Co to jest storytelling i jak pozbawić tekst nudnego przekazu?

, , Czas czytania: 3:30 min.

Storytelling

Być może teraz Cię zadziwię, ale tekst, który zawiera mnóstwo technicznej treści, nie posiada żadnych ciekawostek i przykładów, to tekst pozbawiony kolorów. Jest on szary i nie wyróżnia się niczym innym od pozostałych artykułów w sieci. Dlatego jeśli nie chcesz, aby Twoje treści były takie jakie są teraz. Jeśli chcesz ubarwić je o ciekawe historie, to jest na to sposób. Po prostu wykorzystaj storytelling. Czym on jest i jaki może mieć on wpływ na Twój tekst? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Spis treści:

Storytelling – co to takiego?

Storytelling jak samo znaczenie mówi jest to opowieść lub historyjka. A jak każdy wie, w każdej takiej historii musi być jakiś bohater/bohaterka. Dlatego jak już sam możesz się domyśleć, w pisaniu tekstu opartego na storytellingu nie może zabraknąć jakiegoś bohatera, który będzie przykładem wytłumaczenia Twojej tezy dla odbiorców. Storytelling to przede wszystkim formuła, która wzbudza w czytelniku pewne emocje, odwołuje się do jego uczuć i wrażliwości. Sprawia, że Twój tekst staje się przekonywujący i utożsamia się z odbiorcą.

Dlaczego storytelling warto wykorzystać w swoim biznesie?

Storytelling w biznesie

Jak już wcześniej wspomniałam, storytelling to narzędzie opierające się przede wszystkim na emocjach. Trzeba zaznaczyć, ze to właśnie ten czynnik jako jeden z nielicznych przyczynia się do podjęcia decyzji o zakupie produktu czy też usługi przez użytkownika. Istnieje wiele blogów, reklam i wszelkiego rodzaju treści, które wpływają na nasze uczucia. Przykładem może być chociażby seria reklam Allegro, których historie mogą wzruszyć nawet do łez albo stać się przyczyną rozmyślań. Tutaj kilka przykładów:

  • https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A&feature=emb_logo,
  • https://www.youtube.com/watch?v=Y2IB1_N5I-4,
  • https://www.youtube.com/watch?v=uN-Pv2bwhfI,
  • https://www.youtube.com/watch?v=kXjt5nEOv5I.

Takie właśnie historie, wykorzystywane w przedstawianej dla użytkownika treści budują w nim pozytywne skojarzenia z marką/produktem. Storytelling pomoże dotrzeć Ci do klientów w nowy i bardzo interesujący sposób. Sprawi, że będą oni chcieli z wielką chęcią wracać na Twojego bloga i czytać kolejne artykuły. Mało tego, będą oni dzielić się Twoimi wpisami z innymi, aby podkreślić ich niezwykłość. A także może tak być, że zainspirują się Twoim testem.

Co zrobić, aby pozbawić tekst nudnego przekazu?

Aby Twój tekst przestał być nudny to wystarczy zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które w tym pomogą. Co prawda nie sprawią one, że będzie to zniewalająco dobry tekst, ale z pewnością nada mu charakteru.

  • Po pierwsze tekst powinien być autentyczny, związany z czynnościami, którymi się zajmujesz i odpowiedzią na zapytania czytelników.
  • Po drugie stwórz historyjkę/opowiadanie, które odniesie się do opisywanego przez Ciebie tematu.
  • Po trzecie wykorzystuj w swoim tekście jakieś cytaty lub stwierdzenia, które łatwo zapadną w pamięć i wzbudzą zainteresowanie.
  • Po czwarte emocje, emocje i jeszcze raz emocje. W pisaniu tekstu skup się na tym.
  • Po piąte, przed napisaniem tekstu zastanów się kim jest Twoja grupa odbiorców i dostosuj swój język do użytkowników.

Podsumowanie informacji o storytellingu

Jak widzisz, storytelling to bardzo pożyteczne narzędzie, które naprawdę potrafi zdziałać cuda. Dzięki niemu Twój niewyrazisty tekst może nabrać mocy. A co za tym idzie zyskać nową rzeszę czytelników. Dlatego jeśli chcesz wyróżnić się swoją historią i napisać użytkownikom do następnego przeczytania, to wykorzystanie storytellingu w tym przypadku jest jak najbardziej na tak.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest storytelling i jak pozbawić tekst nudnego przekazu?

1 Komentarz

  1. Mikołaj

    Bardzo ciekawie ujęte zagadnienie. W cześć branży jak najbardziej ma miejsce, ale nie jestem pewien czy w każdej. Dam taki przykład kampania reklamowa olei K2. Z jednej strony całkiem fajnie to wyszło. Znani stand uperzy fajnie się ogląda, Jednak z drugiej to nie są osoby, z którymi kojarzy mi się olej. Nawet bardziej bezpieczeństwo i pewne, jakie moim zdaniem powiano nieść za sobą ten produkt. Wiem, storytelling jest fajny i pozbawia nudy. Tylko wydaje mi się, że trzeba z nim uważać, ale to tylko moja opinia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt