Poradnik: Jak założyć Google Tag Manager i dodać swój pierwszy Tag?

, Czas czytania: 6:00 min. , Komentarz(y):3

Znasz już możliwości Google Analytics, jednak nie czujesz się, aby samemu wprowadzać zmiany w kodzie na swojej stronie? Usłyszałeś o możliwościach Piksel Facebooka, jednak nie wiesz jak zaimplementować odpowiedni kod na swojej stronie? Może korzystasz z Google Ads i myślisz o śledzeniu konwersji? Na wszystkie te pytania odpowiedzią jest Google Tag Manager.

Spis treści:

Jak założyć Google Tag Manager?

Tag management made easy

Google Tag Manager znajdziesz pod adresem marketingplatform.google.com/about/tag-manager/. Jest to jedna z darmowych usług Google. Więc aby z niej skorzystać, należy posiadać aktywne konto Gmail. Na stronie znajdziesz na ten temat szereg informacji. Jednak aby zacząć działać wystarczy kliknąć “Sign in to Tag Manager” lub “Start for free”. W obu przypadkach przeniesiony zostaniesz albo od razu do Menedżera Tagów lub zostaniesz poproszony o zalogowanie się do konta Google.


utwórz konto gtm

Po zalogowaniu Twoim oczom ukaże się panel GTM, w którym znajdować się będą wszystkie konta (projekty). Jednak najpierw musisz utworzyć takie konta. W tym celu należy kliknąć “Utwórz konto”.

Konfiguracja nowego konta/kontenera

konfiguracja kontenera google tag Manager
  • 1). Nazwa konta oraz nazwa kontenera służą głównie do celów administracyjnych. Można w tych polach wpisać dowolne informacje, jednak zdecydowanie lepszą taktyką, jest nazywanie ich jak najbardziej opisowo. Np. nazwa kontenera = adres witryny.
  • 2). Kraj – w tym miejscu należy wybrać kraj, z którego będzie pochodziła największa część ruchu.>
  • 3). Platforma docelowa – GTM pozwala na dodanie różnych typów platform docelowych. Jednak należy pamiętać, że każda kolejna platforma wymaga utworzenia nowego kontenera.

Po wypełnieniu wszystkich danych i wybraniu “Utwórz”, zostaniesz poinformowany o warunkach korzystania z menedżera tagów oraz poproszony o akceptację zasad przetwarzania danych. Ta zgoda jest wymagana, aby przejść dalej.


kod gtm

Bezpośrednio po tym zostaniesz przeniesiony do świeżo utworzonego konta. W pierwszej chwili wyświetli się pop-up z kodem do instalacji GTM. Należy go umieścić zgodnie z instrukcjami. Część w sekcji <head> oraz odpowiednią część w sekcji <body>. Jeśli będziesz szukać kodu GTM, to znajduje się on w:

Administracja -> Zainstaluj Menedżera tagów Google

Jak dodać nowy tag GTM?

Głównym powodem, dla którego warto zainteresować się GTM, są właśnie tagi. Dzięki nim możliwe jest łatwe dodawanie różnego typu kodów wymaganych przez narzędzia analityczne, takie jak wspomniany Piksel Facebooka czy Google Analytics. Aby to zrobić, należy wybrać “Nowy tag”.


dodaj nowy tag

Następnie pojawi się konfigurator nowego tagu, w którym musimy zdecydować o trzech elementach.

  • 1). Nazwa tagu – nazwa może być dowolna jednak warto zadbać o to, aby zawierała ona informacje, za co odpowiada konkretny tag. Ułatwia to późniejsze zarządzanie większą ilością tagów.
  • 2). Konfigurator tagu – jest to sekcja, w której możemy znaleźć konfigurator przypisany do narzędzia, jakie chcemy wdrożyć na stronie. GTM posiada bogatą bazę, w której można znaleźć wiele gotowych rozwiązań. Na samej górze znajdziesz te polecane, które służą do wdrażania innych narzędzi Google. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego gotowego konfiguratora, możesz skorzystać z opcji niestandardowego kodu HTML. Dzięki niemu z łatwością wdrożysz kod Piksel Facebooka.
  • 3). Reguły – służą one do określenia, w których miejscach kodu znaleźć ma się wprowadzany kod. Reguła All Pages oznacza, że kod znajdzie się na wszystkich podstronach. Możesz zawsze zdefiniować własne specyficzne reguły All Pages. Po czym należy zapisać tag.


zmiany w obszarze roboczym gtm

Bardzo ważne jest, abyś pamiętał, że zapisanie tagu nie jest równoznaczne z jego wdrożeniem na witrynie. W tym celu należy wybrać “Prześlij”. Jednak zanim to nastąpi, możesz upewnić się, czy stworzony przez Ciebie tag działa prawidłowo. Jeśli tak, wybierz “Podgląd”. Po tym zostanie otwarta podstrona, gdzie należy wpisać adres strony, nad którą pracujesz.


connect tag assistant to your site

Dzięki temu narzędzie analityczne powinno zacząć odbierać odpowiednie sygnały ze strony.


konfiguracja przesyłania tag google tag Manager

Po wybraniu “Prześlij” otworzy się konfiguracja przesyłania. Jest to ekran podsumowania, gdzie znajduje się informacja o obszarze roboczym. Warto wypracować nawyk zapisywania istotnych informacji, jakie niosą wprowadzane zmiany. Dzięki niemu będzie można później zdecydowanie łatwiej namierzyć Ci momenty, w których mógł wystąpić błąd bądź znaleźć konkretne zmiany.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Poradnik: Jak założyć Google Tag Manager i dodać swój pierwszy Tag?

3 Komentarz

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress