Co to jest Facebook Ads, jak działa i czy warto z niego korzystać?

, Czas czytania: 7:00 min. , Komentarz(y):1

Kto z nas nie ma konta na portalu społecznościowym, jakim jest Facebook? Jest to obecnie jedno z największych źródeł informacji na świecie, z którego na co dzień korzystają tysiące użytkowników. To również jedna z największych platform reklamowych, dzięki której można tanim kosztem wypromować swoją działalność.

Promocja jest możliwa, dzięki pewnemu systemowi, a mianowicie, dzięki Facebook Ads. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, co to takiego właściwie jest Facebook Ads, jakie wyróżnia się rodzaje Ads-ów oraz czy warto korzystać z tego systemu, to zapraszam Cię do zapoznania się z treścią poniższego artykułu.

Spis treści:

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to nic innego jak reklama na Facebooku. Ta forma promocji treści jest na tyle ciekawa, że może docierać do tej grupy odbiorców, która interesuje się konkretnymi produktami danej marki oraz ma skłonności do zakupów online. Reklamę na Facebooku można kierować do użytkowników, którzy posiadają pewne charakterystyczne cechy, a co za tym idzie, jest duże prawdopodobieństwo, że zainteresują się przedstawianą w reklamie ofertą.

System reklamowy Facebook Ads został stworzony do prowadzenia kampanii w serwisach społecznościowych należących właśnie do Facebooka – reklamy mogą wyświetlać się między innymi na Instagramie, Messengerze, czy na samym Facebooku. Kampanie reklamowe można prowadzić dzięki specjalnemu narzędziu, jakim jest Menedżer Reklam (z ang. Facebook Ads Manager).

Dzięki Managerowi Reklam na Facebooku możemy precyzyjnie określić grupę docelową odbiorców oraz tworzyć wiele kreacji reklamowych.

Rodzaje reklam na Facebooku

Reklamy na Facebooku mogą wyświetlać się na kilka różnych sposobów. Wyróżnia się takie formaty reklam jak: karuzela, pojedynczy obraz, pojedynczy film, pokaz slajdów oraz kolekcja. Poza tym mamy jeszcze reklamy wyświetlane w Messengerze, reklamy stories, reklamy demo oraz materiały błyskawiczne (w formacie pełnoekranowym na urządzenia mobilne). Formaty te oferują wiele różnych opcji i mogą być spersonalizowane pod kątem konkretnej grupy docelowej.

Pojedynczy obraz

Najpowszechniejszym formatem są reklamy w formie pojedynczego obrazu z uzupełnieniem w formie stopki – do zaprezentowania marki, produktu lub usługi. Reklama w formie obrazu (i nie tylko) może być prezentowana zarówno na Instagramie, Messengerze, Facebooku, jak i w Audience Network, czyli w aplikacjach mobilnych korzystających z targetowania na FB. Jest to bardzo prosty format, który możemy tworzyć bezpośrednio na stronie Facebooka.

Pojedynczy film

Facebook Ads w formie wideo to bardzo atrakcyjna i dynamiczna forma prezentowania produktów bądź usług. Sprawdza się również, jako narzędzie do budowania świadomości marki. Wideo może być wyświetlane w relacjach, aktualnościach lub jako wideo skierowane do konkretnych grup odbiorców (In-Stream). Jest to niezwykle skuteczna metoda na zainteresowanie odbiorców, ponieważ większość z nas jest wzrokowcami.

Gdzie wyświetlają się reklamy Facebook Ads?

Tak jak już wcześniej wspomniałam, reklamy na Facebooku mogą wyświetlać się na samym Facebooku, Instagramie, Messengerze oraz w Audience Network. Te miejsca określane są, jako „umiejscowienia” i są uporządkowane według odbioru reklam na rozmaitych platformach – w Menedżerze reklam.

Obecnie dostępne umiejscowienia na Facebooku, to: aktualności, relacje, In-Stream, wyszukiwanie, wiadomości, w artykułach, w aplikacjach i Oculus (sklep aplikacji mobilnej). Na ogół zaleca się korzystanie z automatycznego umiejscowienia, gdyż w ten sposób system emisji reklam Facebooka może w pełni wykorzystać budżet przeznaczony na reklamę. Jednak możliwa jest również opcja wyboru umiejscowień reklamy w Menedżerze reklam.

Warto, czy nie warto? Zalety reklamy Facebook Ads

Na Facebooku jest ponad 2 miliardy użytkowników, przy tak dużej liczbie aktywnych kont należałoby zadać sobie pytanie, czy reklama na FB to dobre rozwiązanie do promowania własnych produktów i usług. Poniżej przedstawię wam kilka zalet, dzięki którym może zdecydujecie się na tę formę promocji w sieci.

Główne zalety systemu reklamowego Facebook Ads, to:

  • Różnorodność i mnogość formatów – kanwy, oferty, zdjęcia, obrazy, relacje, kolekcje i wiele innych.
  • Targetowanie – czyli kto będzie mógł zobaczyć naszą reklamę. Wybieramy grupę odbiorców na podstawie zainteresowań, zachowań oraz takich informacji, jak lokalizacja, demografia, wiek, płeć i tak dalej.
  • Remarketing – kampanie remarketingowe docierają do tych osób, które już miały okazję odwiedzić naszą stronę. Dotyczy to zarówno samych odwiedzin, jak i konkretnego ruchu w witrynie, np. przeglądanie konkretnych produktów i dodawanie ich do koszyka.
  • Budżet minimalny tworząc reklamę na FB, możemy rozpocząć od naprawdę minimalnego budżetu, np. 0,50 groszy i kierować ją do precyzyjnie targetowanej grupy użytkowników. Jako reklamodawcy możemy mieć pełną kontrolę nad wydatkami, a co za tym idzie skalować je po osiągnięciu zadowalających wyników.
  • Stała grupa odbiorców – dzięki reklamie na Facebooku możemy budować stałą grupę odbiorców i zwiększać liczbę fanów na naszym fanpage’u.
  • Miejsce emisji – Facebook Ads automatycznie dopasuje miejsce emisji reklamy, dzięki czemu nie musimy martwić się o ewentualne błędy w kierowaniu.
  • Wybór grupy odbiorców – dostępne są narzędzia do wyboru grupy odbiorców (jednej z 3 grup odbiorców: podstawowa, niestandardowa i podobna).

Skuteczny system reklamowy

Ogromne zasięgi Facebooka, w przeciwieństwie do innych portali, dają nam niezwykle duże pole do popisu. Poza tworzeniem kampanii i kreacji reklamowych serwis umożliwia nam również dokładne mierzenie efektywności naszych publikowanych treści. Dzięki temu możemy dokładnie określać grupę odbiorców oraz to, jakie treści chcemy im pokazywać.

Facebook to żywy portal, który wciąż się rozwija i z którego na co dzień korzysta ponad 2 miliardy użytkowników. Facebook Ads to zatem świetne miejsce do tego, aby skutecznie pozyskiwać nowych klientów i wzmacniać relacje ze stałymi odbiorcami. To, czy dana kampania sprawdzi się i zainteresuje potencjalnych klientów, zależy tylko i wyłącznie od nas samych i od tego, jakimi pomysłami na reklamy się wykażemy.

Pomimo tego, że reklamy na FB, są stosunkowo proste w obsłudze, niektórym osobom sama obsługa Menedżera Reklam przychodzi z trudem. Z tego właśnie względu przychodzimy wam z pomocą. Jeżeli nie macie wystarczającej wiedzy, jak efektywnie wykorzystywać fundusze na reklamę na Facebooku, to możecie śmiało zwrócić się do nas po pomoc.

Pamiętajmy, skuteczna reklama gwarantuje sukces w niejednej branży, ale trzeba nad nią troszkę popracować. Nieprawdaż?

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest Facebook Ads, jak działa i czy warto z niego korzystać?

1 Komentarz

Dodaj komentarz

candyweb zuzia

Absolwentka dziennikarstwa, która kocha Pandy. Interesuje się poznawaniem kultur, w szczególności Japońskiej. Uwielbia horrory i zagadki kryminalne, a także gry komputerowe, planszowe i karciane.