Szybkość ładowania się strony, a pozycjonowanie

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2

Pozycjonowanie strony internetowej to bardzo ważna kwestia dla każdego właściciela witryny. A na to działanie ma wpływ dużo czynników. Jednak w dzisiejszym artykule chcę zwrócić szczególną uwagę na szybkość ładowania się strony. Czy ma ona znaczny wpływ na pozycjonowanie? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej szczegółów to spójrz niżej.

Spis treści:

Pozycjonowanie strony internetowej – co to jest?

Pozycjonowanie to złożony i bardzo długi proces, którego celem jest podniesienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Warto tutaj wspomnieć, że usługa związana z pozycjonowaniem związana jest z ruchem organicznym, zwanym inaczej naturalnym. Ponadto pozycjonowanie bardzo często wykonywane jest z działaniami SEO. A więc w takim przypadku trzeba zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, m.in. na dobór odpowiednich słów kluczowych, odpowiednie linkowanie czy też właśnie szybkość ładowania się strony. Takie działania mają wspomóc wyświetlanie się witryny na jednych z pierwszych pozycji wyszukiwania, ale nie tylko. Pozycjonowanie strony internetowej może być również przyczyną pozyskania nowych potencjalnych klientów.

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma szybkość ładowania się strony?

Szybkość ładowania się strony to jeden z czynników rankingowych w Google, który został ogłoszony w 2010 roku. Dlatego jeśli zależy Ci na dobrej optymalizacji witryny, to powinieneś zadbać o odpowiednią szybkość ładowania się strony, ponieważ ma ona bardzo duży wpływ na konwersję. Każda dodatkowa sekunda przeznaczona na wczytywanie zawartości strony może odbić się w negatywny sposób. A więc może to wpłynąć na dodatkowe wydatki jak i również na ilość osób odwiedzających Twoją witrynę. Z badań Google wynika, że długi czas wczytywania strony zwiększa współczynnik odrzuceń. Zatem jeśli czas ładowania strony zwiększy się z 1 do 3 sekund, to taki współczynnik wzrośnie o 32%. Natomiast jeśli czas wczytywania strony zwiększy się z 1 do 6 sekund, to współczynnik odrzuceń wzrośnie nawet o 106%. Ważną tutaj kwestią jest również to, że strony, które działają bardzo wolno mogą mieć obniżoną pozycję w wyszukiwarce Google, a to dlatego, że wyszukiwarka traktuje taką stronę jako mało przyjazną użytkownikowi.

Jakie czynniki wpływają na spowolnienie ładowania strony?

  • Po pierwsze, szybkość ładowania się strony może zależeć od optymalizacji i wielkości grafik na stronie.
  • Po drugie, może się do tego przyczynić również wykorzystywanie niepoprawnego kodu HTML. A trzeba zaznaczyć, że jest on bardzo istotny dla Google botów.
  • Po trzecie, wpływa na to liczba wtyczek i rozbudowany kod szablonu np. na WordPressie.
  • Po czwarte, obniżenie szybkości ładowania się strony może być spowodowane nie Twoimi działaniami, a wolnym łączem internetowym użytkownika, obciążeniem serwera.

Jak zwiększyć szybkość ładowania strony?

Istnieje kilka takich czynników, które mają wpływ na przyspieszenie witryny. A można zaliczyć do nich:

  • rozmiar ładowanych zdjęć – w tym przypadku powinieneś zwrócić uwagę na rozmiar grafik umieszczanych na Twojej stronie internetowej. Jeśli chcesz, aby obraz był wysokiej jakości, to możesz skorzystać z programów do kompresji zdjęć, na przykład z TinyPNG, który zmniejsza rozmiar grafik.
  • hosting – aby przyspieszyć ładowanie strony, to powinieneś wybrać taki hosting, aby zapewnił Ci poprawne i przede wszystkim szybkie wyświetlanie witryny.
  • optymalizację kodów HTML i JavaScript oraz CSS – jeśli chodzi o tę sytuację, to poprawa szybkości ładowania strony będzie tutaj zależała od usunięcia niepotrzebnych znaków/funkcji znajdujących się w kodzie.
  • odinstalowanie nieużywanych już wtyczek lub wtyczek, które możesz zastąpić innymi „mniejszymi” wagowo rozwiązaniami.

Za pomocą jakich narzędzi można sprawdzić szybkość ładowania strony?

Szybkość ładowania swojej strony możesz sprawdzić za pomocą odpowiednich do tego narzędzi.Do tych najpopularniejszych należą:

  • Page Speed Insight – to narzędzie sprawdza efektywność Twojej witryny i przedstawia Ci rozwiązania, które powinieneś wykorzystać na swojej stronie w celu jej polepszenia. Ponadto jest to narzędzie, które podpowie Ci jak rozwiązać zaistniały problem. Za pomocą tego programu można badać stronę desktopową i mobilną.
  • WebPageTest – to kolejne z najciekawszych narzędzi do sprawdzania szybkości ładowania strony. Ocenia ono jej szybkość za pomocą przeglądarek internetowych z różnych miejsc na świecie i pokazuje prawdziwe informacje o czasie połączenia. Ponadto, tak jak wcześniejsze narzędzie, również i te wyświetla zalecenia optymalizacyjne strony internetowej pod kątem szybkości ładowania.
  • Yahoo’s Yslow – natomiast jeśli chodzi o to narzędzie, to skanuje ono wszystkie elementy strony i na ich podstawie przeprowadza badanie dotyczące szybkości ładowania witryny. Ponadto po przeprowadzonym badaniu można dowiedzieć się informacji o tym co należy ulepszyć, aby usprawnić szybkość wczytywania się zawartości strony.
  • GTmetrix – jest to również bardzo popularne narzędzie do analizy prędkości strony i na dodatek proste w użyciu. Dzięki niemu można poznać wysokiej jakości informacje dotyczące całkowitego czasu ładowania się witryny oraz jej rozmiaru i wymagań. Trzeba tutaj wspomnieć, że to narzędzie wybierane jest często przez korporacje na całym świecie. A także jest ono uznawane za najlepsze z powodu pokazywania najprawdziwszych wyników.

Podsumowanie informacji

Każdy użytkownik chciałby w szybki sposób znajdować potrzebne mu informacje, a Internet powinien temu służyć. Dlatego aspekt związany z szybkością ładowania strony w tym przypadku jest niezwykle istotny. Czym dłużej ładuje się strona, tym więcej osób decyduje się na jej opuszczenie. Dlatego jeśli nie chcesz tracić użytkowników i dobrej pozycji w wyszukiwarce, to powinieneś dostosować swoją witrynę do podanych w powyższym wpisie zaleceń.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Szybkość ładowania się strony, a pozycjonowanie

2 Komentarz

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.