Czym są akcje CSR i na czym one polegają? – przykłady

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):1

Akcje CSR, czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu w ostatnim czasie stały się bardzo modne i chyba nikogo nie trzeba o tym przekonywać. Jednak w dzisiejszym artykule postaram się dokładnie opisać czym są akcje CSR, na czym polegają takie inicjatywy, jakie są z tego korzyści dla firm oraz jakie są najciekawsze przykłady takich społecznych akcji. Zapraszam więc do przeczytania.

Spis treści:

Czym są akcje CSR i na czym one polegają?

CSR, z angielskiego Corporate Social Responsibility czyli Społeczna Odpowiedzialność Biznesu to strategia, której działania łączą ze sobą rozwój firmy z działaniami społecznymi i ochroną środowiska. Można zauważyć, że z roku na rok taka inicjatywa cieszy się coraz większą popularnością i więcej firm decyduje się na wprowadzenie takich działań również u siebie. Ważną kwestią jest również to, że akcje CSR powinno traktować się jako strategię długoterminową, a nie jednorazową. Ponadto głównym celem akcji CSR jest pokazanie ludziom z jakimi problemami społecznymi trzeba się dzisiaj mierzyć. A także, że są one równie ważne jak cokolwiek innego na tym świecie. Można stwierdzić, że akcje CSR są dobrą inicjatywą zarówno dla organizacji pozarządowych jak i firm. Dlatego w tym przypadku przyjmuje się koncepcję win-win. Organizacja pozarządowa może zyskać większe nakłady pieniężne na swoje działanie, natomiast firmy mogą dzięki temu zbudować swój pozytywny wizerunek i zwiększyć swoją konkurencyjność na tle innych przedsiębiorstw.

Jakie korzyści mają firmy jeśli biorą udział w akcjach CSR?

Jeśli firma zdecyduje się na wprowadzenie akcji CSR do swojej polityki firmowej, to z tego względu może liczyć na kilka korzyści. A można do nich zaliczyć:
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy – ze względu na udział w programach społecznych i dbałość o środowisko, to wizerunek firmy może znacząco wzrosnąć w oczach klientów, kontrahentów i pracowników;
  • zwiększenie konkurencyjności;
  • zwiększenie lojalności wśród klientów i interesariuszy (grupa bądź osoba zainteresowana działalnością firmy);
  • zwiększanie poziomu kultury organizacyjnej firmy – udział firmy w akcjach CSR sprawi, że klienci, pracownicy lub kontrahenci będą uznawali firmę za odpowiedzialną czy też godną zaufania;
  • firma dzięki angażowaniu się w taką inicjatywę społeczną może znaleźć dla siebie również odpowiednich partnerów biznesowych.

Najciekawsze przykłady akcji CSR

  • Akcja sieci mobilnej T-mobile i Fundacji TVN „Nie jesteś sam” – ta akcja społeczna pod nazwą „Pomoc mierzona kilometrami” miała na celu zebranie pieniędzy i przekazanie ich na pomoc dla dzieci niepełnosprawnych, którzy byli podopiecznymi Fundacji TVN. Polegała ona na angażowaniu wielu osób do wszelkiej aktywności fizycznej, której mierzenie kilometrów rejestrowało się za pomocą aplikacji T-mobile. Im więcej kilometrów zostało wykonane, tym więcej pieniędzy od firmy wpływało na konto fundacji.
  • pomoc mierzona kilometrami Źródło: https://kilometrami.pl/
  • Danone „Podziel się posiłkiem!” – jeśli chodzi o tą inicjatywę, to głównym celem była pomoc w walce z niedożywianiem dzieci w Polsce. Współtwórcą tej akcji CSR jest Fundacja Polsat. W ramach tego programu społecznego zaczęto organizować zbiórki żywności, do których swoją pomoc dorzuciła także Federacja Polskich Banków Żywności.
  • POLSAT & Procter&Gamble – natomiast ta akcja polegała na przekazaniu zysków ze sprzedaży produktów P&G dla fundacji POLSAT, której akcja nazywała się „Podaruj dzieciom słońce”. Im więcej produktów z żółtym słoneczkiem zostało sprzedanych, tym więcej pieniędzy otrzymała fundacja.
  • Podaruj dzieciom słońce Źródło: https://www.fundacjapolsat.pl/o-fundacji/index.html#misja

Akcje CSR – podsumowanie informacji

Jak widzisz akcje CSR mogą stać się bardzo korzystnym rozwiązaniem dla firm. Praca z różnymi fundacjami może w bardzo szybki i pozytywny sposób obrócić się w Twoją stronę. Ponadto cała akcja może stać się Twoją osobistą satysfakcją. Na sam koniec można przytoczyć tutaj cytat Flory Edwards, który idealnie pasuje do dzisiejszego artykułu: „Kiedy pomagamy innym, pomagamy sobie, ponieważ wszelkie dobro, które dajemy, zatacza koło i wraca do nas”.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Czym są akcje CSR i na czym one polegają? – przykłady

1 Komentarz

  1. Julia

    Wszystkie takie akcje się chwali. Z punktu widzenia firmy/korporacji czasem koszty akcji CSR są nie zauważalne a potrafią odmienić życie potrzebujących. Chciała bym aby jak najwięcej firm stało się społecznie odpowiedzialne.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.