Firmy stawiają na ekologię. Czy to koniec materiałów drukowanych?
, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):5
Dbanie o środowisko w ostatnim czasie stało się bardzo modne również wśród firm. Być może niektórzy mogą zastanawiać się nad tym dlaczego akurat firmy tak bardzo zaczęły się tym interesować. Otóż odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Po pierwsze ze względu na wymóg prawny, a po drugie ze względu na siebie i swoich klientów. Jednak czy działania postawione na ekologię całkiem wyeliminują materiały drukowane? Przeczytaj poniższy wpis i dowiedz się więcej szczegółów związanych z tym tematem.
Spis treści:
- Przepisy prawne wspominają o ekologii
- Ekologia wpływa na wizerunek firmy
- Czy ekologia całkowicie zastąpiła materiały drukowane?
- Podsumowanie informacji
Przepisy prawne wspominają o ekologii
Dbanie o środowisko to dzisiaj również jeden z aspektów prawnych i regulacji wprowadzonej do Unii Europejskiej. Rząd zmienił swoje przepisy ze względu na to abyśmy jako naród byli bardziej ekologiczni. Swoje działania skupił przede wszystkim na opakowaniach (to żeby nie były one jednorazowego użytku), a także na płatnościach za śmieci i odpowiedzialności producentów za wykonywane produkty.
Ekologia wpływa na wizerunek firmy
Być może jednym osobom ekologia kojarzy się z oszczędzaniem, a innym z ochroną środowiska. Jednak w dzisiejszym czasie ekologia to również jeden z elementów pomocnych w budowaniu pozytywnego wizerunku o firmie. To właśnie firmy, które uznaje się za ekologiczne mogą odnieść na rynku największy sukces. Ponadto klienci coraz częściej zwracają uwagę na ekologiczność produktów. Oprócz tego obserwują czy działania firmy są z tym powiązane. Dlatego aby zwiększyć wizerunek swojej firmy bądź marki to powinieneś przede wszystkim zwrócić uwagę na to czy cały proces tworzenia produktów czy też usług jest ekologiczny, bo tak jak już wcześniej zostało wspomniane,klienci coraz częściej przywiązują do tego swoją uwagę. Nawet pomimo droższych cen produktów decydują się na zakup produktów przyjaznych dla środowiska. Ponadto jeśli firma jest ekologiczna, to taki użytkownik chętniej skorzysta z oferowanych przez Ciebie usług. Będzie patrzył na Ciebie i Twoją firmę bardziej przychylnie, a to dlatego, że bierzesz udział w tej wspaniałej inicjatywie.
Czy ekologia całkowicie zastąpiła materiały drukowane?
Materiały drukowane są jeszcze dostępne, jednak w mniejszym stopniu. Ekologia stała się modna i to za nią chcą podążać przedsiębiorcy. W sumie jest to bardziej korzystne rozwiązanie niż może się wydawać. Dzięki ekologiczności, firma oprócz pozyskania nowych klientów i bycia eko, zyska korzyści ekonomiczne. W tym zmniejszenie zużycia prądu czy też ilość drukowanych kartek. Wszystko to przekłada się na stan finansowy firmy. Sprawia to, że jesteś bardziej oszczędny. Być może jest to jednym z czynników, dzięki którym firmy chcą być eko. Nawet u samych użytkowników można zauważyć, że dotychczasowe rzeczy zamienili na ekologiczne rozwiązania. Zamiast płyt DVD użytkownicy coraz częściej kupują sobie dostęp do filmów w Internecie, chodzą do kina bądź oglądają telewizję. Można też zauważyć, że wiele osób woli pójść do drukarni i tam wydrukować potrzebne dokumenty niż samemu kupić sobie drukarkę.
Podsumowanie informacji
Podsumowując wszystkie powyższe informacje, to można stwierdzić, że firmy coraz częściej stawiają na rozwiązania ekologiczne, gdyż jest to dla nich bardziej opłacalne. Dlatego też do promowania swojej firmy wykorzystują ekologiczne produkty zamiast materiałów drukowanych. Być może za kilka lat wszystko się zmieni. Ale na chwilę obecną to ekologia dominuje. Powstał druk 3D i wiele innych wspaniałych rozwiązań, które są w stanie zastąpić materiały drukowane.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Firmy stawiają na ekologię. Czy to koniec materiałów drukowanych?
5 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Znam drukarnię, która wszystkie procesy w firmie oparte są na „eko”. Klienci tego niestety często nie doceniają. Wolą „mniej eko lub wcale” a taniej 🙁
Racja ale cena gra role. Jednak tu się przyda dobre dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Mamy coraz więcej firm które szczycą się byciem eko. Nie wiem czy promocja jakiegoś chwytliwego sloganu w stylu drukuj eko lub coś w stylu identyfikacji graficznej. Bo to w tym całym eko nie chodzi aby być eko ale aby wszyscy uważali cię za eko. Bo eko się sprzedaje i co komu po eko jak się tym nie może pochwalić.
Jesteś odrobinę cyniczna. Ekologia to nie musi być od razu rozgłaszanie się co to my nie robimy. Czasem wystarczy wiekowego sprzętu na nowy. Wiem ta Ekologiczna Ekologia jest mało opłacalna. Tylko to nie powinno być usprawiedliwieniem do korzystania z sprzętu który z ekologia niema nic wspólnego. Poza tym pewnie sobie ktoś za parę lat o tym przypomni i da wymogi co do parku maszynowego. Tak jak to zrobili z piecami, normami spalin i azotem w rolnictwie.
Jestem jak najbardziej za tym, aby firmy w końcu poczuły się w obowiązku dbania o naszą planetę. Nawet jeśli to jest tylko na pokaz. To przynajmniej zaczynają coś robić pozytywnego. Ktoś uznał, że potrzebne są dobre zmiany. Nawet jeśli to tylko wizerunek to przy okazji jest szansa, aby stało się trochę doba.
Każda firma powinna kierować się ekologia. Nie mamy przecież planety B. niezależnie od tego czym się zajmuje zawsze znajdzie się punkt w którym może zadbać o środowisko lub dbanie o to środowisko zlekceważyć. Tu już nawet nie chodzi o te wszystkie „akcje pro Ekologistyczne” czy zbiórki na ratowanie lasów w Amazonii. Ty należy zbadać procesy zachodzące w firmie i ocenić co można jeszcze w nich poprawić aby mniej obwiązały nasza planetę.