Co to jest Google My Business?

, Czas czytania: 6:00 min. , Komentarz(y):2

Niezwykle ważne stało się zaprezentowanie firmy w Internecie. To w jaki sposób przedstawiasz informacje o swojej firmie ma istotne znaczenie. Google znalazło rozwiązanie dla firm i stworzyło Google My Business. Co to tak właściwie jest i czemu jest dobrym rozwiązaniem dla firm? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.

Spis treści:

Co to jest Google My Business?

Google My Business w tłumaczeniu Google Moja Firma, to jeden z najprostszych sposobów na udoskonalenie widoczności przedsiębiorstwa w wyszukiwarce Google. Natomiast mówiąc inaczej, My Business Google to wizytówka firmy, w której można znaleźć wszystkie podstawowe informacje dotyczące firmy oraz oceny i opinie z nią związane. To właśnie to narzędzie łączy w sobie wszystkie dane w jednym miejscu. Dzięki Google Moja Firma można nie tylko szybciej, ale też dużo prościej zadbać o prezentację swojej firmy w sieci.

Dlaczego Google My Business może stać się dobrym rozwiązaniem dla firm?

Trzeba zaznaczyć, że Google My Business jest świetnym pomysłem dla wszystkich przedsiębiorców. Firmy często wykorzystują taką powszechność, ponieważ My Business Google pomaga przy widoczności marki w wynikach wyszukiwania. Trzeba również wspomnieć o tym, że jest to bezpłatne narzędzie, które umożliwia weryfikowanie i bieżące aktualizowanie wszystkich informacji. Jednak przedsiębiorcy muszą także przeznaczyć swój czas i wysiłek po to, aby osiągnąć zadowalający efekt.

Jak funkcjonuje Google My Business?

Obecnie ludzie nadużywają wyrażeń, w które upychają słowa kluczowe, dlatego ciężko jest znaleźć firmę tak od razu. Wizytówka Google My Business może wspomóc widoczność Twojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce. Warto tutaj wspomnieć, że My Business Google to przede wszystkim usługa lokalna. Dla przykładu można wpisać w wyszukiwarkę słowo „restauracja”. Po wpisaniu wskaże ona 3 oferty restauracji zgodne z Twoją lokalizacją. Od razu mogą pojawić się tam również inne informacje takie jak adres, numer kontaktowy, godziny otwarcia czy też ocena klientów.

Google my business restauracje

Natomiast można również wyszukać daną działalność gospodarczą po nazwie. Przykładowo może być to nasza agencja interaktywna. Jeśli wpiszesz w wyszukiwarkę naszą nazwę, to po prawej stronie wyświetli się okienko z informacjami o naszej firmie, czyli może się tutaj wyświetlić adres; godziny otwarcia; numer kontaktowy; mapa, która pokazuje jak dotrzeć do danego miejsca; zdjęcia; linki do strony internetowej; opinie oraz ocena klientów.

Google my business Candyweb

Jak założyć wizytówkę w Google

Jak już zostało wyżej wspomniane, wizytówka Google My Business, to bardzo dobre rozwiązanie dla firm, które przyczynia się do wypromowania biznesu. Jednak żeby móc korzystać z przywilejów korzyści tego rozwiązania, to trzeba najpierw założyć taką wizytówkę Google My Business. Jak więc to zrobić? Wizytówkę można założyć samodzielnie bądź zlecić to zadanie jednej z agencji, na przykład interaktywnej. Jeśli skorzystasz z jej pomocy, to wówczas będziesz miał gwarancję, że każda wykonana czynność na profilu będzie zgodna z wymogami algorytmu Google. Jednak jeśli chciałbyś sam stworzyć wizytówkę Google My Business, to na samym początku powinieneś wejść na stronę internetową https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ i zalogować się na swoje konto Google (jeżeli takiego nie posiadasz, to powinieneś je założyć).

Następnie musisz podać kilka informacji o swojej firmie, w tym należy podać informacje o nazwie firmy, jej lokalizacji, adresie, to jaką posiada kategorię biznesową oraz wszelkie dane kontaktowe, które miałyby być wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Kolejny krok to potwierdzenie wszystkich podanych danych, czyli uwierzytelnienie konta. A można to zrobić na jeden z trzech sposobów: za pomocą e-maila, poczty lub telefonu. Później wystarczy tylko czekać pewien czas na potwierdzenie weryfikacji i gotowe.

Jak zarządzać różnymi informacjami o firmie w usłudze My Business Google?

Jeśli zakładałeś wizytówkę w My Business Google, to podawałeś tam aktualne informacje o swojej firmie. Jednak czasami bywają takie sytuacje, że trzeba zmienić numer telefonu bądź przenieść biuro w inne miejsce. A wtedy dostępne dane w usłudze My Business Google już nie są ważne. Dlatego w takich przypadkach niezwykle istotną kwestią jest to, aby szybko zaktualizować informacje w tej właśnie usłudze. A to dlatego, że jeśli jakiś klient chciałby przyjść do Twojego biura bądź zadzwonić i umówić się na spotkanie, to najprawdopodobniej by się z Tobą w ogóle nie skontaktował. Wszystkie takie informacje można zmieniać w dostępnych opcjach, które znajdują się po lewej stronie ekranu w menu. Wśród nich znajduje się zakładka:

  • strony głównej;
  • składek;
  • info;
  • statystyk;
  • recenzji;
  • wiadomości tekstowych;
  • zdjęć;
  • produktów;
  • usług;
  • strony internetowej;
  • użytkownika;
  • rejestracji Gmail;
  • dodania lokalizacji;
  • zarządzania lokalizacjami;
  • połączenia kont;
  • ustawień;
  • wsparcia.

Zalety Google My Business

Wśród zalet usługi Google My Business znajdują się:

  • analiza wizerunku i zwiększenie widoczności marki w wynikach wyszukiwania – w tym przypadku wizytówka Google Moja Firma przyczynia się do wyróżnienia danej firmy w wyszukiwarce, dzięki czemu użytkownicy mogą w szybszy sposób znaleźć Twoją firmę w sieci;
  • zarządzanie informacjami – w swojej wizytówce możesz analizować informacje i na bieżąco je aktualizować, np. mogą być to godziny pracy czy też numery telefonów. A z badań wynika, że firmy, które mają skorygowane informacje uważane są przez klientów za godne zaufania;
  • sam możesz wybrać informacje, które zobaczą Twoi klienci;
  • coraz większe interakcje z klientami – My Business Google to również idealne miejsce na interakcje z klientami. Dlatego jeśli chcesz zwiększyć ilość swoich klientów, to oprócz założenia wizytówki, powinieneś również odpowiadać na opinie klientów lub też dodawać zdjęcia, które pokazują co należy do Twoich zajęć.

Pamiętaj o optymalizacji My Business

Na koniec dodam, że aby cieszyć się w pełni z możliwości, jakie daje nam My Business Google. Musi zostać ono właściwe uzupełnione. Podstawowymi rzeczami, na które powinnaś zwrócić uwagę podczas tworzenia Google My Business to:

  • umieszczenie słowa kluczowego w nazwie firmy (pamiętaj jednego).
  • Wybranie kategorii najlepiej pasujących do profilu naszych usług. To właśnie na ich podstawie Google może wyświetlić twoją wizytówkę Business Google lub tego nie zrobić.
  • Wykorzystaj potencjał dodawania zdjęć. Pamiętaj, aby były one czytelne i dobrej jakości. Takie zdjęcia uwiarygodnia Cię w oczach potencjalnych klientów.
  • Sumiennie wypełnij dane adresowe. Ułatwiasz w ten sposób kontakt wszystkim zainteresowanym twoimi usługami.

Google My Business – podsumowanie

Ważną tutaj kwestią, na którą chciałabym zwrócić uwagę jest to, że My Business Google jest obowiązkowym narzędziem dla każdej firmy. Na dodatek cechą, która w większym stopniu skłania przedsiębiorców do korzystania z tego rozwiązania jest bezpłatność, prostota oraz szybkość działań zwiększających widoczność danych z wizytówki w wyszukiwarce. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, to już teraz zacznij weryfikację swojej wizytówki i zdobywaj nowych klientów.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest Google My Business?

2 Komentarz

  1. Mirek

    Mi się wydaje że w naszym dzisiejszym świecie my Business Google to jednak konieczność. Wiem po sobie ile raz jestem w obcym mieście pierwsze co robię to Google i szukam konkretnych firm. To sklepu, to atrakcji, to miejsca gdzie coś zjem. Bardzo często jeśli nie znajdę no to nie przejdę nie skorzystam i tyle historii.

    1. Pol

      Właśnie właśnie, Sam niedawno się zorientowałem, że właściwie to ja nie wiem jak dojechać do większości sklepów, w jakich byłem. Zawsze było wpisanie nazwy w Google szybkie przejście do nawigacji i jadę. Nawet nie wiedziałem, że te wizytówki nazywają się „Google my business”. Im więcej o tym myślę, tym to wydaje się straszniejsze. Bo co jak Google uzna, że za korzystanie z jego usług należy się opłata?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.