Agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja kreatywna, agencja interaktywna? Różnice
, Czas czytania: 3 min. , Komentarz(y):7
Może masz przemyślany pomysł na to jak ma wyglądać Twój biznes. A może chcesz skorzystać z konkretnych usług, które mają Ci w tym pomóc? Na rynku istnieje mnóstwo agencji, które świadczą usługi z zakresu reklamy. Jednak można wyróżnić ich kilka rodzai, m.in. agencję marketingową, reklamową i kreatywną. Mimo tego, że właściwości ich usług mają do siebie zbliżony charakter, to jednak się od siebie różnią. Dlatego wiele osób wciąż ma problem z ich odróżnieniem. Czym one się różnią i co wchodzi w zakres ich usług? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.
Spis treści?
Spis treści
Agencja marketingowa
Agencja marketingowa to firma, której celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy lub produktów/usług z nią związanych. Korzystając z usług tej agencji, nie musisz mieć opracowanego planu działania. Wystarczy, że podasz pomysł, a specjaliści w swoim fachu zajmą się resztą. W skład ich kompleksowej usługi wchodzą takie działania jak: promocja, PR (Public Relations), content marketing, projekty graficzne, prowadzenie mediów społecznościowych czy też marketing szeptany. Tak naprawdę, to cechą która odróżnia tą agencję od innych jest umiejętność wszechstronnego spojrzenia na rolę marketingu w danej firmie. Jak bardzo marketing w Warszawie różni się od marketingu w mniejszej miejscowości? Kolosalnie! Agencja marketingowa z Warszawy pozyskuje w większości klientów Warszawskich z racji lokalizacji, co za tym idzie budżety są zdecydowanie wyższe niż w lokalnej małej agencji marketingowej.

Agencja reklamowa
Ten rodzaj agencji to firma, która zajmuje się tworzeniem reklam różnego typu na zlecenie klienta. Zajmuje się wieloma czynnościami, np. planowaniem i organizowaniem kampanii reklamowych, a w szczególności projektowaniem reklamy i ich realizacją (w skład wchodzi przygotowywanie plakatów, ulotek, banerów, billboardów, itp.). Oprócz tego zajmuje się opracowywaniem media planu czy też tworzeniem strategii reklamowych. Nie można również zapominać o odpowiednim doborze mediów, które stanowią istotną rolę w tej agencji reklamowej. Jeśli potrzebujesz materiałów reklamowych, to ten rodzaj firmy jest zdecydowanie najlepszy.
Agencja kreatywna
Natomiast ten rodzaj agencji ma zdecydowanie szerszy asortyment w swojej ofercie niż poprzednie typy agencji. Swoje działania opiera głównie na wykorzystaniu Internetu. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców poprzez nieszablonową i unikalną reklamę. Zakres usług takiej agencji kreatywnej obejmuje tworzenie stron www czy też sklepów internetowych, działania związane z social mediami jak i również zamieszczenie reklam w sieci. Na dodatek, pracownicy kreatywnej agencji zajmą się stworzeniem loga i w ewentualności pomogą przedsiębiorcy w początkami jego biznesu. Jeśli chcesz zareklamować się w sieci, to jest to idealny rodzaj agencji, z której pomocy powinieneś skorzystać.
Tworzenie stron www przez agencje kreatywne następuje w oparciu o oczekiwania i potrzeby klientów. Profesjonalne agencje kreatywne oferują zazwyczaj tworzenie stron na podstawie autorskich projektów, które wyróżniają się nieszablonowością, oryginalnością i dużą funkcjonalnością. Jak wiemy, posiadanie strony internetowej w dzisiejszym czasie jest niezwykle ważne i ważne jest to, aby były one Twoim znakiem rozpoznawczym w sieci. Natomiast jeśli chodzi o tworzenie sklepów internetowych, to profesjonalne agencje kreatywne dokładają wszelkich starań, aby były one jak najprostsze w obsłudze i wyróżniały się ciekawą szatą graficzną. Co więcej, przed każdorazowym rozpoczęciem działań, agencje kreatywne dokładnie zapoznają się z oferowanym asortymentem i profilem działalności danej firmy. Oprócz tego agencje kreatywne podejmują się działań związanych z social mediami. Wówczas mogą one pomóc w prowadzeniu fanpage’y w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Tak jak już zostało wielokrotnie wspomniane, działania agencji kreatywnych obejmują Internet. Dlatego do usług, które świadczą agencje kreatywne, należy również zamieszczanie reklam w sieci, które wpływają na budowanie świadomości o marce.
Agencja interaktywna
Jeśli chciałeś mieć własną stronę internetową zapewne wpisywałeś w wyszukiwarkę frazę: agencja interaktywna opinie. Przed pójściem do jakiejkolwiek agencji, na pewno musiałeś sprawdzić czy warto do niej iść. W tym artykule dowiesz się wszystkich podstawowych informacji na ten temat.
Agencja interaktywna to firma, która odpowiada za nasz wizerunek w sieci. Jak już sama nazwa wskazuje, jest to związane z Internetem, a w określeniu agencja kreatywna z kreatywnością. Agencja interaktywna nie działa samodzielnie tylko współpracuje z najlepszymi profesjonalistami, którzy potrafią stworzyć prestiżowe strony internetowe. Podchodzi do każdego zlecenia indywidualnie i stara się żeby każdy wykonany projekt był autorskiego wykonania. Musimy pamiętać, że dobra agencja interaktywna zawsze znajdzie pozytywne opinie na swój temat i odbije się echem wśród słuchaczy.
Usługi, które świadczy agencja interaktywna
Jest kilka takich usług, na które klienci chętnie udzielają swojej opinii związanej z daną agencją interaktywną. Są to m.in,:
- Projektowanie stron www – jest to główne zajęcie jakim zajmuje się agencja interaktywna. Tworzy strony internetowe oparte na najnowszych trendach jak i technologii. Do tworzenia stron używa m.in. systemu CMS WordPress, który jest prosty w obsłudze nawet dla osoby początkującej. Stworzona witryna przez agencję cechuje się unikalnością i prostotą przekazu. Strona www musi być mądrze zaplanowana, efektywna, łatwa w obsłudze i z prostym jej nawigowaniem. Bo przecież strona internetowa staje się wizytówką każdej firmy, dlatego pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Jeśli strona przyciągnie uwagę użytkowników, to jest to krok w stronę sukcesu.
- Tworzenie sklepów internetowych – budowane są na podstawie nowoczesnych oprogramowań m.in. Sklepy oparte o PrestaShop i Woocommerce. Zespół z agencji interaktywnej dba o to, żeby każdy projekt był tworzony od podstaw i charakteryzował się oryginalnością i pomysłowością oraz był dostosowany do potrzeb klientów. Stworzone sklepy internetowe są proste w obsłudze i zoptymalizowane pod sprzedaż. Doceniane są przez większość klientów, dlatego ważne jest aby każdy użytkownik odwiedzający sklep mógł z łatwością znaleźć to czego szuka.
- Pozycjonowanie i SEO – pozycjonowanie jest bardzo ważnym działaniem po tworzeniu stron internetowych. Polega na zwiększeniu widoczności strony www w wyszukiwarkach oraz podnosi jej pozycję. Pozycjonowanie strony najczęściej wykonywane jest razem z działaniami optymalizacji SEO. A jest to związane z doborem odpowiednich słów kluczowych. Treść na stronie jest bardzo istotna, bo stanowi ona czynnik rankingowy dla wyszukiwarki Google. Dzięki użytym frazom klienci łatwiej mogą znaleźć daną firmę w sieci. To właśnie przyczynia się do podwyższenia widoczności danej firmy w sieci.
- Reklama Google Ads – jest to system, który umożliwia wyświetlanie reklam w sieci za pomocą linków sponsorowanych. Dzięki Google Ads można tworzyć reklamy online i dotrzeć do klientów w chwili, w której są oni zainteresowani danym produktem lub usługą. Wystarczy tylko, że wpiszą w wyszukiwarkę jakieś słowo kluczowe i ciach są już na Twojej stronie.
- Kompleksowa obsługa – agencje interaktywne dbają o swoich klientów, dlatego dążą do tego aby wykonana przez nich strona czy sklep internetowy był na najwyższym poziomie. Przywiązują dużą wagę do każdego projektu i dopracowują każdy detal. Oprócz tego świadczą swoje usługi kompleksowo, otwierasz sklep internetowy więc przyda sie również pomoc w marketingu.
- Copywriting – jest to klucz do sukcesu marketingu. Za pomocą tekstu możemy komuś przekazać swoje myśli i informacje na dany temat. Tekst musi współgrać z projektem graficznym ale nie tylko. Musi być on przekonywujący i oddziaływać na emocje odbiorcy. Dobrze napisany tekst pozwoli na przyciągnięcie uwagi większej ilości klientów. Copywriterzy pracujący w agencji interaktywnej piszą treści do ofert handlowych, reklam oraz teksty na stronę internetową.
- Social media marketing – media społecznościowe to sposób za pomocą, którego komunikuje się większość populacji. Użytkownicy korzystający z tych funkcji porozumiewają się przez rozmowy, komentarze czy transmisje na żywo. Zasięg jaki mają social media jest już ogromny i cały czas rośnie a publikowane posty mogą mieć mnóstwo wyświetleń. Jest to dobra okazja dla wszystkich osób, które prowadzą działalność gospodarczą, bo w ten sposób mogą oni poznać swoicj klientów i dotrzeć do nich z reklamą. Jednak największą wagę przywiązuje się do stworzenia długotrwałych relacji z klientem. A to właśnie należy do zadań agencji interaktywnej, świadczymy takie usługi jak: prowadzenie profili w social mediach dla firm, zajmujemy się reklamą w Facebook Ads, content marketingiem oraz marketingiem szeptanym.
Kogo wybrać do stworzenia strony internetowej, na podstawie opinii w internecie?
Każda firma chce posiadać stronę internetową, która w oczach użytkowników będzie wyglądała niesamowicie. Ale jak znaleźć kogoś kto będzie odpowiedzialny za nasz projekt? Możemy po prostu sprawdzić opinie na temat agencji interaktywnych lub freelancerów. Podejmując decyzję trzeba wziąć pod uwagę kilka niezbędnych czynników takich jak: jakość, cena, czas realizacji projektu, sposób płatności, kontakt oraz dodatkowe usługi. Wiadomo jest, że freelancer, agencja interaktywna, która może być mniejsza lub większa mają swoje zalety i wady. Czasami jest ciężko wybrać między nimi. Ale gdyby pomyśleć nieco bardziej, najkorzystniejszą opcją wydaje się być mała agencja interaktywna. A dlaczego? Komunikacja w małym zespole przebiega dużo sprawniej, agencja nie prowadzi jednocześnie kilkudziesięciu projektów i każdemu klientowi może poświęcić wystarczającą ilość czasu co przekłada się na pomyślność projektów. Zespół ma większy zarys co do poprawnie wykonanego projektu niżeli jedna osoba, jak to było – co dwie głowy to nie jedna – jest coś w tym.
Jeśli już korzystałeś z usług agencji interaktywnej również możesz wyrazić swoją opinię, nie stracisz na to wiele czasu, a przy tym możesz pomóc komuś w podjęciu decyzji.
Agencja interaktywna opinie vs freelancer opinie (zalety i wady)
Zapewne wiecie już co to jest agencja interaktywna i czym się zajmuje, ale czy wiecie kim jest freelancer? Już wyjaśniamy. Jest to osoba, która także zajmuje się tworzeniem stron internetowych. Wykonuje tą pracę w dodatkowym, wolnym czasie. Może robi to z pasji lub chce zarobić dodatkowe pieniądze. Jednak pamiętajmy, że freelancer nie musi być najgorszy i może być profesjonalistą. Przed przystąpieniem do realizacji swoich celów powinniśmy przejrzeć dokładnie opinie na temat agencji interaktywnych jak i danego freelancera i dopiero zacząć działać. Poniżej przedstawiamy zalety i wady, które mogą wpłynąć na Waszą decyzję. Przepraszamy! Nie przedstawiamy. Gdybyśmy to zrobili byłoby to nierówne starcie, nie można porównać kutru rybackiego z wędkarzem na motorówce. Najlepiej wybrać usługodawcę pod własne potrzeby, jeśli potrzebujesz stabilnej, gwarantowanej współpracy – wybierz agencję, jeśli projektu, który będzie stworzony w kilka dni – wybierz freelancera. Jeśli potrzebujesz umowy, faktury Vat – wybierz agencję, jeśli nie – wybierz freelancera.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że wiesz już co nieco o agencjach i jeśli będziesz chciał skorzystać z jakichkolwiek usług, to będziesz wiedział, u której z nich tej pomocy szukać. A podsumowując, czym różnią się te agencje? Można powiedzieć, że agencja marketingowa związana jest z agencją reklamową i kreatywną. Jednak ich działania są trochę inne i charakteryzują się bardziej indywidualnym podejściem do poszczególnych etapów reklamy. Dlatego jeśli będziesz kiedyś potrzebował, albo potrzebujesz konkretnego rodzaju usługi to wybierz tą agencję, której oferta będzie najbardziej zbliżona do Twoich potrzeb. Niestety nazwy typów agencji marketingowych, reklamowych czy kreatywnych często są mylone z czego wynika wiele nieścisłości we współpracy. Jasnym jest, że każdy ten typ agencji czy to agencja marketingowa, reklamowa czy kreatywna jest do znalezienia w Warszawie – wpisz w wyszukiwarkę Google frazę agencja marketingowa Warszawa i Voila!
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja kreatywna, agencja interaktywna? Różnice
7 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Agencja Kreatywna to agencja dzięki, której osiągniesz wyższą sprzedaż i nie tylko. Prowadzi ona klientów od celu po efekt biorąc odpowiedzialność za realizowane działania. Przygotowuje działania dopasowane do Twoich potrzeb. Myślę, że warto postawić na skuteczna strategie korzystając z jej usług. Ponadto posiada większy asortyment niż agencja marketingowa i reklamowa.
Agencja Marketingowa czy agencja reklamowa a nawet agencja kreatywna, to jedna chwała. Dla mnie takie dzielenie nic nie znaczy. Te wszystkie elementy się w pewnym stopniu przeplatają. Może dla dużych graczy ma to jakieś znaczenie ale taki drobny przedsiębiorca nie będzie szukał pod każdym kamieniem w Pścinnu Dolnym czy znajdzie tam agencje kreatywną. Jest jakaś tam agencja marketingowa to się do niej skieruje
Niech będzie, wypowiem się… Marketing i reklama to nie jest to samo. Dlatego agencja marketingowa i agencja reklamowa nie mogą być tym samym (specjalnie nie wspomnę, czym jest agencja kreatywna, bo nie dojdziemy ładu). Powiedzmy, że Marketing to ogólna lub szczegółowa strategia. Reklama to element realizacji tej strategii. Czyli korzystając z agencji marketingowej, raczej spodziewasz się strategii ogólnych planów i miejsca do właściwego działania reklam. Natomiast agencja reklamowa jest tym, czego szukasz, aby twoje reklamy by i były skuteczne, optymalne i trafne. Tyle w teorii ode mnie.
Trochę mało o agencji reklamowej. Chociaż pewnie dla większości nie z branży i nie w temacie to są synonimy firmy wykonującej szeroko pojęte usługi reklamowe. Przez co tak mi się wydaje że początki współpracy mogą być trudne. Ponieważ klient chcę usługi od 1 do 7 a 1, 2, 5, 6 to kompetencje agencji kreatywnej 3 i 4 agencji reklamowej za to 7 to typowo zadanie agencji marketingowej. W takiej sytuacji na pewno agencja do której się ów klient zgłosił nie za bardzo będzie go chciał puszczać do konkurencji więc zaoferuje w miarę możliwość brakujące rzeczy z listy. Z drugiej stron mamy agencje w mniejszych miastach. Przeważnie jest jedna często jedno lub paro osobowa i tam z racji braku konkrecji robią dosłownie wszystko. Taki podział widoczny jest dopiero przy dużych i średnich agencjach które mogą sobie pozwolić na specjalizacje bo pod ich skrzydła trafiają konkretni zleceniodawcy.
Waniu dziękujemy za Twoje cenne uwagi!
Mam mega ważne pytanie. Czy to jest jakieś znaczenie, że agencja marketingowa Warszawa, a nie agencja marketingowa Gdańsk, czy inne miasto? Zastanawiam się, czy lokalizacja ma wpływ na jakość. Bo na cenę na pewno… Tak pytam z perspektywy firmy mieszczącej się z dala od wielkich miast. Do tego skoro i tak w planie są działania w Internecie. Jednak chętnie poznam opinie większej grupy. Bo nie wiem, czy dawać wiarę tekstom w stylu jak „agencja kreatywna to tylko z warszawy, bo są najlepsi”, czy z drugiej strony „agencja marketingowa z Warszawy skasuje Cię jak za złoto i wykiwa, bo to oszuści”. I nie wiem, czy stereotypy mają jakiś sens, czy ludzie się nimi kreują i przepłacają grube miliony, bo agencja reklamowa Z Warszawy przy jednoczesnym braku szacunku do pracy tych z mniejszych miast. Nawet jeśli „usługa nie będzie się niczym różnić” To i tak słowo Warszawa podbija stawkę.
To wszystko zależy czy masz szczęście, czy go nie masz. Czy to mała, czy duża agencja marketingowa co to za różnica. Liczy się tylko osoba, która zajmuje się twoim przypadkiem i jakie narzędzia ma do swojej dyspozycji. A czy to duże miasto, czy małe wpływa tylko na potencjalną łatwość w znalezieniu zleceń. Reszta i tak dzieje się w Internecie. Niestety nawet wybierając dużą agencję, nigdy nie masz pewności czy twoją sprawą zajmuje się ktoś z doświadczeniem, czy osoba, która dopiero się uczy.