SEO w eCommerce – czyli jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):1
Być może zastanawiałeś się kiedyś czy SEO ma jakiś szczególny wpływ na Twój biznes? A nawet co trzeba zrobić żeby stało się ono głównym źródłem sprzedaży w sklepie internetowym? Rozwiązanie można znaleźć w optymalizacji kart produktów. A więcej dowiesz się w poniższym artykule.Spis treści:
- Dlaczego SEO jest ważną częścią dla eCommerce?
- Podstawowe elementy jakości produktowej
- Wskazówki, które pomogą Ci zoptymalizować karty produktowe
- Dodatkowe problemy sklepów internetowych
- Podsumowanie
Spis treści
Dlaczego SEO jest ważną częścią dla eCommerce?
Wiadomą sprawą jest to, że chciałbyś mieć większy ruch na stronie i sprzedawać większą ilość produktów. Jest to jak najbardziej zrozumiałe podejście. Przecież każdy chce dla swojego biznesu jak najlepiej. Dlatego ważnym aspektem do osiągnięcia sukcesu jest stosowanie SEO w eCommerce. Jest to bardzo istotne, dlatego że dzięki SEO pozycja Twojej witryny sklepu internetowego może znacznie wzrosnąć. Tylko pamiętaj, że robienie SEO w sklepie nie daje natychmiastowych efektów. Musisz uzbroić się w cierpliwość i zaczekać na zadowalające efekty, bo naprawdę warto. Przede wszystkim ważną częścią jest to, że może wzrosnąć konwersja.Podstawowe elementy jakości strony produktowej
Ważnymi elementami, które mają podstawowy jednocześnie bardzo ważny wpływ na sklep internetowy są poniższe elementy.- Produkt – jest chyba najistotniejszym elementem tego całego procesu. Oczywiście na sprzedanie danego produktu wpływa również to w jaki sposób będzie on przedstawiony w witrynie.
- Marka – powinieneś rozgłosić swoją markę w mediach społecznościowych lub za wykorzystaniem innych kanałów sprzedażowych np. e-mailingu.
- Copywriting – inaczej treści sprzedażowe. Odpowiednia treść jest w stanie skłonić klienta do zakupu danego produktu. Oprócz tego opisy produktów mogą pomóc w rozpoznaniu stylu Twojej marki.
- Design i UX – są to elementy, które mają istotny wpływ na budowanie konwersji. A to będzie zależało od tego w jaki sposób ułożysz i wykorzystasz te elementy.
Wskazówki, które pomogą Ci zoptymalizować karty produktowe
Są to bardzo istotne informacje, bo dzięki nim będziesz mógł podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce Google. A oto te cenne wskazówki:- Powinieneś zrozumieć swojego klienta – rynek eCommerce to jedna wielka konkurencja. Dlatego aby dotrzeć do swoich klientów musisz wykorzystać jak najlepsze metody. Poświęć więcej czasu na zapoznanie się z daną grupą docelową żeby móc później podjąć właściwe działania SEO.
- Wyszukanie słów kluczowych – w tym przypadku to Ty powinieneś postawić się na miejscu klientów, bo dzięki temu będziesz wiedział jakich fraz oni używają w poszukiwaniu Twojej oferty. Jednak może to być trochę męczące i czasami nietrafne posunięcie. Dlatego dobrym sposobem na wyszukanie słów kluczowych jest jedne z narzędzi do tego służących np. Google Ads Keyword Planner. Dzięki temu bez problemu znajdziesz słowa kluczowe powiązane z Twoją ofertą.
- Zdjęcie produktu – jest to ważna wskazówka, ponieważ każdy kupujący chciałby zobaczyć jak wygląda dany produkt. Jeśli nie mógłby go zobaczyć, zapewne miałby obawy przed jego zakupem. Dlatego zadbaj o to, by każde zdjęcie produktu miało zawartą dużą ilość szczegółów.
- Opis produktu – do ocenienia produktu nie pomoże tylko grafika, potrzeba czegoś więcej. Klienci potrzebują informacji dotyczących danego produktu np. jaka jest cena, z jakiego materiału to jest wykonane a nawet jaki jest jego rozmiar.
- Łatwość informacji – powinieneś w jasny sposób przedstawić klientowi informacje związane z wysyłką, gwarancją czy zwrotem przesyłki.
- Opinie zadowolonych klientów – jest to ważny element, który pomaga klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
- Mobilność – większość osób woli przeglądać strony internetowe na smartfonach bo jest wygodniej. Dlatego powinieneś pomyśleć nad tym aby Twój sklep był także komfortowy dla użytkowników. W przeciwnym wypadku mógłbyś stracić klientów.
- Optymalizacja strony – można wyróżnić kilka standardów, które należą do optymalizacji SEO. Są one ważne i należy się do nich stosować. Wśród nich znajdują się:- meta znaczniki (meta title – tytuł strony i meta description – opis strony), dobrze by było aby zawierały one słowa kluczowe.- linkowanie wewnętrzne – jeśli umieścisz linki do innych podstron swojego sklepu to zachęcisz klientów do dalszego zapoznania się z ofertą. Na dodatek jest to bardzo pomocne w indeksowaniu Twojej strony co przekłada się na poprawę widoczności.rich snippets – to właśnie ten standard pozwala zrozumieć Google jakie informacje znajdują się na Twojej stronie. alt text – jest to atrybut, który zawiera opis zdjęcia. Powinien być zarazem krótki i jak najbardziej wyczerpujący. Warto też zawrzeć w nim słowo kluczowe. Alt text pomaga również osobom, które słabo widzą lub po prostu są niewidomi w sposób automatycznego czytania opisu.
Dodatkowe problemy sklepów internetowych
SEO w eCommerce wiąże się z kilkoma problemami związanymi z sklepu internetowego. A oto niektóre z nich:- brak treści na stronie lub jej duplikowanie
- stworzenie różniących się kart produktów
- uproszczenie rozbudowanych adresów URL dla oddzielnych produktów
- brak możliwości opiniowania produktów względem działań, które wspiera SEO sklepu
Podsumowanie
Mam nadzieję, że powyższe informacje są przydatne, choć są to tylko ogólniki, dlatego że każda platforma sprzedażowa oferuje inne opcje, które trzeba wdrożyć i zoptymalizować. Wdrożenie działań eCommerce SEO dla Twojego sklepu internetowego wymagają całościowego połączenia wszystkich powyższych wskazówek. Dlatego jeśli tworzysz sklep internetowy dostosuj się do tych porad.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: SEO w eCommerce – czyli jak powinien wyglądać Twój sklep internetowy?
1 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Duplikowanie opisów produktów może dotyczyć zarówno takich samych opisów różnych produktów w sklepie, jak i pobieraniem opisów producenta. Dobre, unikalne opisy są niesamowicie ważne.
Pingback: Co to jest dropshipping, jak działa i czy warto?
Pingback: Cała prawda o Divi Theme
Pingback: Sklep z butami, odzieżą, a może z torebkami?