Daj się znaleźć – zasady prowadzenia skutecznej reklamy w internecie
, Czas czytania: 3:00 min. , Komentarz(y):0
Jeśli nie ma Cię w internecie – nie istniejesz. To stwierdzenie staje się dzisiaj prawdziwe w bardzo wielu dziedzinach życia. Niewątpliwie dotyczy ono również małych i dużych przedsiębiorstw. Bez dobrej reklamy online bardzo trudno dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak zorganizować skuteczną kampanię, aby biznes przyniósł oczekiwany sukces?
Spis treści:
- Aktywność w mediach społecznościowych to nie wszystko
- Zaistnieć dzięki Google Ads
- Daj się znaleźć – dbaj o estetykę swojej strony internetowej!
Spis treści
Aktywność w mediach społecznościowych to nie wszystko
Wielu przedsiębiorców inwestuje w marketing internetowy na poziomie mediów społecznościowych. Jest to działanie słuszne, aczkolwiek może okazać się niewystarczające. Sam fanpage na facebooku znacznie poszerza krąg odbiorców reklamy i grono potencjalnych klientów, jednak nie pomaga w odnoszeniu znaczących rezultatów sprzedażowych bez sponsorowanych treści. Dzięki sponsorowanym postom jesteśmy w stanie dotrzeć do większej grupy osób o określonym profilu. Pojedynczy artykuł promocyjny nie wiąże się z dużymi kosztami, jednak skuteczne działania wymaga dużej regularności i cykliczności w publikowaniu materiałów. Można mieć pewność, że dzięki mediom społecznościowym uzyskujemy bardzo ważny rezultat, jakim jest większa rozpoznawalność marki w sieci. Dobra informacja dla zagubionych w sieci – jest wiele firm, które chętnie wyjaśniają metody skutecznych działań marketingowych w internecie w ramach szkoleń i publikacji Rolę mediów społecznościowych nie sposób przecenić, jednak nie warto się do nich ograniczać.
Zaistnieć dzięki Google Ads
Przedsiębiorcy świadomi potęgi internetu często sięgają po narzędzie jakim jest Google Ads (do niedawna Google AdWords). Jest to narzędzie dla każdego, bez względu na rozmiar prowadzonych działań biznesowych. Za jego skutecznością stoi fakt, że ponad 90% użytkowników internetu aktywnie korzysta z wyszukiwarki Google i jest to często pierwsze miejsce, które odwiedzają internauci i potencjalni klienci w celu odnalezienia konkretnej usługi. Dlatego warto zaistnieć przede wszystkim na poziomie wyróżnionych wyników wyszukiwania. Przykładowo, gdy osoba wpisze hasło: „salon fryzjerski Warszawa”, jako pierwsze pojawiają się firmy, które aktywnie działają w systemie Google Ads. Przedsiębiorcy często obawiają się wysokich kosztów. Niepotrzebnie! Opłata w Google Ads zależy od liczby kliknięć, nie o czasu wyświetlania banneru na stronie internetowej, której odbiorcy mogą być zupełnie przypadkowi. W kampaniach Google Ads działania prowadzone są w miejscach tematycznie związanych z charakterem biznesu, których chce promować swoje usługi. Nie ma tu miejsca na przypadkowość. System jest oparty o przemyślane działania, a ich efekty są mierzalne i widoczne, co daje możliwość dogłębnej analizy i optymalizacji prowadzonych kampanii.
Daj się znaleźć – dbaj o estetykę swojej strony internetowej!
Klient nie znajdzie Twoich usług bez dobrej reklamy w internecie. A jeśli system Google Ads wydaje się zbyt skomplikowany? Jest wiele agencji, które pomagają przedsiębiorstwom w skutecznym wdrażaniu tego systemu. Wiele dużych firm wolało zlecić te działania specjalistom, dzięki czemu oszczędzają czas i mogą być pewni, że inwestycja przyniesie oczekiwane efekty. Skupiając się na nowoczesnych narzędziach, nie wolno jednak zapominać o sprawach oczywistych takich jak choćby estetyczna strona internetowa i atrakcyjny content. Nawet najbardziej nowoczesne narzędzia marketingowe zawiodą, jeśli potencjalny klient zostanie przekierowany na stronę internetową, która w żaden sposób nie zachęca go do skorzystania z oferowanych usług. Warto pamiętać, że ostateczna decyzja o zakupie produktu zawsze należy do klienta, a w gestii przedsiębiorcy jest skuteczne doprowadzenie do atrakcyjnej wizualnie i merytorycznie oferty. Tylko w przypadku, kiedy te wszystkie warunki zostaną spełnione można mówić o skutecznej reklamie w internecie.
Zdecydowana większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności istnienia w świecie wirtualnym. Nie mniej jednak zawsze trzeba pamiętać, że chodzi tu o reklamę dobrą i wartościową, a nie o jakikolwiek przekaz.
TAGI: