Czym różnią się pojęcia agencja marketingowa, agencja reklamowa i agencja kreatywna?

, , Czas czytania: 3 min.

Agencję usług reklamowych

Może masz przemyślany pomysł na to jak ma wyglądać Twój biznes. A może chcesz skorzystać z konkretnych usług, które mają Ci w tym pomóc? Na rynku istnieje mnóstwo agencji, które świadczą usługi z zakresu reklamy. Jednak można wyróżnić ich kilka rodzai, m.in. agencję marketingową, reklamową i kreatywną. Mimo tego, że właściwości ich usług mają do siebie zbliżony charakter, to jednak się od siebie różnią. Dlatego wiele osób wciąż ma problem z ich odróżnieniem. Czym one się różnią i co wchodzi w zakres ich usług? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.

Spis treści?

Agencja marketingowa

Agencja marketingowa to firma, której celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy lub produktów/usług z nią związanych. Korzystając z usług tej agencji, nie musisz mieć opracowanego planu działania. Wystarczy, że podasz pomysł, a specjaliści w swoim fachu zajmą się resztą. W skład ich kompleksowej usługi wchodzą takie działania jak: promocja, PR (Public Relations), content marketing, projekty graficzne, prowadzenie mediów społecznościowych czy też marketing szeptany. Tak naprawdę, to cechą która odróżnia tą agencję od innych jest umiejętność wszechstronnego spojrzenia na rolę marketingu w danej firmie.

Agencja reklamowa

Ten rodzaj agencji to firma, która zajmuje się tworzeniem reklam różnego typu na zlecenie klienta. Zajmuje się wieloma czynnościami, np. planowaniem i organizowaniem kampanii reklamowych, a w szczególności projektowaniem reklamy i ich realizacją (w skład wchodzi przygotowywanie plakatów, ulotek, banerów, billboardów, itp.). Oprócz tego zajmuje się opracowywaniem media planu czy też tworzeniem strategii reklamowych. Nie można również zapominać o odpowiednim doborze mediów, które stanowią istotną rolę w tej agencji reklamowej. Jeśli potrzebujesz materiałów reklamowych, to ten rodzaj firmy jest zdecydowanie najlepszy.

Agencja kreatywna

Natomiast ten rodzaj agencji ma zdecydowanie szerszy asortyment w swojej ofercie niż poprzednie typy agencji. Swoje działania opiera głównie na wykorzystaniu Internetu. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców poprzez nieszablonową i unikalną reklamę. Zakres usług takiej agencji kreatywnej obejmuje tworzenie stron www czy też sklepów internetowych, działania związane z social mediami jak i również zamieszczenie reklam w sieci. Na dodatek, pracownicy kreatywnej agencji zajmą się stworzeniem loga i w ewentualności pomogą przedsiębiorcy w początkami jego biznesu. Jeśli chcesz zareklamować się w sieci, to jest to idealny rodzaj agencji, z której pomocy powinieneś skorzystać.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że wiesz już co nieco o agencjach i jeśli będziesz chciał skorzystać z jakichkolwiek usług, to będziesz wiedział, u której z nich tej pomocy szukać. A podsumowując, czym różnią się te agencje? Można powiedzieć, że agencja marketingowa związana jest z agencją reklamową i kreatywną. Jednak ich działania są trochę inne i charakteryzują się bardziej indywidualnym podejściem do poszczególnych etapów reklamy. Dlatego jeśli będziesz kiedyś potrzebował, albo potrzebujesz konkretnego rodzaju usługi to wybierz tą agencję, której oferta będzie najbardziej zbliżona do Twoich potrzeb.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Czym różnią się pojęcia agencja marketingowa, agencja reklamowa i agencja kreatywna?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Blog Kategorie

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena