Agencja marketingowa, agencja reklamowa i agencja kreatywna? Różnice

, Czas czytania: 3 min.

Agencje usług reklamowych

Może masz przemyślany pomysł na to jak ma wyglądać Twój biznes. A może chcesz skorzystać z konkretnych usług, które mają Ci w tym pomóc? Na rynku istnieje mnóstwo agencji, które świadczą usługi z zakresu reklamy. Jednak można wyróżnić ich kilka rodzai, m.in. agencję marketingową, reklamową i kreatywną. Mimo tego, że właściwości ich usług mają do siebie zbliżony charakter, to jednak się od siebie różnią. Dlatego wiele osób wciąż ma problem z ich odróżnieniem. Czym one się różnią i co wchodzi w zakres ich usług? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.

Spis treści?

Agencja marketingowa

Agencja marketingowa to firma, której celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy lub produktów/usług z nią związanych. Korzystając z usług tej agencji, nie musisz mieć opracowanego planu działania. Wystarczy, że podasz pomysł, a specjaliści w swoim fachu zajmą się resztą. W skład ich kompleksowej usługi wchodzą takie działania jak: promocja, PR (Public Relations), content marketing, projekty graficzne, prowadzenie mediów społecznościowych czy też marketing szeptany. Tak naprawdę, to cechą która odróżnia tą agencję od innych jest umiejętność wszechstronnego spojrzenia na rolę marketingu w danej firmie. Jak bardzo marketing w Warszawie różni się od marketingu w mniejszej miejscowości? Kolosalnie! Agencja marketingowa z Warszawy pozyskuje w większości klientów Warszawskich z racji lokalizacji, co za tym idzie budżety są zdecydowanie wyższe niż w lokalnej małej agencji marketingowej.

Agencja reklamowa

Ten rodzaj agencji to firma, która zajmuje się tworzeniem reklam różnego typu na zlecenie klienta. Zajmuje się wieloma czynnościami, np. planowaniem i organizowaniem kampanii reklamowych, a w szczególności projektowaniem reklamy i ich realizacją (w skład wchodzi przygotowywanie plakatów, ulotek, banerów, billboardów, itp.). Oprócz tego zajmuje się opracowywaniem media planu czy też tworzeniem strategii reklamowych. Nie można również zapominać o odpowiednim doborze mediów, które stanowią istotną rolę w tej agencji reklamowej. Jeśli potrzebujesz materiałów reklamowych, to ten rodzaj firmy jest zdecydowanie najlepszy.

Agencja kreatywna

Natomiast ten rodzaj agencji ma zdecydowanie szerszy asortyment w swojej ofercie niż poprzednie typy agencji. Swoje działania opiera głównie na wykorzystaniu Internetu. Jej celem jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców poprzez nieszablonową i unikalną reklamę. Zakres usług takiej agencji kreatywnej obejmuje tworzenie stron www czy też sklepów internetowych, działania związane z social mediami jak i również zamieszczenie reklam w sieci. Na dodatek, pracownicy kreatywnej agencji zajmą się stworzeniem loga i w ewentualności pomogą przedsiębiorcy w początkami jego biznesu. Jeśli chcesz zareklamować się w sieci, to jest to idealny rodzaj agencji, z której pomocy powinieneś skorzystać.

Tworzenie stron www przez agencje kreatywne następuje w oparciu o oczekiwania i potrzeby klientów. Profesjonalne agencje kreatywne oferują zazwyczaj tworzenie stron na podstawie autorskich projektów, które wyróżniają się nieszablonowością, oryginalnością i dużą funkcjonalnością. Jak wiemy, posiadanie strony internetowej w dzisiejszym czasie jest niezwykle ważne i ważne jest to, aby były one Twoim znakiem rozpoznawczym w sieci. Natomiast jeśli chodzi o tworzenie sklepów internetowych, to profesjonalne agencje kreatywne dokładają wszelkich starań, aby były one jak najprostsze w obsłudze i wyróżniały się ciekawą szatą graficzną. Co więcej, przed każdorazowym rozpoczęciem działań, agencje kreatywne dokładnie zapoznają się z oferowanym asortymentem i profilem działalności danej firmy. Oprócz tego agencje kreatywne podejmują się działań związanych z social mediami. Wówczas mogą one pomóc w prowadzeniu fanpage’y w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Tak jak już zostało wielokrotnie wspomniane, działania agencji kreatywnych obejmują Internet. Dlatego do usług, które świadczą agencje kreatywne, należy również zamieszczanie reklam w sieci, które wpływają na budowanie świadomości o marce.

Podsumowanie

Mam nadzieję, że wiesz już co nieco o agencjach i jeśli będziesz chciał skorzystać z jakichkolwiek usług, to będziesz wiedział, u której z nich tej pomocy szukać. A podsumowując, czym różnią się te agencje? Można powiedzieć, że agencja marketingowa związana jest z agencją reklamową i kreatywną. Jednak ich działania są trochę inne i charakteryzują się bardziej indywidualnym podejściem do poszczególnych etapów reklamy. Dlatego jeśli będziesz kiedyś potrzebował, albo potrzebujesz konkretnego rodzaju usługi to wybierz tą agencję, której oferta będzie najbardziej zbliżona do Twoich potrzeb. Niestety nazwy typów agencji marketingowych, reklamowych czy kreatywnych często są mylone z czego wynika wiele nieścisłości we współpracy. Jasnym jest, że każdy ten typ agencji czy to agencja marketingowa, reklamowa czy kreatywna jest do znalezienia w Warszawie – wpisz w wyszukiwarkę Google frazę agencja marketingowa Warszawa i Voila!

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Agencja marketingowa, agencja reklamowa i agencja kreatywna? Różnice

7 Komentarz

  1. Joe94~

    Agencja Kreatywna to agencja dzięki, której osiągniesz wyższą sprzedaż i nie tylko. Prowadzi ona klientów od celu po efekt biorąc odpowiedzialność za realizowane działania. Przygotowuje działania dopasowane do Twoich potrzeb. Myślę, że warto postawić na skuteczna strategie korzystając z jej usług. Ponadto posiada większy asortyment niż agencja marketingowa i reklamowa.

    1. Lech

      Agencja Marketingowa czy agencja reklamowa a nawet agencja kreatywna, to jedna chwała. Dla mnie takie dzielenie nic nie znaczy. Te wszystkie elementy się w pewnym stopniu przeplatają. Może dla dużych graczy ma to jakieś znaczenie ale taki drobny przedsiębiorca nie będzie szukał pod każdym kamieniem w Pścinnu Dolnym czy znajdzie tam agencje kreatywną. Jest jakaś tam agencja marketingowa to się do niej skieruje

      1. Czesław

        Niech będzie, wypowiem się… Marketing i reklama to nie jest to samo. Dlatego agencja marketingowa i agencja reklamowa nie mogą być tym samym (specjalnie nie wspomnę, czym jest agencja kreatywna, bo nie dojdziemy ładu). Powiedzmy, że Marketing to ogólna lub szczegółowa strategia. Reklama to element realizacji tej strategii. Czyli korzystając z agencji marketingowej, raczej spodziewasz się strategii ogólnych planów i miejsca do właściwego działania reklam. Natomiast agencja reklamowa jest tym, czego szukasz, aby twoje reklamy by i były skuteczne, optymalne i trafne. Tyle w teorii ode mnie.

  2. Wania

    Trochę mało o agencji reklamowej. Chociaż pewnie dla większości nie z branży i nie w temacie to są synonimy firmy wykonującej szeroko pojęte usługi reklamowe. Przez co tak mi się wydaje że początki współpracy mogą być trudne. Ponieważ klient chcę usługi od 1 do 7 a 1, 2, 5, 6 to kompetencje agencji kreatywnej 3 i 4 agencji reklamowej za to 7 to typowo zadanie agencji marketingowej. W takiej sytuacji na pewno agencja do której się ów klient zgłosił nie za bardzo będzie go chciał puszczać do konkurencji więc zaoferuje w miarę możliwość brakujące rzeczy z listy. Z drugiej stron mamy agencje w mniejszych miastach. Przeważnie jest jedna często jedno lub paro osobowa i tam z racji braku konkrecji robią dosłownie wszystko. Taki podział widoczny jest dopiero przy dużych i średnich agencjach które mogą sobie pozwolić na specjalizacje bo pod ich skrzydła trafiają konkretni zleceniodawcy.

  3. Hieronim

    Mam mega ważne pytanie. Czy to jest jakieś znaczenie, że agencja marketingowa Warszawa, a nie agencja marketingowa Gdańsk, czy inne miasto? Zastanawiam się, czy lokalizacja ma wpływ na jakość. Bo na cenę na pewno… Tak pytam z perspektywy firmy mieszczącej się z dala od wielkich miast. Do tego skoro i tak w planie są działania w Internecie. Jednak chętnie poznam opinie większej grupy. Bo nie wiem, czy dawać wiarę tekstom w stylu jak “agencja kreatywna to tylko z warszawy, bo są najlepsi”, czy z drugiej strony “agencja marketingowa z Warszawy skasuje Cię jak za złoto i wykiwa, bo to oszuści”. I nie wiem, czy stereotypy mają jakiś sens, czy ludzie się nimi kreują i przepłacają grube miliony, bo agencja reklamowa Z Warszawy przy jednoczesnym braku szacunku do pracy tych z mniejszych miast. Nawet jeśli “usługa nie będzie się niczym różnić” To i tak słowo Warszawa podbija stawkę.

    1. Kumsie

      To wszystko zależy czy masz szczęście, czy go nie masz. Czy to mała, czy duża agencja marketingowa co to za różnica. Liczy się tylko osoba, która zajmuje się twoim przypadkiem i jakie narzędzia ma do swojej dyspozycji. A czy to duże miasto, czy małe wpływa tylko na potencjalną łatwość w znalezieniu zleceń. Reszta i tak dzieje się w Internecie. Niestety nawet wybierając dużą agencję, nigdy nie masz pewności czy twoją sprawą zajmuje się ktoś z doświadczeniem, czy osoba, która dopiero się uczy.

Komentowanie zamknięte.

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Masz pytania?

Chętnie odpowiemy! :)

Formularz kontaktowy