Visual Content, Czyli Elementy Wizualne

,

Visual content

Każdy z nas codziennie zmaga się z natłokiem informacji. Dlatego treści wizualne stały się tak ważnym elementem strategii Content Marketingowej. Nikt z nas nie byłby w stanie spamiętać wszystkich treści, dlatego powstał nowy model, który bazuje na krótkich i konkretnych komunikatach. Tekst zostaje wzbogacony o grafikę, która kształtuje nowe znaczenie Visual Contentu. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

Spis treści:
  • Co to jest Visual Content?
  • Powody, dla których powinien obchodzić Cię Visual Content
  • Visual Content zwiększa zaangażowanie
  • Podsumowanie

Co to jest Visual Content?

Visual Content to inaczej treści graficzne, czyli wszelkie obrazki, zdjęcia, video, infografiki czy nawet memy. Krótko mówią wszystko co może znaleźć się na Twojej stronie internetowej oprócz tekstu. Obrazki angażują użytkownika bardziej niż tekst. W każdym człowieku wzbudza to inne odczucia, każdy może zrozumieć to w inny sposób, opowiedzieć o tym w innym stylu. Dzieje się tak również w mediach społecznościowych na takich kanałach jak Instagram, Pinterest, Snapchat czy Vine. Popularność tych kanałów pokazuje, że obraz jest przyszłością komunikacji. To właśnie grafika wpływa na wyobraźnię użytkownika. Jeśli zdjęcie będzie przyciągało uwagę to treść pod zdjęciem chętniej zostanie przeczytana.

Powody, dla których powinien obchodzić Cię Visual Content

Visual Content nabiera coraz to nowszego znaczenia. Obrazy zawładnęły siecią i całymi mediami społecznościowymi. Dlatego warto zwrócić uwagę na kilka kwestii, które odgrywają ogromną rolę w treści wizualnej. Oto kilka z nich:

1. Natłok informacji sprawił, że obraz stał się najlepszym sposobem na przyciągnięcie uwagi odbiorcy

Każdy z nas codziennie zderza się z górą informacji. Ilość wciąż napływających wiadomości jest o kilka razy większa niż jeszcze kilka lat wcześniej. Użytkownicy nie mają teraz czasu na wnikliwe czytanie, dlatego chcą aby to grafika zaspokoiła ich potrzeby w zdobyciu informacji na dany temat. To one mają udzielić szybkiej odpowiedzi na nurtujący temat. W ten sposób użytkownik zwiększa chęć do zapoznania się z danym wpisem.

2. Masz mało czasu na dotarcie do odbiorcy

Z badań przeprowadzonych przez firmę Microsoft wynika, że potrzebujesz 10 sekund aby w zrozumiały sposób zakomunikować odbiorcy swoją ofertę. Jeśli to zrobisz to zyskasz u niego kilka minut uwagi. Pierwsze sekundy są najważniejsze, ale nie oznacza to, że później możesz odpuścić. Dobrą rzeczą aby przyciągnąć uwagę odbiorcy jest właśnie grafika.

3. Mózg znacznie szybciej przetwarza obraz niż tekst

Z badań wynika, że przeciętny człowiek potrzebuje 60 sekund aby przeczytać 200-250 słów. A na zrozumienie przekazu w postaci obrazka wystarczy tylko 1/10 sekundy.

4. Obraz jest symbolem, który łatwiej zrozumieć

Symbole z pewnością są bardziej rozumiane przez użytkowników niż tekst. Przekazują treść w sposób jasny i zrozumiały. Za przykład można wziąć np. znaki drogowe. Kiedy spojrzysz się na znak wiesz o co chodzi, jego przekaz jest konkretny. Gdyby był on w formie pisanej, to kierowcy nawet nie zdążyliby go przeczytać.

5. Obraz ułatwia zrozumienie przekazywanej treści

Użytkownik czytając tekst musi się skupić żeby cokolwiek z niego zapamiętać. Znacznie lepszą wersją jest jednak obrazek. Wystarczy tylko, że spojrzy się na niego jeden raz i już wiadomo o co chodzi. Z badań słynnego czasopisma wynika, że zastosowanie obrazu zwiększyło stopień zrozumiałości o 20%.

6. Obraz wpływa na emocje użytkowników

Użycie obrazu silniej oddziałuje na emocje odbiorców. Bardziej przykuwa uwagę i angażuje do odczuć i sentencji użytkownika. Wzbudza go do reakcji.

Visual Content zwiększa zaangażowanie

Media społecznościowe tak naprawdę przepełnione są różnymi grafikami. To przyczynia się do licznych udostępnień ich na Facebooku czy Twitterze. Treść wizualna jest znacznie częściej udostępniana przez użytkowników na swoim profilu. A na dodatek zastosowany obraz w poście cechuje się większym współczynnikiem klikalności w stosunku do tego, który nie zawiera obrazu. Przekaz z treścią wizualną ma silniejsze oddziaływanie, ponieważ współczesność się na tym opiera. W prawdzie to obraz jest kluczem do sukcesu.

Podsumowanie

Jeśli chcesz mieć dobry Visual Content na swojej stronie to powinieneś zastosować powyższe informacje oraz starać się aby Twoja grafika zawsze nawiązywała tematyką do Twojego artykułu. Powinna wzbudzać zaciekawienie a jednocześnie być prosta, a nie przeładowana. To jest wielka różnica. Jeśli dostosujesz się do tych informacji to możesz liczyć na pierwszy krok do sukcesu.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Visual Content, Czyli Elementy Wizualne

0 Komentarz

  1. Pingback: 9 przydatnych porad przy prowadzeniu firmowego fanpage (Facebook, Instagram)

  2. Pingback: Psychologia koloru, o sprzedaży i marketingu za pomocą kolorów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena