Niespodziewany spadek pozycji w wyszukiwarce Google? Co zrobić, żeby odzyskać utracone pozycje?

, Czas czytania: 5:00 min. , Komentarz(y):0

Obecność firmy w Internecie jest dzisiaj kluczowym aspektem i chyba nie trzeba tego nikomu tłumaczyć. Google, jako gigant wyszukiwarek internetowych odgrywa ważną rolę w zapewnieniu widoczności firmom w sieci. Dlatego też nagły i niespodziewany spadek pozycji właśnie w tej wyszukiwarce, może wywołać u właścicieli stron bądź marketerów spory niepokój. Dzisiaj przedstawimy informacje, dlaczego pozycje w wyszukiwarce mogą ulec spadkom oraz co należy zrobić, aby rozwiązać ten problem.

Co może być przyczyną spadku widoczności w Google?

Spadek widoczności w wyszukiwarce Google może być efektem różnych czynników. Niektóre z nich mogą być trudne do szybkiej identyfikacji. Jednak kluczowe jest znalezienie problemu, aby móc zainicjować odpowiednią strategię naprawczą. Istnieje kilka takich najbardziej powszechnych przyczyn, które mogą mieć wpływ na spadek widoczności. Co do nich należy?

Aktualizacje algorytmu Google

Google regularnie wprowadza zmiany w algorytmach. Czasem niewielka aktualizacja może spowodować znaczące różnice w rankingu, zwłaszcza jeśli strona balansuje na granicy zgodności z wytycznymi Google. Dlatego dobrze jest być na bieżąco ze wszelkimi zmianami i dostosowywać stronę do najnowszych zaleceń.

Konkurencja

Jest ona równie ważnym aspektem wpływającym na pozycje strony www w wynikach wyszukiwania. Firmy nieustannie walczą o czołowe pozycje w wyszukiwarce. Dodatkowo co i raz pojawiają się nowi gracze w sieci, co tylko utrudnia cały proces pozycjonowania. Jeśli Twoja konkurencja stworzy przemyślaną strategię SEO, czyli na przykład zainwestuje w odpowiednią kampanię link buildingową bądź zoptymalizuje treści u siebie na stronie, to może być to dla Ciebie problematyczne. Jeśli nie masz stworzonej tak dobrej strategii, jak konkurencja to niestety, ale będziesz musiał liczyć się ze spadkami widoczności.

Problemy techniczne strony

Czasami na pozycję strony www ma wpływ jej kondycja techniczna. Jakiekolwiek błędy, czy to dotyczące wczytywania się strony, czy problemy z indeksowaniem, mogą mieć wpływ na spadek widoczności w wynikach wyszukiwania. Dlatego ważne jest, aby regularnie monitorować swoją stronę pod względem technicznego SEO. Można korzystać do tego z dostępnych narzędzi, na przykład takich jak Google Search Console.

Utrata linków zwrotnych

Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa również siła domeny. Aby zwiększyć jej moc, do witryny powinny prowadzić wartościowe linki zwrotne. Odpowiednio dobrana strategia linkowania umacnia autorytet i wiarygodność domeny w oczach Google. Spadek widoczności w rankingach może być związany między innymi ze zmniejszeniem ilości wartościowych linków lub przyrostem tych niskiej jakości. Niezależnie od przyczyny, ważne jest śledzenie profilu linków zwrotnych strony, aby szybko zidentyfikować i naprawić potencjalny problem. Jeśli zauważyłeś u siebie spadek widoczności, to może pora, aby zrobić dogłębną analizę linków? Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Ahrefs czy Majestic.

Kara nałożona przez Google

Innym czynnikiem wpływającym na spadek widoczności może być nałożona kara ręczna przez Google. Czy wiesz, co może mieć na to wpływ? Karę od Google można otrzymać za stosowanie niedozwolonych technik SEO, czyli technik Black Hat SEO. Są to na przykład takie działania, jak cloaking (maskowanie i ukrywanie treści), pozyskiwanie linków w nieetyczny sposób czy duplikacja treści. Trzeba też zaznaczyć, że algorytmy Google są coraz bardziej zaawansowane i są w stanie wykryć nieuczciwe praktyki, jakich dopuszczają się właściciele stron bądź firmy, które zajmują się ich obsługą. Aby sprawdzić, czy Twoja strona otrzymała karę, warto zajrzeć do panelu Google Search Console. Jeśli strona została ukarana, ważne jest, aby jak najszybciej zidentyfikować i usunąć problem, a następnie wysłać prośbę o ponowne rozpatrzenie od Google.

Co zrobić, aby odzyskać utracone pozycje w Google?

Najważniejszym krokiem, który trzeba podjąć po zauważeniu spadku widoczności w Google, jest przeprowadzenie dogłębnej analizy oraz przygotowanie strategii naprawczej. W artykule wspomnieliśmy o kilku przyczynach, które mogą mieć niekorzystny wpływ na pozycję Twojej strony w wyszukiwarce. Jednak nie są to wszystkie przyczyny, które mogą wpływać na ranking witryny. Analiza danych z narzędzi analitycznych i SEO stanowi tutaj kluczową rolę. Dzięki nim można o wiele szybciej zdiagnozować problem. Jeśli będzie trzeba, to wprowadź niezbędne zmiany w obrębie strony, które uwzględniają wszystkie aspekty SEO. Skoncentruj się na naprawieniu błędów technicznych, popraw jakość i unikalność treści, zoptymalizuj profil linkowy, nie stosuj niedozwolonych praktyk, a także nie zapominaj o dostosowywaniu strony do najnowszych aktualizacji algorytmów Google. Pamiętaj też, że odzyskanie widoczności w wyszukiwarce nie będzie łatwym procesem i należy podejść do niego z precyzją i cierpliwością.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Niespodziewany spadek pozycji w wyszukiwarce Google? Co zrobić, żeby odzyskać utracone pozycje?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.