Co to jest fanpage i jak z niego korzystać?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):6

Jeśli posiadasz firmę, ale nie posiadasz strony internetowej, to ten artykuł jest w sam raz dla Ciebie. Strona internetowa własnej firmy to koszt, na który nie mogą sobie wszyscy pozwolić. Alternatywą jest fanpage na platformie Facebooka, który pozwoli nie tylko wypromować firmę, ale też znaleźć potencjalnych klientów. Jakie jeszcze korzyści przynosi posiadanie fanpage’a? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.

Co to jest fanpage?

Fanpage to nic innego jak strona poświęcona firmie, którą zakłada się na Facebooku. Obecnie wielu przedsiębiorców decyduje się na założenie swojej firmowej strony właśnie w tym medium społecznościowym. A to dlatego, że można dzięki niemu wypromować swoją działalność oraz zdobyć potencjalnych klientów. Dobrze prowadzony fanpage może okazać się kluczem do sukcesu.

Zastosowanie fanpage’a

Najważniejszą funkcjonalnością, którą daje fanpage, jest to, że może on dotrzeć do bardzo dużej ilości osób. Dzięki niemu można krok po kroku budować wizerunek firmy lub zmienić go w markę. Opcja szybkich powiadomień informuje o wszystkich aktualnościach oraz wydarzeniach w firmie. Dzięki temu można zwiększyć zainteresowanie daną firmą wśród użytkowników oraz nawiązać lepszy kontakt z klientami.

Rodzaje fanpage’y:

  • związany z firmą/działalnością;
  • związany z organizacją lub inwestycją;
  • związany z artystą, zespołem lub osobą publiczną;
  • związany z rozrywką;
  • związany z marką lub produktem.

Czy posiadanie fanpage’a jest nam potrzebne?

Oczywiście do posiadania fanpage nikt nikogo nie zmusza. Jest to osobista decyzja i to od danej osoby zależy, czy jej firma ma zyskać większy rozgłos, czy też nie. Każdy z nas dobrze wie, że konto na Facebooku ma większa część społeczności, dlatego trudno jest sobie wyobrazić lepszą promocję swojej działalności. Osoby, które polubią fanpage, będą cyklicznie otrzymywać powiadomienia o firmowych aktualnościach. Reasumując, posiadanie fanpage’a jest słusznym wyborem, ponieważ nic to nie kosztuje, a dla firmy przynosi same korzyści.

Po co nam fanpage skoro mamy konto na Facebooku?

Posiadanie samego konta na Facebooku może nie wystarczyć, aby rozkręcić swój biznes. Fanpage daje nam więcej możliwości, np. pozwala analizować statystki firmy, tworzyć reklamy, tworzyć wydarzenia oraz zaplanować wpisy. Z drugiej strony posiadanie fanpage’a bez konta prywatnego na Facebooku jest niemożliwe. Najczęściej pojawiające się pytanie w sieci brzmi, „czy warto założyć konto prywatne, aby utworzyć fanpage?” Odpowiedź jest bardzo oczywista, tak. Dzięki Facebookowi można wypromować swoją działalność na bardzo szeroką skalę.

Różnice między profilem prywatnym, a fanpagem:

Profil prywatny służy do użytku osobistego i to my decydujemy, co na nim zamieszczamy, co chcielibyśmy na nim opublikować oraz z jaką częstotliwością. Fanpage jest to inaczej strona dla fanów, miejsce, gdzie rekomendujemy swój produkt.

Podsumowanie

Skoro wiemy już co to fanpage i jak on działa, śmiało można stwierdzić, że jeżeli będzie on skutecznie prowadzony, to może przynieść wiele korzyści niewielkim nakładem pracy. Pozwoli on rozwinąć firmę, markę lub produkt oraz oferuje nam nawiązywanie nowych znajomości, które przydadzą się w kolejnych etapach.

nie prowadzić.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest fanpage i jak z niego korzystać?

6 Komentarz

  1. Dinozaur Ewa

    „Co to jest Fanpage?” Lekko polonizowałabym z podaną definicją. Osobiście wydawało mi się, że to profil zakładany przez fanów lub dla fanów znaczy odbiorców. Też nie jestem pewna czy to wszystko musi opierać się tylko i wyłącznie na Facebook. Wiem, jest on niewątpliwie monopolistą. Jednak kiedyś Fanpage nie skupiały się wyłącznie na nim. Chociaż teraz na pytanie „co to Fanpage” Internet zgodnie odpowiada strona na Facebook i tyle… Czyli jestem dinozaurem i pamiętam Internet sprzed roku 2004…

    1. Młody Dinozaur

      No dobrze tylko obecnie utarta odpowiedziało na pytanie „co to jest fanpage” jest to co znajduje się w artykule powyżej. Internet w szczególności social media należą do młodych i to ich definicje teraz są aktualne.

  2. Nowy Dinozaur

    W sumie zgodziłabym się, że definicja fanpage’a jest bardziej ogólna i nie ogranicza się tylko do facebooka, ale to jednak fb w tym momencie dominuje na rynku i osobiście nie wyobrażam prowadzenia jakiejkolwiek działalności bez fanpage’a na facebook’u.

Dodaj komentarz

Bartek Candyweb

Programuje, śpiewa i gra - istny człowiek orkiestra:)