ilością wyświetleń oraz stosunkowo niewielką konkurencją.

Na podstawie wiedzy zdobytej dzięki analizie słów kluczowych wykonano optymalizację treści. Na stronie znalazły się opisy zawierające słowa kluczowe. Innymi słowy, na stronie został wykorzystany copywriting SEO. W celu zapewnienia tak lubianej przez Google ostatnimi czasy treści, na stronie została zastosowana sekcja FAQ oraz blog. Blog prowadzony jest przez klienta w sposób regularny. W każdym miesiącu na blog trafiają koleje artykuły. Analiza słów kluczowych posłużyła również jako wskazówka do wypełnienia sekcji meta title.

Działania off-site rozpoczęły się w lutym. Głównym celem wykonywanych działań było zdobycie wartościowego i zrównoważonego profilu linków. Chociaż Google ostatnim czasem postawiło zdecydowany nacisk na wartościowe treści. Dalej czynnikiem wpływającym w sposób istotny jest właśnie właściwy profil linków zewnętrznych prowadzących do strony. Link building prowadzony jest w sposób „naturalny” przypominający ten, jaki w teorii powinien powstawać samoczynnie. Ze źródeł linków między innymi można wymienić katalogi firm oraz artykuły sponsorowane. Wstępnie to tyle z przedstawiania działań zza kulis pozycjonowania. Teraz czas na opowieść o efektach.

Sukcesy pozycjonowania strony kancelarii

Przyszedł czas na przedstawienie efektów pracy. Zacznijmy od początku. Z miesiąca niejako startu pozycjonowania oraz tego, do którego można się już odnieść. Przyjmijmy luty 2020. W tym miesiącu strona na pewno została już zindeksowana. Ba nawet była już widoczna na niektóre frazy. Nawet jedna z tych fraz zawędrowała do top 10. Poniżej szczegółowa tabela widoczności w wybranych miesiącach.


Top 3 Top 10 Top 50
Luty 2020 0 1 46
Czerwiec 2020 2 5 237
Wrzesień 2020 4 20 526

Jak widać w załączonej tabeli. Dane zaprezentowane w formie procentów wyglądają spektakularnej niż w formie liczbowej. Chociaż i w formie liczbowej pozwalają zauważyć stały wzrost widoczności. Wzrost widoczności dotyczy zarówno ogólnych fraz, jak i tych istotnych pod względem zdobywania ruchu na stronę. Strona kancelarii z miesiąca na miesiąc zdobywała pozycje w top 10. Przy czym warto zaznaczyć, że zdobywane frazy kluczowe w top 10 odpowiadały w głównej mierze zapytaniom rokującym konwersją. W tym strona zdobyła pierwsze miejsce na podium na frazy lokalne związane bezpośrednio z prowadzoną działalnością. To z kolei w bezpośredni sposób przełożyło się na wzrost ruchu na stronie.


Zostaw komentarz do artykułu: Case Study strony kancelarii – od podstaw do sukcesu

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress

Ostatnie artykuły

Masz pytania?

Chętnie odpowiemy! :)

Formularz kontaktowy