Aktualizacje algorytmu Google 2019, które są już za nami
, Czas czytania: 3:30 min. , Komentarz(y):0
Każdego dnia możemy spodziewać się, że Google zmieni swój algorytm. Można powiedzieć, że robi to nawet codziennie i to po kilka razy. Jednak są to drobne i niezauważalne zmiany. Ale czasami wprowadzana jest duża aktualizacja algorytmu (np. Panda), która ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce. A jakie ważne aktualizacje były w tym roku? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.
Spis treści:
Spis treści
Aktualizacja z dnia 3 czerwca 2019
June 2019 Core Update to oficjalna nazwa wdrożonej nie tak dawno aktualizacji. Wprowadzona aktualizacja, algorytm Google, zmiana dotyczyła głównego algorytmu odpowiadającego za wyniki danej strony internetowej w wyszukiwarce, w określonej kolejności po wpisaniu w pasku wyszukiwania, słowa kluczowego. Jej celem było poprawienie wyszukiwanych fraz przez Google, czyli zrozumienie treści stron wyświetlonych w wynikach wyszukiwania. O planowanej zmianie, Google poinformowało dzień wcześniej na oficjalnym koncie na Twitterze. Było to wielkim zaskoczeniem dla każdego przedsiębiorcy, bo nigdy nie było żadnych informacji o nadchodzących zmianach. Każdy dowiadywał się zawsze po czasie, najczęściej gdy pozycja strony internetowej podnosiła się lub spadała.
Proces całej aktualizacji trwał do 8 czerwca 2019 roku. Google jak zawsze zachowuje wszystkie szczegóły dla siebie. Jednak musisz wiedzieć, że jest mnóstwo czynników, które wpływają na pozycję danego serwisu internetowego. Aktualizacja z dnia 3 czerwca 2019 roku odbiła się echem wśród serwisów internetowych. Odnotowano wzrosty i spadki ich widoczności.
Kilka czynników, które miały wpływ na serwisy, które straciły pozycję w wyszukiwarce:
- słaby UX wersji mobilnej
- długi czas ładowania się strony na urządzeniu mobilnym
- bardzo duża ilość wyświetlanych reklam na ekranie smartfona czy tableta
- niska jakość treści
- mała wiarygodność autora treści
- struktura dokumentów niezrozumiała dla czytelników i algorytmu Google
Aktualizacja z dnia 12 marca 2019
Celem aktualizacji March Broad Core Algorithm Update było zanalizowanie zależności między zapytaniem złożonym z pewnych słów kluczowych zadanym w wyszukiwarce, a treścią publikowaną na stronie. To wszystko po to, aby pytanie zadane przez użytkownika i uzyskane odpowiedzi potrafiły zaspokoić jego potrzeby. W wyniku tej zmiany wiele serwisów internetowych ucierpiało lub wręcz przeciwnie, zyskało na pozycji w rankingu. Według Google celem aktualizacji z marca 2019 roku miało być przywrócenie pozycji witryn, które utraciły swoją pozycję podczas poprzedniej aktualizacji. Już po kilku dniach można było zauważyć wzrost wyników wyszukiwania tych serwisów, które miały odnotowane spadki. Jednak nie było tak we wszystkich przypadkach.
Nazwa tej aktualizacji powiązana jest w pewien sposób z wcześniejszą aktualizacją Florida z 2003 roku. A dlaczego? A to dlatego, że termin wprowadzenia aktualizacji w życie zbiegł się w czasie z konferencją PubCon SEO na Florydzie. I właśnie dlatego większość osób nazywa tą aktualizację „Florida 2”. Aktualizacja, która miała miejsce 16 lat temu objęła serwisy, które podejmowały spamerskie taktyki. A oprócz tego do rankingu w wynikach wyszukiwania nie zaliczały się strony, które publikowały treści niskiej jakości. A czy tak jest obecnie? Trudno stwierdzić, ale data po raz kolejny zbiegła się z tym wydarzeniem, więc Amerykanie postanowili powiązać ze sobą te dwie aktualizacje.
Podsumowanie
I znowu te aktualizacje, które mogą wiele namieszać w niejednym serwisie internetowym… Google w ciągu roku wprowadza kilka aktualizacji, a każda kolejna ma na celu ulepszenie poprzedniej. Google nie powie dokładnie co zrobić aby zwiększyć swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, więc samemu trzeba się domyśleć. Najlepiej jak będziesz śledził najnowsze trendy, dopasujesz treść do wymagań klientów a także będziesz robił wszystko pod optymalizację SEOCo to jest techniczne SEO?. Dopiero wtedy możesz czekać na kolejne zmiany. Pamiętaj, bądź czujny!
TAGI: