Nowość od Google – Google Attribution

, Czas czytania: 2:00 min. , Komentarz(y):0

Jak wszyscy dobrze wiemy, Google ciągle się rozwija i testuje nowe rozwiązania. Dziś przedstawię właśnie taką nowinkę. Przed państwem Google Attribution (beta). Tu widzimy już pierwszą wadę, jest na razie w fazie testów na szczęście. Natomiast jest całkowicie za darmo dla wszystkich posiadaczy Google Analytics.

Zatem czym jest Google Attribution?

Google Attribution umożliwia korzystanie z możliwości atrybucji w Google Analytics. Ma ona podobne zastosowanie co ścieżki wielokanałowe dostępne tylko w Google Analytics 360. Atrybucja polega na przypisaniu konkretnego udziału wszystkim czynnościom wykonanym przez użytkownika w drodze do konwersji. Dzięki czemu jesteś w stanie określić które elementy ścieżki konwersji, jaki miały wpływ na jej finalny wynik. Co można uznać za wartościowe źródło informacji, na podstawie których możemy lepiej optymalizować kampanie reklamowe w Google.

Jak działa Google Attribution?

Zasada działania Attribution opiera się na przypisywaniu reguł do konkretnych konwersji. Może się to odbyć na podstawie dwóch modeli.

  • Pierwszy opiera się na analizie danych. Do której jest potrzebna konwersja na poziomie 1000 w ciągu 28 dni.
  • Drugi na przypisaniu stałych reguł takich jak: osiągnięte kliknięcia, pierwsze kliknięcie, liniowy, spadek udziału z upływem czasu i uwzględnienie pozycji.

Jak zwykle zapytam o wasze opinie. Czy takie rozwiązanie od Google jest dla was przydatne? Czy warto śledzić temat? #ShotNews

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Nowość od Google – Google Attribution

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress