Co to jest Pixel Facebooka i czy warto go wdrożyć?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2

Każdy chciałby monitorować efektywność swoich reklam na tle Internetu. W przypadku reklam w wyszukiwarce Google można to robić za pomocą narzędzia Google Analytics. Natomiast co w przypadku reklam w mediach społecznościowych? Na Facebooku pomiar skuteczności reklam można zmierzyć za pomocą Pixel Facebooka. Czym jest to narzędzie, a także jakie daje możliwości i czy w ogóle warto go używać? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej szczegółów.

Spis treści:

Czym jest Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka to niewielki kawałek kodu JavaScript, za pomocą którego można mierzyć skuteczność reklam. Umieszcza się go w kodzie źródłowym strony www bądź sklepu internetowego. Takie działanie pozwala na skuteczny pomiar czynności, które wykonują użytkownicy po kliknięciu reklamy na Facebooku. A to właśnie sprawia, że może zwiększyć się skuteczność kampanii reklamowych w tym medium społecznościowym. Na dodatek dzięki temu narzędziu można śledzić ruch na stronie internetowej zarówno w wersji komputerowej jak i mobilnej.

Jakie możliwości daje to narzędzie?

Do możliwości, które daje narzędzie Pixel Facebooka można zaliczyć:

  • retargeting – jeśli chcesz kierować swoje reklamy do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę, to skorzystanie z Pixel Facebooka w tym przypadku jest niezbędne.
  • zbieranie informacji o grupie odbiorców – dzięki tym danym można dowiedzieć się na jakich urządzeniach użytkownicy zobaczyli reklamę na Facebooku. W ten sposób można łatwiej zoptymalizować komunikaty dla swojej grupy odbiorców.
  • stworzenie podobnych grup odbiorców i kierowanie do nich swojej reklamy.
  • badanie zainteresowania swoich użytkowników i dopasowanie do nich reklam.
  • statystyki, które pokazują szczegółowe informacje o osobach, które trafiają na stronę sklepu przez reklamę na Facebooku.

Jak wdrożyć Pixel Facebooka na swoją stronę?

Jeśli jeszcze nie masz u siebie na stronie Pixela Facebooka to na samym początku powinieneś go zainstalować. A trzeba zaznaczyć, że jest to całkiem proste zadanie.

Po pierwsze musisz zalogować się do portalu Facebooka

Następnie otworzyć Menadżera Reklam

Przejść w zakładkę „Piksele”

Po kliknięciu nastąpi przekierowanie i będziesz miał możliwość w dwóch krokach stworzyć swój własny piksel.

Następnie dostaniesz kod JavaScript, który trzeba wgrać na swoją stronę internetową. Powinien on zostać umieszczony pomiędzy znacznikiem <head> i </head>.

Natomiast jeśli nie jesteś urodzonym programistą, to takie zadanie możesz zlecić komuś kto się na tym zna, albo jeśli masz stronę opartą na WordPressie, to możesz skorzystać ze specjalnej wtyczki, mieszczącej się pod tym linkiem https://pl.wordpress.org/plugins/tracking-code-manager/ i skopiować do niej swój kod, który powinien zacząć działać w trybie natychmiastowym. Gdy kod zostanie już dodany, to w Menadżerze Reklam na Facebooku dostaniesz dostęp do dużej ilości danych związanych z ruchem na Twojej stronie internetowej.

Pixel Facebooka – podsumowanie informacji

Jak widzisz używanie Pixel Facebooka daje ogromne korzyści. Dlatego jeśli jeszcze nie korzystasz z tego narzędzia do monitorowania skuteczności reklam na Facebooku, to powinieneś koniecznie zacząć. A dlaczego? A to dlatego, że dzięki Pixel Facebooka możesz zyskać tysiące użytkowników, do których mógłbyś dotrzeć ze swoją treścią i produktami bądź usługami. Dlatego nie czekaj dłużej i zacznij działać.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest Pixel Facebooka i czy warto go wdrożyć?

2 Komentarz

  1. Bogdan

    Ten cały Pixel Facebook wydaje się fajnym rozwiązaniem. Brzmi świetnie nieskomplikowany i stanowy źródło cennych informacji. Ciekawi mnie tylko w jakim stopniu te informacje są wiarygodne. Dokładniej jaki poziom błędu jest zakładany?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.