Najnowsza aktualizacja Google zmierza do walki ze spamem! Co oznacza to dla Twojej witryny?

, Czas czytania: 1:30 min. , Komentarz(y):0

4 października 2023 roku Google wprowadziło kolejną aktualizację algorytmu – Google Spam Update. Wywołało to niemałe zamieszanie w świecie SEO, bo celem tej aktualizacji ma być poprawa jakości wyników wyszukiwania poprzez eliminowanie treści spamowych. Czy specjaliści SEO i pozycjonerzy stron internetowych mają się czego obawiać?

Co Google Spam Update może oznaczać dla Twojej strony?

Google w ostatnim czasie stawia na jakość oraz wartościowość treści znajdujących się na stronach. Świadczą o tym, chociażby ostatnie aktualizacje wprowadzone przez ten algorytm. Na przykład mowa tu o aktualizacji Helpful Content Update. Nowa aktualizacja od Google tylko pogłębia to założenie. Co więcej, jest ona globalna, a to oznacza, że będzie miała wpływ na wyniki wyszukiwania w różnych częściach świata i w wielu językach.

Celem Google Spam Update jest ograniczenie widoczności spamu w wyszukiwarce, zwłaszcza mowa tu o takich działaniach jak maskowanie treści, nasycenie treści nadmierną ilością słów kluczowych, ukrycie tekstu i linków, powielenie treści czy treści generowane automatycznie. Więcej informacji o zasadach dotyczących spamu znajdziesz tutaj.

Jeśli strona dostarcza wartościowych i rzetelnych treści, a także nie stosuje technik Black Hat SEO, to nie trzeba się niczego obawiać. Gorzej jest, jeśli na stronie wykorzystywane są techniki spamowe. Wtedy jest to informacja dla Google, że witryna zawiera spamerskie i nieprzydatne dla użytkownika treści, a to wiąże się, wiadomo z czym – utratą pozycji w wyszukiwarce.

Wdrażanie aktualizacji Google Spam Update może potrwać kilka tygodni. W tym czasie nie powinno wprowadzać się też gwałtownych zmian w treściach na stronie.


Zostaw komentarz do artykułu: Najnowsza aktualizacja Google zmierza do walki ze spamem! Co oznacza to dla Twojej witryny?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.