Co to jest growth hacking?

, Czas czytania: 3:00 min. , Komentarz(y):2

Czy zastanawiałeś się może kiedyś nad tym, czy firma z niewielkim budżetem może w szybkim czasie zyskać wzrost leadów? Może brzmieć to głupio, ale prawdziwie. Jeśli o tym myślałeś, to znaczy, że chcesz w jak najszybszym czasie osiągnąć sukces. A żeby to osiągnąć, to bardzo przydatna jest pomoc growth hackera, który zajmuje się takimi czynnościami. Czym tak w ogóle jest ten growth hacking i czy jest to zgodne z prawem? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.

Spis treści:

Czym jest growth hacking?

Growth hacking to czynność, która ma na względzie wzrost danej firmy. Uwzględnia przy tym wzrost konwersji, częstotliwości czy też sprzedaży. Jest to działanie przybliżone do marketingu. Jednak trzeba zaznaczyć, że odróżnia się ono od niego kilkoma czynnikami. Growth hacking to działanie, które wykorzystuje niskie koszty. A na dodatek charakteryzuje się nieszablonowością wykonywania tych działań. Cały proces opiera się na wykorzystaniu narzędzi sieciowych. A tak w skrócie: technika ta ma na celu utrzymywanie zainteresowania daną firmą lub jej usługami czy też produktami i dążenie do tego, aby użytkownicy z niej nie zrezygnowali.

Czy jest to zgodne z prawem?

Growth hacking a prawo

Samo słowo hacking może nam się wydawać nieco podejrzliwe. Bo przecież jest to słowo wzięte od słowa hacker. A haker, to osoba, która może nie wzbudzać w nas miłych skojarzeń. Bo być może kojarzy Ci się z tym, że dzięki swojej wielkiej informatycznej wiedzy wykrada dane osobowe z niejednego komputera użytkownika i zostawia po sobie ślad w postaci wirusa. A także wkrada się na nasze konta i podszywa się pod nas. Jest to całkiem zrozumiałe, że większość osób ma obawy przed skorzystaniem z usługi growth hackingu. Mogą się oni również zastanawiać nad tym, czy jest to legalne. Wcześniej wspomniane działania nie są zgodne z prawem, ale czy tak musi być również w tym przypadku? Nie. Jest to działanie, które ma na celu zwiększenie świadomości o istnieniu danej firmy i jej marki. Po prostu do jej działań należy zdobycie nowych użytkowników i dążenie do tego, aby byli oni zainteresowani daną marką przez długi czas.

Dla kogo potrzebny jest growth hacker?

Jesteś jednym z przedsiębiorców? Jeśli tak, to na pewno chciałbyś w szybki sposób osiągnąć sukces, prawda? Pewnie, że tak. Bo kto by nie chciał w błyskawiczny sposób zarobić na własnym biznesie. Właśnie osoby, które chcą przystać na to rozwiązanie i osiągnąć coś takiego, to powinni być przygotowani na ewentualne zmiany i gotowi na szukanie nowych metod, dzięki którym będzie można osiągnąć to, co chce się osiągnąć. Jeśli Twoim priorytetem jest zdobycie nowych klientów, którzy będą zainteresowani Twoimi usługami bądź produktami, to jednym z najlepszych sposobów jest skorzystanie z usług growth hackera. Jest to osoba, która zna się na takim działaniu. Można śmiało stwierdzić, że wiele firm korzystało i nadal będzie korzystać z jego usług, bo widać to chociażby po zainteresowaniu jego osobą. Dzięki growth hackerowi, Twoja firma w szybki sposób uzyska zamierzony efekt. Na dodatek nie będziesz musiał wydawać niewiadomo jakich pieniędzy na wypromowanie się w sieci.

Jaki powinien być growth hacker?

Skuteczny growth hacker powinien wyróżniać się kilkoma podstawowymi cechami i łączyć je ze sobą, aby powstał zadowalający efekt wzrostu firmy. Co więc wchodzi w skład tych charakterystycznych cech?

  • Growth hacker powinien umieć analizować dane na podstawie wyciągniętych wniosków z przeprowadzonych badań.
  • Growth hacker powinien posiadać także wiedzę z zakresu szeroko pojętego marketingu, optymalizacji stron czy też kierować kampaniami reklamowymi.
  • Growth hacker powinien również posiadać wiedzę z posługiwania się najnowszymi technikami, a więc pisać programy w bazach danych, itp.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższy artykuł wyjaśnił Ci, czym jest growth hacking i co się z nim wiąże. Pamiętaj, że jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą, to aby przebić się przez cały tłum potrzeba będzie nie trochę, a sporo więcej czasu. Dlatego też skorzystanie z usług growth hackera jest w tej sytuacji bardzo korzystne, bo dzięki niemu już od pierwszych chwil będziesz mógł cieszyć się swoim małym sukcesem.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest growth hacking?

2 Komentarz

  1. Kacper

    Jestem tego samego zdania, że growth hacking jest zgodny z prawem. Przynajmniej dopóki nie zaczyna korzystać z technik Black Hat SEO. Pomijając fakt świadomych działań zawsze istnieje ryzyko, jakim jest odbiór nowej metody pozycjonowania przez algorytm lub pracowników Google. Wiem, że growth hacking odpowiada za wprowadzanie nowych metod pozycjonowania, które z biegiem czasu zdobywają szerokie uznanie w branży. Niestety druga strona medalu jest powiększająca się lista technik Black Hat SEO oraz lista odcieni szarości, które mogą, ale nie muszą być skuteczne, legalne, etyczne.

    1. Oliwia

      Niby tak niby się nie łamie prawa ani reguł ustalonych przez Google. Tylko że to wynika z samej idei growth hacking-u. Czyli szukać wyjątkowych rozwiązań, na które jeszcze nikt nie wpadł. Ciężko w takie sytuacji mówić, czy coś jest zgodne z zasadami, czy narusza standardy społeczności. Skoro jeszcze nikt o tym nie pomyślał. Żeby nie było, nie potępiam idei growth hacking-u, wręcz uważa, że dzięki niej branża się rozwija. Jednak należy być świadomym ryzyka, jakie za sobą niesie.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.