Co to jest Google Trends i czy warto go używać?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2

Co jakiś czas możemy spodziewać się od Google różnych niespodzianek w postaci aplikacji czy też narzędzi ułatwiających niektóre procesy. Jednym z takich narzędzi może być właśnie Google Trends. Czym on tak właściwie jest i czy warto go używać? Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się więcej informacji na ten temat.

Spis treści:

Google trends

Google Trends to darmowe narzędzie od Google wykorzystywane w szczególności do poznania potrzeb użytkowników Internetu. Ponadto jest to narzędzie, które służy monitorowaniu obecnych trendów wyszukiwanych przez użytkowników w wyszukiwarce Google. Google Trends wykorzystuje dane z wyszukiwarki i za ich pomocą jest w stanie wyświetlić z jaką częstotliwością wyszukiwana jest dana fraza kluczowa. Oprócz tego można zobaczyć jak podana fraza wyszukuje się w różnych miastach i w jakim czasie. W skrócie mówiąc jest to narzędzie, które dostarcza potrzebne Ci informacje. Dzięki temu możesz nawet stworzyć strategię marketingową.

Jak wszyscy wiemy, z Internetu dziennie korzysta ogromna ilość osób. Dlatego wyszukiwarka Google każdego dnia zdobywa mnóstwo zapytań wpisywanych przez użytkowników. A trzeba przyznać, że takie informacje są niezwykle ważne dla wszystkich przedsiębiorców posiadających strony internetowe. A to dlatego, że chcieliby oni dotrzeć do użytkowników ze swoją ofertą, przedstawić im swoje produkty bądź usługi. Chcieliby przede wszystkim dostarczyć im treści, którymi się interesują. Dlatego rozwiązaniem na to jest właśnie narzędzie Google Trends. Warto od razu wspomnieć, że jest to bardzo proste działanie, z którym poradzi sobie nawet osoba z niewielkimi umiejętnościami. Aby skorzystać z Google Trends, to na samym początku trzeba wejść na stroną internetową https://trends.google.pl/trends/?geo=PL .

Google trends słowo kluczowe adwokat

Następnie możesz wpisać w wyszukiwarkę frazę, którą chcesz odnaleźć, na przykład „adwokat”. regiony w Google trends

Trzeba zaznaczyć, że po wybraniu frazy, możesz także personalizować dane dotyczące kraju, regionu bądź kategorii.

Google trends wykres słowa Google trends słowa kluczowe zyskujące popularność Google trends archiwum

Ale to nie koniec. Nie musisz zaczynać swoich działań od wpisania frazy, tylko rozpocząć je od przykładu. Przeglądając stronę możesz znaleźć informacje na temat fraz kluczowych, które dopiero zyskują popularność, a także możesz dowiedzieć się jakie tematy cieszyły się popularnością kilka lat temu. Dodatkową cechą jest to, że w każdej chwili możesz zobaczyć jaką pozycję w wyszukiwarce ma dana fraza kluczowa.

Google trends wyszukiwania w miastach Google trends podobne słowa kluczowe

Google Trends może stać się jednym z najlepszych narzędzi do marketingu chociażby z tego względu, że dzięki niemu można zdobyć bardzo dużo informacji o tym czego szukają użytkownicy w wyszukiwarce Google. Ponadto trzeba wspomnieć, że Google Trends może nie tylko przydać się do działań związanych z marketingiem internetowym, ale również pomóc w pozycjonowaniu Twojej strony czy też content marketingu. Jeśli chodzi o działania marketingu internetowego to poprzez Google Trends możesz korygować swoje plany biznesowe, zacząć wykorzystywać lepsze słowa kluczowe do opisania swojej firmy, a także możesz znaleźć ciekawe tematy na bloga firmowego.

Google trends wykres słowa kluczowego adwokat Podczas prowadzenia kampanii marketingowych jednym z wielu czynników wpływających na jej skuteczność jest czas, w którym się znajdzie. Nawet najbardziej dopracowana kampania może okazać się klapą, jeśli trafimy w zły moment. Tu z pomocą może przyjść Google Trends i możliwość analizy zainteresowania słowami kluczowymi w czasie. Dzięki tej funkcji Google Trends masz szansę ocenić czy zainteresowanie słowami jest stałe, cykliczne, jednorazowe czy nieregularne. Możesz ocenić czy słowo kluczowe zdobywa popularność, jest na szczycie popularności czy traci na zainteresowaniu. Jest to naprawdę niezwykle cenna wiedza, która pozwoli Ci ocenić potencjał wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Chociaż dla sporej części osób wyszukiwarka Google stanowi podstawowe źródło wiedzy. Czasem warto sprawdzić, co jest wyszukiwane w innych kanałach. Google Trends umożliwia sprawdzenie trendów w wyszukiwarce grafik, wyszukiwarce wiadomości, wyszukiwarce w YouTube oraz w zakupach Google. Dzięki temu możemy porównać, jakim zainteresowaniem cieszy się słowo kluczowe w różnych wyszukiwarkach Google. Pozwala to również skupić się na interesującej nas części Google na przykład YouTube lub zakupach Google. Ponadto warto dodać, że dzięki Google Trends łatwo można zauważyć to, jak bardzo różnie może przebiegać wykres zainteresowania tą samą frazą w poszczególnych częściach Google.

Tak w wielkim skrócie. Google Trends to narzędzie bardzo przydatne dla wszystkich przedsiębiorców. Nieważne z jakiej będą oni branży, ponieważ to nie ma żadnego znaczenia. Każda osoba może skorzystać z tego narzędzia. Dzięki niemu można poznać i zrozumieć potrzeby użytkowników. Dlatego jeśli Ty również chcesz rozwinąć swój biznes to korzystaj z monitorowania obecnych trendów i wykorzystuj to w swojej branży.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest Google Trends i czy warto go używać?

2 Komentarz

  1. Dominika

    Wiedziona ciekawością zapytam się, jak często w waszej Agencji korzystacie z tego narzędzia? Zagłębiając się trochę w tę tematykę, można znaleźć co najmniej kilka innych metod na szukanie i ocenę słów kluczowych. Nie jestem pewna, ale chyba i nawet na waszym blogu coś o tym czytałam. Wracając do tematu czy to całe Google Trends ma istotne znaczenie dla „branży”, czy raczej jest skierowane do hobbistów?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.