Czy reklamy natywne są skuteczne?

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2

Jeśli już mowa o reklamach, to można powiedzieć, że są one częścią naszego życia. A to dlatego, że widzimy je dosłownie wszędzie. Obecnie można wyróżnić ogromną ilość form i rodzaj reklam. Wśród nich znajdują się również reklamy natywne, o których jest coraz bardziej głośno. Czym tak właściwie są te reklamy natywne i czy może być to skuteczny format reklamowy? Sprawdź.

Spis treści:

Reklamy natywne – definicja

Reklamy natywne stanowią alternatywne rozwiązanie dla tradycyjnych form reklamowych. Są one spójnym elementem treści medialnej (prościej mówiąc są one uzupełnieniem takich treści), co sprawia, że są one odpowiednio dopasowane do środowiska, w którym się pojawiają. Reklamy natywne zupełnie inaczej prezentują swoją treść niż reklamy displayowe, ponieważ nie przyciągają one uwagi użytkowników, żeby po chwili przenieść ich na stronę sprzedażową, tylko są one interesujące oraz wartościowe.

Przykłady reklam natywnych

Z reklamami natywnymi można było spotkać się już przed 70 laty. Jednym z najsłynniejszych przykładów tej formy reklamowania jest seria tekstów sponsorowanych, które zostały napisane przez Davida Ogilvy’ego na potrzeby kampanii reklamowej piwa Guinness. Ciekawym przykładem reklamy natywnej jest również kampania telefonu marki Samsung z 2014 roku, której spektakularnym elementem było selfie wykonane podczas Gali Oskarowej. Takich przykładów jest o wiele więcej i dużo czasu zajęłoby ich wypisywanie. Dlatego w skrócie napiszę, że reklamy natywne mogą przybrać formę:

  • postu w mediach społecznościowych, który może być skrótem do artykułu;
  • linków sponsorowanych w Google Ads;
  • lokowania produktu;
  • treści content marketingu;
  • artykułu sponsorowanego, w tym treści video lub infografiki;
  • tekstu w książce lub gazecie.

Zalety i wady reklam natywnych

ZALETY I WADY REKLAM NATYWNYCH

ZALETY

WADY

Odbiorcy reklamy natywnej chętniej udostępniają jej treści na przykład na swoich profilach w mediach społecznościowych

Aby content reklam natywnych był odpowiedni, to trzeba poświęcić sporo czasu i pieniędzy na jego stworzenie

Reklamy natywne dopasowują się do innych treści oraz nie przekierowują użytkownika do strony sprzedażowej

Jeśli stworzone przez Ciebie reklamy natywne będą spontaniczne i nieciekawe, to możesz spotkać się z negatywnymi opiniami na temat Twojej firmy

Reklamy natywne wzbudzają w użytkownikach większe zaufanie oraz są bardziej angażujące

Reklamy natywne dzięki odpowiedniej strategii pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marki

Czy wykorzystanie reklam natywnych może być korzystnym rozwiązaniem dla Twojego biznesu?

Jeśli stworzysz odpowiednią strategię reklamy natywnej, która nie będzie w nachalny sposób zachęcała odbiorców do zakupu danego produktu bądź usługi, to oczywiście będzie to bardzo korzystna opcja. Odbiorcy ze względu na interesującą i wartościową treść takiej reklamy sami będą chcieli się nią podzielić z innymi użytkownikami. Więc można śmiało stwierdzić, że reklamy natywne charakteryzują się dużą skutecznością w odróżnieniu od innych form reklamy i stanowią one bardzo dobre narzędzie, które pomoże wyróżnić się Twojej firmie na tle konkurencji.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Czy reklamy natywne są skuteczne?

2 Komentarz

  1. Malwa

    – Czy reklamy natywne są skuteczne?
    – To zależy…
    Chyba najczęstsza a na pewno najbezpieczniejsza odpowiedzi w reklamie. Bo przecież nikt nie jest wróżką. Nikt nie zagwarantuje Ci żadnych gwarancji. zostaje jedynie mieć przypuszczenia że na tą grupę konsumentów ten rodzaj reklamy przeważnie działa pozytywnie. Tyle i aż tyle

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.