Trzy nowe formaty reklam Google w aplikacjach. W jakim kierunku to zmierza?

, Czas czytania: 4:00 min.

shotnews

Google na swoim oficjalnym blogu pochwaliło się trzema nowymi formatami reklam, o których więcej za chwilę. Wstęp chciałbym przeznaczyć na chwilę refleksji. Pewien czas temu oglądałem film Player One. Bez wdawania się w szczegóły była tam jedna powszechnie dostępna rozbudowana „Gra VR”. Nazywała się ona OASIS. Było w niej wszystko z wyjątkiem reklam. W filmie był również antagonista, którego celem było przejęcie kontroli nad OASIS. Dzięki zdobyciu kontroli mógłby zmaksymalizować zyski poprzez udostępnianie reklamodawcom maksymalnie dużej powierzchni reklamowej. Na szczęście to był tylko film. My mamy nasze wszechobecne Google, które co rusz szuka nowych formatów reklam tylko i wyłącznie po to, aby reklamodawcy mieli więcej możliwości dotarcia ze swoją reklamą, a z kolei twórcy mogli generować większe zyski z reklam wyświetlanych w ich aplikacjach.

Reklama wyświetlana przy otwieraniu aplikacji (beta)

Nazwa zdradza wszystko. Ten aktualnie testowany format reklamy wyświetla reklamę, gdy uruchamiamy aplikację. Założenie jest proste, aby skorzystać z aplikacji, musisz ją włączyć. Każda aplikacja ma ekran ładowania. Czas wyświetlania ekranu ładowania jest różny od czasu poniżej jednej sekundy do nawet kilku/kilkunastu sekund. Jest to czas, w którym z reguły wpatrujemy się w telefon, zwyczajnie czekając. Google chce umilić nam ten czas czekania poprzez wyświetlanie reklamy. Reklamodawców kusi za to językiem korzyści „zmaksymalizowanie zaangażowania”. To właśnie przynieść ma ten format reklam. Jest on już w fazie otwartych beta testów.

Reklamy pełnoekranowe z nagrodami (beta)

Reklamy w tym formacie mają wynagradzać za niepomijanie ich. Powszechną praktyką było oferowanie drobnych nagród za odtwarzanie reklam. Ze znalezionych przeze mnie informacji wynika, że główną różnicą pomiędzy tym formatem a dotychczas stosowanym podejściem twórców aplikacji, jest to, że teraz „nagrody” będzie można otrzymać również za reklamy pojawiające się automatycznie, a nie tylko te przewidziane przez twórców. Innymi słowy, te reklamy zostaną uruchomione bez naszej zgody. Tu również mamy język korzyści Google „zwiększenie liczby wyświetleń i zaangażowania”. Omawiany format reklamy na razie jest w fazie zamkniętych beta testów.

Banery adaptacyjne w treści aplikacji (beta)

Adaptacyjne banery nie są niczym nowym. Już od dłuższego czasu uatrakcyjnią aplikację. Do tej pory pojawiały się w dwóch miejscach. Przyczepione na stałe do górnej lub dolnej krawędzi aplikacji. Obecnie Google pracuje na tym, aby banery adaptacyjne można było umieszczać w widoku aplikacji. Prawdopodobnie w podobny sposób jak to ma miejsce na w przypadku stron internetowych. W tym przypadku język korzyści Google odnosi się do „optymalizacji wydajności”. Nowe miejsce wyświetlania się banerów adaptacyjnych obecnie dostępne jest wyłącznie w grupie wydawców w zamkniętych beta testach.

Na koniec powiem, że sam widzę pewne korzyści płynące z nowych formatów reklam w aplikacjach Google. Na przykład wszechobecne reklamy mogą skutecznie zniechęcić do zbyt długiego korzystania z aplikacji. Natomiast automatycznie wyświetlane reklamy z nagrodami mogą skutecznie zaburzyć immersyjność gry, dzięki czemu nie zatraci się w tytule i pozostanie w kontakcie z rzeczywistością. Jak widzicie, same plusy…

#ShotNews

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Trzy nowe formaty reklam Google w aplikacjach. W jakim kierunku to zmierza?

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt