Co to jest techniczne SEO?

,

SEO (ang. Search Engine Optimization) jest to optymalizacja, której podstawą jest zwiększenie pozycji danej strony internetowej w wyszukiwarce takiej jak Google. Bez dobrze zrobionego technicznego SEO trudno byłoby osiągnąć satysfakcjonujące efekty w pozycjach strony. W poniższym artykule dowiesz się o technicznym SEO i jego znaczeniu.

Spis treści:

  • Definicja technicznego SEO
  • Z jakich elementów składa się techniczne SEO?
    • Widoczność strony internetowej w wyszukiwarce, a techniczne SEO
    • Meta znaczniki – jako element technicznego SEO
    • Czas ładowania się strony internetowej
    • Nagłówki, a techniczne SEO
    • Linkowanie wewnętrzne (techniczne SEO)
    • Przystosowanie do urządzeń mobilnych
    • Treść (techniczne SEO)
    • Poprawność plików robots.txt, sitemap.xml
    • Zastosowane dane strukturalne w technicznym SEO
  • Podsumowanie – techniczne SEO

Definicja technicznego SEO

Techniczne SEO jest to cała lista uwag oraz porad dla kontrolowanej strony internetowej. Zebrane uwagi używane są przez programistów oraz osoby, które w pewien sposób powiązane są ze stroną internetową do wykonania pracy skupionej na poprawnym SEO.

Z jakich elementów składa się techniczne SEO?

Techniczne SEO składa się m.in. z następujących elementów:

Widoczność strony internetowej w przeglądarce, a techniczne SEO

Żeby użytkownik mógł odnaleźć stronę internetową w wyszukiwarce wystarczy poprawna optymalizacja SEO. Ale to od pozycjonowania zależy widoczność danej strony internetowej. Może ją poprawić liczba fraz kluczowych, pod którymi można znaleźć daną stronę, a także jej widoczność może zależeć od wielu czynników m.in. poprawnej struktury strony.

Meta znaczniki – jako element technicznego SEO

Meta title i meta description służą do tego aby nadać nazwy poszczególnym stronom oraz wyświetlać je w wyszukiwarce Google. Meta title jest to tytuł strony, który powinien składać sie od 55 do 70 znaków. Natomiast meta description, czyli opis strony, który zawiera podstawowe informacje o zawartości danej podstrony serwisu internetowego powinien mieć ok. 155-170 znaków. Prawidłowe przygotowanie opisów może zwiększyć szansę na klikalność w nasza podstronę.

Czas ładowania się strony internetowej

Prędkość z jaką otwiera się dana strona internetowa ma ogromne znaczenie. Szybko ładująca się witryna zapewnia użytkownikowi większy komfort oraz minimalizuje współczynnik odrzuceń. Strona wczytująca się zbyt długo powoduje u odbiorcy utratę zainteresowania, który stracił swoją cierpliwość i w ten sposób opuszcza serwis. Choć nie jest to najważniejszy element technicznego SEO to jednak warto zadbać o szybkość strony internetowej.

Nagłówki, a techniczne SEO

Nagłówki w treści na stronie internetowej mają duży wpływ na jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Tekst oprócz swojej unikalnej treści powinien być odpowiednio rozmieszczony na danej stronie. Dlatego zadaniem nagłówków jest ustalanie hierarchii typograficznej i porządkowanie treści, co pozwala użytkownikom lepiej skanować treść na stronie oraz łatwiej jest im znaleźć informacje, których szukają. Na każdej stronie powinien znajdować się tylko jeden nagłówek H1, który zazwyczaj jest tytułem danego artykułu. Nagłówków H2, H3, H4, itd. może być więcej, ale powinny one budować odpowiednią strukturę. Według pracownika Google kolejność, w której użyjemy nagłówka H1 względem innych nagłówków nie ma większego znaczenia, choć przyjęło się stosowanie nagłówka H1 na górze strony.

Przystosowanie do urządzeń mobilnych

Obecnie strona internetowa przystosowana do urządzeń mobilnych to obowiązek każdego właściciela. Większość użytkowników woli sprawdzić coś w telefonie niż nosić wszędzie ze sobą przenośny komputer. Użytkownicy smartfonów czy tabletów w ten sposób mogą wygodniej przeglądać strony internetowe, robić zakupy w sklepie bądź korzystać z polecanych aplikacji. Od marca 2018 roku Google ogłosiło Mobile First Index, co sprawiło, że podczas ustalania pozycji w rankingu istotna stała się wersja mobilna. Właściciele, którzy nie posiadają takiej wersji, mogą już wywnioskować jaką pozycję może zająć ich strona internetowa. Dlatego żeby podnieść swoją pozycję warto włożyć trochę wysiłku w przygotowanie danego serwisu internetowego na urządzeniach mobilnych.

Treść (techniczne SEO)

Jest to ważna cecha technicznego SEO. Unikalna treść pozwoli przyciągnąć uwagę odbiorców. Ważne jest żeby wiedzieć do jakiego grona odbiorców ma być skierowany artykuł. Tekst przede wszystkim nie może być duplikowany, powinien być autorskiego wykonania. Co prawda możemy się zainspirować ale w niewielkim stopniu. Oprócz tego użyte w tekście frazy, czyli słowa kluczowe zwiększają szansę wyszukania danej strony w wyszukiwarce.

Poprawność plików robots.txt, sitemap.xml

Plik robots.txt

Jest to plik, który steruje ruchem Googlebotów. Zawiera instrukcję dla wszystkich botów odwiedzających stronę. Pokazuje im jakie adresy mogą odwiedzić oraz te, które są dla nich niedostępne. Dzięki temu można wykluczyć niektóre typy podstron z indeksacji.

Plik sitemap.xml

Jest to mapa strony internetowej, a inaczej plik, który umożliwia sporządzenie listy wszystkich adresów URL danej witryny, np. dacie ostatniej aktualizacji. W ten sposób informuje się wyszukiwarkę Google o strukturze i porządku na stronie.

Linkowanie wewnętrzne (techniczne SEO)

Jest to jeden z ważnych elementów na stronie internetowej. Poprawne umieszczenie na stronie www linków, które prowadzą do innej podstrony lub miejsca przynależnego do serwisu. Pomaga to użytkownikom w poruszaniu się po witrynach internetowych oraz zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Zastosowane dane strukturalne w technicznym SEO

Stosowanie danych strukturalnych w kodzie strony internetowej, pozwala na zwiększenie wyniku jej wyszukalności. Są to znaczniki znajdujące się na stronie internetowej, które pomagają lepiej zrozumieć określony ciąg czynności wyszukiwarki Google. Dzięki danym strukturalnym roboty Google z dokładnością wiedzą jaki rodzaj tekstu i w jakich częściach strony się znajduje. Umożliwia to wyświetlenie dodatkowych informacji w wynikach wyszukiwania pod postacią opisów rozszerzonych (rich snippets). W porozumieniu z innymi wyszukiwarkami przyjęło się, że dane strukturalne będzie posiadać jednakowy format jakim jest schema.org.

Podsumowanie – techniczne SEO

Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą Wam w pewien sposób zapoznać się z dziedziną technicznego SEO. Jak możecie zauważyć wszystkie podane wiadomości mają bardzo duży związek z witryną i jej widocznością w wyszukiwarce Google. Żeby osiągnąć sukces trzeba zagłębić się bardziej w tajniki technicznego SEO i wprowadzać zmiany wraz z nadejściem nowych aktualizacji algorytmu od Google. A Ty co wiesz o technicznym SEO?

  TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest techniczne SEO?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena