Co To Jest Hipsteryzacja I Jaki Może Mieć Związek Z Twoją Firmą?

, Czas czytania: 3:30 min. , Komentarz(y):3

Hipsteryzacja narodziła się wraz z powstaniem subkultury jaką są hipsterzy. Kim oni są i jaki mogą mieć wpływ na Twoją firmę, dowiesz się w poniższym artykule.

Spis treści:

Kim są hipsterzy?

Hipsterzy to grupa, która najczęściej składa się z ludzi, którzy mają około dwudziestu i trzydziestu lat, chociaż wśród nich można spotkać także młodsze i starsze osoby. Hipster to taki człowiek, który zdecydowanie wyróżnia się z tłumu. Posiada w sobie cechę oryginalności i chęć pokazywania jej innym. Hipsterzy mają swój własny styl, w różnych formach tego znaczenia. Mają inny tok myślenia, posiadają zamiłowanie do sztuki artystycznej (w tym muzyka czy film), a przede wszystkim styl ubierania naprawdę różni się od większości ludzi. Można powiedzieć, że jest to najbardziej nieokreślona subkultura dzisiejszych czasów, chociaż sama nazwa znana jest już z lat 40. XX wieku. Celem hipstera jest to, że musi uciec od dotychczasowej mody, a dokładniej przekroczyć własną kulturę i ustanowić coś nowego, coś czego jeszcze nie było. Dla hipstera modne jest to, co za kilka lat stanie się modne. Jeśli to już stanie się modne, to szuka czegoś innego, bo przecież nie może mieć czegoś co mają inni, to byłoby wbrew niemu. Można powiedzieć, że hipster jest początkiem inspiracji na późniejszą modę. Należy jednak zauważyć, że hipster nie przyznaje się do tego, że nim jest.

Do czego przyczynili się hipsterzy?

Tak właściwie hipsterzy to ludzie, którzy mają swobodne podejście do kultury. Czasami nawet za bardzo akcentują swój styl i osobowość. Dlatego często stają się obiektem pośmiewiska. Ta subkultura podobna jest do hipisów, którzy wprowadzili w życie zmiany kulturowe. Hipsterzy doprowadzili do tego samego, bo dzięki nim przykuto uwagę na coś czego nie mogli zauważyć wcześniej. Bieganie, które w tamtym okresie nie szczyciło się dużym zainteresowaniem, stało się modne. Kobiety odmieniły fryzury, a mężczyźni brody, które były obiektem zazdrości. Dzięki nim odmieniło się nasze jedzenie, bo nauczyliśmy się jeść i pić coś więcej. Usłyszeliśmy o wegańskich bezglutenowych wypiekach czy własnoręcznie robionych napojach gazowanych. A oprócz tego istotną rzeczą jakiej ta subkultura jest przyczyną są ubrania. Byli oni i nadal są (jeśli można jeszcze spotkać takie osoby) inspiracją do nowej mody.

Jaki związek hipsteryzacja może mieć z Twoja firmą?

Hipsteryzacja w biznesie

Już pokrótce wiesz kim jest hipster i co wejście tej subkultury zmieniło w życiu każdego człowieka. Ale jaki to może mieć związek z firmą? Może nawet pomyślałeś sobie znane powiedzenie: „Co ma piernik do wiatraka?”. Owszem ma. Piernik i wiatrak mają naprawdę ze sobą dużo wspólnego, tak samo hipster ma coś wspólnego z firmą. Musisz wiedzieć, że hipsterzy odmienili styl obsługi klienta. Jest bardziej bezpośredni i nakierowany na klienta. A to właśnie jest tym powiązaniem. Działania hipsterów wniosły w życie cząstkę takiej swobody i pewności siebie. I to powinno zostać wykorzystane właśnie w branżach, które chcą zdobyć zaufanie do klientów. Skierowanie uwagi w ich stronę bardzo dobrze wpływa na przyjazne stosunki między nimi a firmą. Ta właśnie cecha, która wzięła swój początek u hipsterów jest niezwykle ważna w dzisiejszym świecie. A o to dzisiaj chodzi. Trzeba być luźniejszym i rozerwanym niż takim sztywniackim.

Podsumowanie

Jeśli właśnie prowadzisz swoją działalność gospodarczą to powinieneś wziąć przykład z hipsterów i cechować się większym luzem. Bo to jest naprawdę główną cechą współczesności. Każdy woli osobę, która ma pozytywne podejście do życia niż taką, która ciągle na wszystko narzeka i chodzi naburmuszona. Oprócz tego powinieneś budować swoją firmę na oryginalnych pomysłach tak jak to robią właśnie hipsterzy. Mieć zawsze taki pomysł, którego nikt inny nie wymyślił. Coś co wyróżni Twoją firmę, coś co przyciągnie uwagę odbiorców. Dzięki temu Twoja firma naprawdę ma większe szanse na rozwój. Pamiętaj o tym!

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co To Jest Hipsteryzacja I Jaki Może Mieć Związek Z Twoją Firmą?

3 Komentarz

  1. Weronika Sujkowska

    Z subkulturą „hipsterów” mamy odczynienia już od ładnych paru lat. Zastanawia mnie czy działa ona dalej tak samo mocno, jak na początku. Czy możne stała się do tego stopnia popularna, że firmy bezwiednie korzystają z tej całej Hipsteryzacji?

    1. Karol Lewicki

      Nie jestem pewien czy ktoś zwraca uwagę na pochodzenie rozwiązań, które są skuteczne. Wydaje mi się ze zawsze deje się to z automatu. Rozwiązanie przynosi zysk — znaczy warte wdrożenia rozwiązanie dla firmy. Rozwiązanie nie przynosi zysków — znika z rynku szybciej, niż się pojawiło. Niema co tam dodawać ładnych nowych słów. Sam artykuł dość ciekawy pokazuje trochę inne spojrzenie na prowadzenie biznesu.

  2. Nie Hipster

    Chciało by się sparafrazować pewien dźwięczny zaśpiew „prawdziwych hipsterów już niema”. Z tego co pamiętam Hipster miał być alternatywą dla kultury masowej. To był ten alternatywny on słuchał wybitnej muzyki szukał nietuzinkowych miejsc. Teraz? To tylko styl ubioru. Czasem co tuż działa na zasadzie Ctrl + V. Bez zastanowienia. Hipsteryzacja jest tego doskonałym przykładem. Schemat się przyjął? Trzeba go wykorzysta komercyjnie.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.