Nowy format reklam na YouTube – kiedy zainstalujesz Adblock?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):4

Reklamy, reklamy i jeszcze więcej reklam. Zastanawialiście się kiedyś, co by się działo, gdyby w telewizji odwrócono proporcje reklam co do długości filmu? Może rozważaliście, co by się stało, gdyby w radiu przed każdym utworem słyszalne były dwie „krótkie” reklamy. Widocznie w Google ktoś na poważnie prowadzi takie analizy. Bo co rusz znajdują oni kolejną wolną niszę, w którą można upchnąć kolejny format reklamy. Oczywiście dla dobra wszystkich. Bo przecież jest to szansa, aby reklamodawca dotarł do większej ilości potencjalnych odbiorców. Nawet jeśli Ci potencjalni odbiorcy tego nie chcą…

Mała, acz istotna zmiana regulaminu YouTube

Zanim przejdę do nowego formatu reklamy, warto wspomnieć o bardzo istotnej zmianie w regulaminie z korzystania z tej platformy. Mianowicie do tej pory każdy twórca miał możliwość decydowania czy podczas oglądania jego filmów będą wyświetlane reklamy Google, czy też nie. Według nowego regulaminu reklamy mogą wyświetlać się we wszystkich filmach nawet i materiałach twórców, którzy nie są objęci programem partnerskim. W Polsce zmiana regulaminu zaplanowana jest na połowę 2021.

Nowy format reklam YouTube – 30 s audio

W skrócie format reklam składa się wyłącznie z audio i grafiki stanowiącej tło. Z pierwszych doniesień, jakimi chwali się Google, ten format ma wpływać na wzrost świadomości marki aż w 75% kampanii. Oczywiście dane pochodzą z testów w fazie alfa. Pomysł tego typu reklam moim zadaniem jest całkiem słuszny. Niewątpliwie produkcja reklamy audio nie wymaga tyle samo nakładów co reklama wideo. Ponadto z przeprowadzonych badań na użytkownikach, YouTube wywnioskował, że istotna część tych osób korzysta z niego w tle.

Przypomnienie formatów reklam YouTube

Mała powtórka dotycząca tego, jakimi typami reklam, reklamodawcy mogą dotrzeć do potencjalnych odbiorców:

  • Masthead – reklama na szczycie strony głównej.
  • Display – reklamy banerowe na prawo od filmu.
  • Reklamy in-steram – wszystkie możliwe do pominięcia reklamy wyświetlane podczas oglądania.
  • Reklamy in-steram niemożliwe do pominięcia – format 15 s reklam, których nie można pominąć.
  • Reklamy in-steram wezwanie do działania – format, który po wyświetleniu reklamy pokazuje ekran z wezwaniem do działania.
  • Bumper reklamowy – 6-sekundowa reklama wyświetlana przed rozpoczęciem filmu, której nie można pominąć.
  • Reklamy Discovery – wyświetlają się w wynikach wyszukiwania lub na stronie głównej.

YouTube staje się coraz droższy…

Chociaż korzystanie z YouTube jest darmowe, a raczej nie wymaga żadnej formy opłaty, to z biegiem czasu wymusza on na użytkownikach poświęcania coraz więcej czasu na oglądanie reklam. Oczywiście każdy musi być świadomy, że utrzymanie tak gigantycznego serwisu wymaga ogromnych nakładów środków. Przez co nie powinno się także dziwić co do polityki tego serwisu. Trzeba tutaj również wspomnieć, że coraz większy natłok wyświetlanych reklam przekłada się na coraz większy odsetek ludzi, którzy zaczynają korzystać z programów blokujących reklamy.

#ShotNews

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Nowy format reklam na YouTube – kiedy zainstalujesz Adblock?

4 Komentarz

  1. Wenus321

    Nie zdziwię się jak YouTube straci na popularności, bo w wersji na telefon nie da się już z tego kompletnie korzystać. Na komputerze z ad blockiem jakoś się to przejdzie, ale gdy tel na jednym filmiku trwającym 10 minut mam co 2 minuty przerwę na reklamy to jest jakaś porażka. Na szczęście jest coraz więcej aplikacji pozwalających na udoskonalenie youtuba i korzystanie z niego bez reklam.

  2. Marta :)

    Zainstalowałam Adblock odkąd wprowadzono więcej niż jedną reklamie podczas oglądania jednego filmu na YouTube, na telefonie włączam YouTube tylko w ostateczności, nigdzie indziej aż tak reklamy mnie nie denerwowały…

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress