Co to jest ślepota banerowa?

, , Czas czytania: 4:00 min.

Ślepota banerowa

Reklama to najprostszy sposób na komunikowanie się przedsiębiorców z otoczeniem. A żyjemy w takich czasach, że nikt nie jest w stanie odizolować się od reklam. Są one po prostu wszędzie. Gdzie by się nie spojrzał, tam właśnie znajdują się reklamy. Nieważne czy jest to Internet, telewizja, radio, gazeta, a nawet półka w sklepie. Jest ona wszędzie, nawet jeśli nie masz o tym pojęcia. Jednak w dzisiejszym artykule chciałabym zwrócić uwagę na to czym jest ślepota banerowa. A także z czego może ona wynikać i jak jej zapobiec. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.

Spis treści:

Co to jest ślepota banerowa?

Ślepota banerowa, zwana także czasami ślepotą reklamową jest po prostu zjawiskiem, które polega na tym, że użytkownicy Internetu bez wyciągnięcia jakichkolwiek informacji zamykają wyskakujące okienka z reklamą na witrynach internetowych. Widząc to, że reklama się wyświetla, nie robią totalnie nic, nawet nie zwracają uwagi na jej zawartość. Trzeba jednak zaznaczyć, że ślepota banerowa to nie tylko ignorowanie reklam, ale również komunikatów, które wyglądają jak reklamy.

Z czego może wynikać ślepota banerowa?

Przyczyny powstania ślepoty banerowej Ślepota banerowa może być przede wszystkim spowodowana dużą ilością reklam, które wyświetlają się nagminnie każdemu użytkownikowi korzystającemu z Internetu. Dlatego też większość z nich jest negatywnie nastawiona w stosunku do reklam i jeśli takową zobaczy to bez żadnej ingerencji w nią, po prostu zamyka wyskakujące okno. A wiadomo, że komunikaty reklamowe zasypują każdego użytkownika codziennie i to po kilkadziesiąt razy. A to może stać się dla niego naprawdę irytujące, a zwłaszcza wtedy, kiedy widzi ją już kilka razy z rzędu. Dodatkowo, każdy użytkownik wie mniej więcej gdzie pojawi się reklama, dlatego też jest w stanie już wcześniej przygotować się do jej zamknięcia.

Co należy zrobić, aby zapobiec ślepocie banerowej?

Można zauważyć, że reklam stale przybywa. Dlatego też ślepota banerowa może się zwiększać. Co jednak zrobić, aby choć trochę ją zminimalizować? Istnieje na to kilka sposobów, o których poniżej:

Tematyka reklamy

Osoby posiadające swoje strony internetowe mogą zamieścić u siebie na witrynie reklamę, która będzie powiązana z tematyką firmy. W ten oto sposób, reklama banerowa mogłaby dotrzeć do potencjalnych odbiorców, którzy są zainteresowani informacjami na stronie. A także w ten sposób mogliby oni uważać, że jeśli wpisy są przydatne, to ta reklama również może taka być.

Umiejscowienie reklamy

Aby zwrócić uwagę użytkownika na reklamę, to najlepiej gdyby była ona umiejscowiona w przemyślanym miejscu. A więc, powinna znajdować się tam gdzie nie pojawiła się jeszcze żadna reklama, czyli w rzadko spotykanym miejscu dla użytkownika. Takie działanie sprawi, że zwróci on uwagę na taką reklamę, a co za tym idzie zwiększy się czas jej widoczności.

Reklamy dostosowane do urządzeń mobilnych

Obecnie, większość osób korzysta z Internetu za pomocą telefonu, a nie komputera. Dlatego też, warto byłoby zadbać o dostosowanie reklam banerowych również do ekranów smartfonów i tabletów. A więc, taka reklama powinna być łatwa do zamknięcia i nie powinna zajmować całego ekranu, bo w przeciwnym razie doprowadziłoby to użytkownika do jeszcze większej irytacji.

Reklamy natywne

Być może nie każdy wie czym są reklamy natywne. Więc wyjaśnię. Są to przede wszystkim takie reklamy, które swoim wyglądem praktycznie wcale nie wyróżniają się od innych elementów znajdujących się na stronie internetowej. Dlatego też ich odpowiednie umieszczenie, np. wśród tekstu, sprawi, że użytkownik czytając jakiś artykuł zacznie czytać również reklamę, ponieważ początkowo nie będzie wiedział, że jest to właśnie reklama.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że powyższy artykuł wyjaśnił Ci czym jest ślepota banerowa i z czego może ona wynikać. Jednak trzeba zaznaczyć, że pomimo zastosowanych sposobów zapobiegawczych ślepocie banerowej, ona i tak będzie się pojawiać, ale w mniejszym stopniu. Pamiętaj również, że pomimo tego, że użytkownik zamknie jakąś reklamę, to nadal będzie miał on wiedzę na temat marki, która pojawiła się w reklamie.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest ślepota banerowa?

2 Komentarz

  1. Chris

    No cóż… marketingowcy sami sobie zasłużyli na takie zjawisko. Swego czasu O2 przodowało w większej ilości reklam niż wartościowych treści. I potem zaskoczenie czemu ludzie adblocków używają 乁_(ツ)_ㄏ

    1. Wiktor

      Nie jestem pewien czy warto kwestie ślepoty banderowej spłycać do przeładowanych reklamami serwisów pocztowych lub innych stron, które chciały wykorzystać ruch, jaki generują. Forma reklamy banderowej jest o wiele starsza niż strony internetowe. Wywodzi się jeszcze z prasy drukowanej. Cześć publikowanych tam ogłoszenia wykorzystywało/wykorzystuje ten sam mechanizm, czyli na marginesie w miejscu dobrze widocznym, ale nie przeszkadzającym czytelnikowi. Poza tym moim zdaniem to nie banery odpowiadają za adblocka tylko kochane przez wszystkich Popup oraz reklamy na YouTube.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena