Czy wynik PageSpeed Insights ma jakiś wpływ na pozycję?

, Czas czytania: 4:00 min.

PageSpeed Insights

Optymalizacja stron to temat powszechnie poruszany na wielu forach internetowych. Jest on omawiany również przez specjalistów SEO, którzy uważają, że wyniki nie pokrywają się ze stanem faktycznym i coraz częściej sięgają oni po wszelkiego rodzaju narzędzia. Jednym z nich jest właśnie PageSpeed Insights. Poniżej przedstawiamy kilka informacji na jego temat. Sprawdź szczegóły.

Spis treści:

PageSpeed – definicja

Najprościej stwierdzając, PageSpeed jest to dokładny czas, w którym ładowana jest konkretna strona. Wiadomo, że im krótszy czas ładowania się strony, tym lepiej, ponieważ witryny, których czas ładowania się wydłuża, odrzucane są przez wielu użytkowników. Istnieje wiele czynników składających się na szybkość ładowania strony. Na aspekt, który wpływa na jej spowolnienie, wpływa użycie wielu wtyczek bądź też błędnie zoptymalizowane grafiki.

Zasada działania PageSpeed Insights

Wielu użytkowników myli działanie tego narzędzia poprzez nazewnictwo i w ten sposób sądzą oni, że sprawdza on szybkość ładowania się strony. Niestety są oni w błędzie, ponieważ głównym zadaniem tego narzędzia jest badanie wydajności urządzeń mobilnych oraz urządzeń typu PC. Dzięki wykonaniu takiego testu możemy poprawić stronę, dokonać audytów, sprawdzić checklistę oraz możliwości optymalizacji, aby osiągnąć jak najwyższy wynik, a jest nim 100 punktów.

Test można przeprowadzić na stronie:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

Czy szybkość ładowania strony może wpłynąć na pozycję?

Czas ładowania się witryny obniża koszt pozyskania użytkownika, zwiększa efektywność oraz ruch na stronie. Wniosek nasuwa się sam, nie możemy przejść obok tego obojętnie, ponieważ daje nam to możliwość uzyskania ponad 50% konwersji na stronie. To wspaniałe narzędzie od Google jest bardzo przydatne i pozwoli przyśpieszyć nasz serwis.

Co trzeba zrobić, aby skrócić czas ładowania się strony?

  • Zmniejszyć wagę zdjęć;
  • używać kompresji kodu html, skryptów czy css;
  • kompresować dane do użytkowników;
  • korzystać z pamięci podręcznej przeglądarki;
  • kompresować style blokujące renderowanie strony.

Jaki wynik osiągnąć, by poprawić pozycję?

Ogólnie rzecz biorąc, nie istnieje taki wynik. Logicznie myśląc, każdy lepszy wynik od konkurencji będzie wynikiem zadowalającym. Należy jednak pamiętać, że jeśli konkurencja jako pierwsza wdroży optymalizację, to może zyskać wyższą pozycję, którą ciężko będzie później nadrobić. Poprawienie wydajności strony przyniesie nam wiele korzyści. Dobry wynik jest wysoko oceniany przez algorytm pozycjonowania, skutkiem czego wyraźnie wpływa on na pozycjonowanie i SEO.

Podsumowanie

PageSpeed Insights ma zapewne już swoich zwolenników oraz oponentów. Jednak w większości użytkowników jest to bardzo przydatne narzędzie, poprawiające wydajność oraz szybkość strony. A co za tym idzie? Dzięki poprawnie wykonanej optymalizacji nasza strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Czy wynik PageSpeed Insights ma jakiś wpływ na pozycję?

Bartek Candyweb

Programuje, śpiewa i gra - istny człowiek orkiestra:)

Ostatnie artykuły

Masz pytania?

Chętnie odpowiemy! :)

Formularz kontaktowy