Nowość od Google – Google Attribution
, Czas czytania: 2:00 min. , Komentarz(y):0
Jak wszyscy dobrze wiemy, Google ciągle się rozwija i testuje nowe rozwiązania. Dziś przedstawię właśnie taką nowinkę. Przed państwem Google Attribution (beta). Tu widzimy już pierwszą wadę, jest na razie w fazie testów na szczęście. Natomiast jest całkowicie za darmo dla wszystkich posiadaczy Google Analytics.
Spis treści
Zatem czym jest Google Attribution?
Google Attribution umożliwia korzystanie z możliwości atrybucji w Google Analytics. Ma ona podobne zastosowanie co ścieżki wielokanałowe dostępne tylko w Google Analytics 360. Atrybucja polega na przypisaniu konkretnego udziału wszystkim czynnościom wykonanym przez użytkownika w drodze do konwersji. Dzięki czemu jesteś w stanie określić które elementy ścieżki konwersji, jaki miały wpływ na jej finalny wynik. Co można uznać za wartościowe źródło informacji, na podstawie których możemy lepiej optymalizować kampanie reklamowe w Google.
Jak działa Google Attribution?
Zasada działania Attribution opiera się na przypisywaniu reguł do konkretnych konwersji. Może się to odbyć na podstawie dwóch modeli.
- Pierwszy opiera się na analizie danych. Do której jest potrzebna konwersja na poziomie 1000 w ciągu 28 dni.
- Drugi na przypisaniu stałych reguł takich jak: osiągnięte kliknięcia, pierwsze kliknięcie, liniowy, spadek udziału z upływem czasu i uwzględnienie pozycji.
Jak zwykle zapytam o wasze opinie. Czy takie rozwiązanie od Google jest dla was przydatne? Czy warto śledzić temat? #ShotNews
TAGI: