Pozycjonowanie czy reklama Google Ads dla nowego sklepu internetowego?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):1
Wiele osób chce zacząć swój biznes w sieci i postanawia posiadać swój własny sklep internetowy. Jednak trzeba pamiętać, że samo jego stworzenie nie wystarczy do tego, aby klienci zaczęli dobijać się do takiej witryny. Jedynym wyjściem z tej sytuacji może być wypromowanie sklepu internetowego. A można to zrobić za pomocą pozycjonowania lub reklamy Google Ads. Która z tych opcji jest korzystniejsza? Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się więcej szczegółów związanych z tym tematem.
Spis treści:
- Jak wypromować sklep internetowy za pomocą pozycjonowania?
- Zalety i wady pozycjonowania
- Jak wypromować sklep internetowy za pomocą reklamy Google Ads?
- Formy reklamy w Google Ads
- Zalety i wady reklamy Google Ads
- Porównanie działań pozycjonowania i reklamy Google Ads
- Podsumowanie – która z tych opcji jest korzystniejsza?
Spis treści
Jak wypromować sklep internetowy za pomocą pozycjonowania?
Pozycjonowanie to jedna z najpopularniejszych metod promocji sklepu internetowego. Jej działania opierają się na zareklamowaniu sklepu bądź też konkretnego produktu lub usługi. Trzeba zaznaczyć, że pozycjonowanie jest również jednym z najważniejszych czynników marketingu internetowego. Dlatego widoczność strony w wynikach wyszukiwania ma tutaj istotne znaczenie. Ponadto im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa popularność w sieci. Trzeba jednak wspomnieć o tym, że pozycjonowanie to żmudny proces, który może dać zadowalające efekty dopiero po kilku miesiącach. Dobrym pomysłem na przyspieszenie tego działania może być stworzenie bloga firmowego i umieszczanie w nim artykułów powiązanych tematycznie z Twoją branżą. Dlatego w tym przypadku dobrze byłoby zapoznać się również z takimi działaniami jak SEO, content marketing, link building czy też analityką internetową. Po takich działaniach możesz spodziewać się, że z czasem użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę daną frazę zobaczy w wynikach wyszukiwania Twoją podstronę.
Zalety i wady pozycjonowania
ZALETY I WADY POZYCJONOWANIA |
|
Zalety |
Wady |
Zwiększenie widoczności witryny internetowej w wyszukiwarce Google |
Wyniki pozycjonowania nie pojawiają się od razu |
Wzrost konwersji |
Ograniczona ilość wartościowych fraz kluczowych |
Większa możliwość dotarcia do potencjalnych klientów |
Zasady pozycjonowania często ulegają zmianom |
Budowanie wizerunku i rozpoznawalności marki |
|
Pozyskanie wartościowych linków do swojej witryny |
|
Możliwość zwiększenia swojej pozycji nad konkurencją w wynikach wyszukiwania |
|
Jak wypromować sklep internetowy za pomocą reklamy Google Ads?
Natomiast jeśli chodzi o reklamę Google Adsto jest to również bardzo skuteczna forma promocji sklepu internetowego. Jeśli nie lubisz zbyt długo czekać na zadowalające Cię efekty, to ta forma będzie dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ na rezultat nie trzeba czekać bardzo długo. Praktycznie już od samego początku swojego biznesu można zdobyć kilku potencjalnych klientów. Trzeba pamiętać, że koszt takiej reklamy to płatność naliczana tylko za kliknięcie w reklamę. Ponadto trzeba pamiętać, że aby reklama Google Ads przyniosła zyski, to kampania reklamowa powinna być dobrze sformułowana. A może stać się tylko wtedy kiedy dobierze się odpowiednią formę reklamy Google Adsczy też odpowiednie słowa kluczowe.Dlatego optymalizacja treści jest tutaj istotną kwestią, ponieważ dzięki niej można uzyskać dobrą ocenę stron, która wpływa na koszt kliknięcia.
Formy reklamy w Google Ads
Do typów reklam Google Ads można zaliczyć:
- Kampanie produktowe (Google Shopping) – są one wykorzystywane głównie przez sklepy internetowe, ponieważ ich cechą charakterystyczną jest forma graficzna, która przedstawia zdjęcie produktu oraz jego cenę i nazwę. Po kliknięciu w obrazek, użytkownik przenosi się bezpośrednio na stronę sklepu.
- Linki tekstowe – to linki sponsorowane składające się nagłówka, adresu URL oraz treści reklamy. Natomiast dzięki dodatkowemu rozszerzeniu oprócz podanych już elementów można dodać także kolejny nagłówek i kolejny tekst, co sprawia, że szanse na ciekawszy opis produktów bądź usług wzrosną.
- Kampanie obrazkowe–występują zazwyczaj w postaci banerów. Powinny one przedstawiać ciekawą grafikę lub zdjęcie, które swoim wyglądem zachęci użytkownika do kliknięcia i obejrzenia danego produktu.
- Reklamy wideo – natomiast ten rodzaj reklamy pozwala dotrzeć do użytkowników korzystających z witryn filmowych, m.in. YouTube. Takie reklamy wyświetlają się zazwyczaj pomiędzy dwoma odtwarzanymi filmami.
- Remarketing – dzięki temu działaniu można dotrzeć z reklamą do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę. Głównym celem remarketingu jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, którzy byli zainteresowani ofertą w ostatnim czasie.
- Reklamy na poczcie Gmail – pojawiają się one w skrzynce pocztowej użytkownika. Reklamy mogą zawierać formularze, grafiki bądź wideo. Są one zawsze dopasowane do zainteresowań użytkownika.
Zalety i wady reklamy Google Ads
ZALETY I WADY REKLAMY GOOGLE ADS |
|
Zalety |
Wady |
Szybkość działania |
Pomimo, że jest to dobry sposób na promocję witryny, to jednak jest to krótkie działanie, do czasu wykorzystania budżetu. |
Zwiększenie świadomości o marce |
Po zakończeniu działań kampanii, nie przynosi ona już żadnych efektów |
Możliwość szybkiej reakcji na zmiany w zapytaniach użytkowników w wyszukiwarce i zmiana słów kluczowych |
Koszty kliknięć w reklamę |
Możliwość pełnej kontroli nad wydatkami przeznaczonymi na kampanię |
|
Szybka modyfikacja reklamy |
|
Możliwość śledzenia swoich wyników spośród wyników konkurencji |
|
Precyzyjność reklam |
|
Porównanie działań pozycjonowania i reklamy Google Ads
Porównanie działań pozycjonowania i reklamy Google Ads |
|
Pozycjonowanie |
Reklama Google Ads |
Wymagana jest optymalizacja treści i kodu strony internetowej |
Wymagana jest optymalizacja treści i kodu strony internetowej, o ile zależy nam na niskich kosztach kliknięć |
Pierwsze efekty można zobaczyć po upłynięciu kilku miesięcy, przy pozycjonowaniu lokalnym np. 3-4 miesięcy |
Pierwsze efekty można zobaczyć w trybie ‘natychmiastowym’ |
Trzeba zdobyć wartościowe linki do promocji sklepu internetowego |
Nie trzeba posiadać wartościowych linków do promocji sklepu |
Nie ma możliwości czasowego wyłączenia kampanii reklamowej |
Jest możliwość czasowego wyłączenia kampanii reklamowej |
Brak kosztu za kliknięcie w link do strony |
Koszt za kliknięcie w reklamę (zazwyczaj jest to koszt kilkunastu groszy za mało wyszukiwane frazy i koszt nawet do ok. 100 złotych za bardziej popularne frazy) – zależnie od branży. |
Brak możliwości zmiany słów kluczowych, ponieważ takie działanie wymagałoby dodatkowej optymalizacji treści „pod frazy” |
W każdej chwili można zmienić słowa kluczowe |
Po zakończeniu działań pzycjonerskich nadal można pojawiać się w wynikach wyszukiwania |
W tym przypadku, po zakończeniu działań promocyjnych Twoja strona zniknie z reklam |
Na to działanie trzeba przeznaczyć minimum 800 złotych/miesięcznie |
Na to działanie trzeba przeznaczyć minimum 600 złotych/miesięcznie budżetu + koszt obsługi reklam |
Podsumowanie – która z tych opcji jest korzystniejsza?
Podsumowując wszystkie powyższe informacje, to trzeba stwierdzić, że wypromowanie swojego nowego sklepu internetowego w obydwu tych przypadkach jest korzystne. Każda z tych opcji posiada jakieś swoje zalety ale i wady. Jednak jedną z ważniejszych kwestii, które powinno wziąć się pod uwagę, to dostosowanie działań do swojego budżetu. To właśnie on będzie wpływowym czynnikiem. To Ty musisz zdecydować ile pieniędzy chcesz przeznaczyć do promocji swojego sklepu internetowego.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Pozycjonowanie czy reklama Google Ads dla nowego sklepu internetowego?
1 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W artykule jest ciekawe zestawienie pozycjonowania z Google Ads. Czytając to zestawienie, naszła mnie pewna refleksja. Czy pozycjonowanie wpływa na Google Ads oraz, czy Google Ads wpływa na pozycjonowanie? W pierwszym przypadku czy wysoka pozycja w Google i przygotowanie strony do pozycjonowania (SEO) nie zmniejsza kosztów kampanii Google Ads. Natomiast w drugim przypadku czy ruch pozyskany z Ads nie poprawi organicznych pozycji strony. Jeśli zachodzą pozytywne korelacje, to może warto zastanowić się nad jednym i drugim jednocześnie.