Co to jest storytelling i jak pozbawić tekst nudnego przekazu?

, Czas czytania: 3:30 min.

Storytelling

Być może teraz Cię zadziwię, ale tekst, który zawiera mnóstwo technicznej treści, nie posiada żadnych ciekawostek i przykładów, to tekst pozbawiony kolorów. Jest on szary i nie wyróżnia się niczym innym od pozostałych artykułów w sieci. Dlatego jeśli nie chcesz, aby Twoje treści były takie jakie są teraz. Jeśli chcesz ubarwić je o ciekawe historie, to jest na to sposób. Po prostu wykorzystaj storytelling. Czym on jest i jaki może mieć on wpływ na Twój tekst? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Spis treści:

Storytelling – co to takiego?

Storytelling jak samo znaczenie mówi jest to opowieść lub historyjka. A jak każdy wie, w każdej takiej historii musi być jakiś bohater/bohaterka. Dlatego jak już sam możesz się domyśleć, w pisaniu tekstu opartego na storytellingu nie może zabraknąć jakiegoś bohatera, który będzie przykładem wytłumaczenia Twojej tezy dla odbiorców. Storytelling to przede wszystkim formuła, która wzbudza w czytelniku pewne emocje, odwołuje się do jego uczuć i wrażliwości. Sprawia, że Twój tekst staje się przekonywujący i utożsamia się z odbiorcą.

Dlaczego storytelling warto wykorzystać w swoim biznesie?

Storytelling w biznesie

Jak już wcześniej wspomniałam, storytelling to narzędzie opierające się przede wszystkim na emocjach. Trzeba zaznaczyć, ze to właśnie ten czynnik jako jeden z nielicznych przyczynia się do podjęcia decyzji o zakupie produktu czy też usługi przez użytkownika. Istnieje wiele blogów, reklam i wszelkiego rodzaju treści, które wpływają na nasze uczucia. Przykładem może być chociażby seria reklam Allegro, których historie mogą wzruszyć nawet do łez albo stać się przyczyną rozmyślań. Tutaj kilka przykładów:

  • https://www.youtube.com/watch?v=tU5Rnd-HM6A&feature=emb_logo,
  • https://www.youtube.com/watch?v=Y2IB1_N5I-4,
  • https://www.youtube.com/watch?v=uN-Pv2bwhfI,
  • https://www.youtube.com/watch?v=kXjt5nEOv5I.

Takie właśnie historie, wykorzystywane w przedstawianej dla użytkownika treści budują w nim pozytywne skojarzenia z marką/produktem. Storytelling pomoże dotrzeć Ci do klientów w nowy i bardzo interesujący sposób. Sprawi, że będą oni chcieli z wielką chęcią wracać na Twojego bloga i czytać kolejne artykuły. Mało tego, będą oni dzielić się Twoimi wpisami z innymi, aby podkreślić ich niezwykłość. A także może tak być, że zainspirują się Twoim testem.

Co zrobić, aby pozbawić tekst nudnego przekazu?

Aby Twój tekst przestał być nudny to wystarczy zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które w tym pomogą. Co prawda nie sprawią one, że będzie to zniewalająco dobry tekst, ale z pewnością nada mu charakteru.

  • Po pierwsze tekst powinien być autentyczny, związany z czynnościami, którymi się zajmujesz i odpowiedzią na zapytania czytelników.
  • Po drugie stwórz historyjkę/opowiadanie, które odniesie się do opisywanego przez Ciebie tematu.
  • Po trzecie wykorzystuj w swoim tekście jakieś cytaty lub stwierdzenia, które łatwo zapadną w pamięć i wzbudzą zainteresowanie.
  • Po czwarte emocje, emocje i jeszcze raz emocje. W pisaniu tekstu skup się na tym.
  • Po piąte, przed napisaniem tekstu zastanów się kim jest Twoja grupa odbiorców i dostosuj swój język do użytkowników.

Podsumowanie informacji o storytellingu

Jak widzisz, storytelling to bardzo pożyteczne narzędzie, które naprawdę potrafi zdziałać cuda. Dzięki niemu Twój niewyrazisty tekst może nabrać mocy. A co za tym idzie zyskać nową rzeszę czytelników. Dlatego jeśli chcesz wyróżnić się swoją historią i napisać użytkownikom do następnego przeczytania, to wykorzystanie storytellingu w tym przypadku jest jak najbardziej na tak.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest storytelling i jak pozbawić tekst nudnego przekazu?

2 Komentarz

  1. Mikołaj

    Bardzo ciekawie ujęte zagadnienie. W cześć branży jak najbardziej ma miejsce, ale nie jestem pewien czy w każdej. Dam taki przykład kampania reklamowa olei K2. Z jednej strony całkiem fajnie to wyszło. Znani stand uperzy fajnie się ogląda, Jednak z drugiej to nie są osoby, z którymi kojarzy mi się olej. Nawet bardziej bezpieczeństwo i pewne, jakie moim zdaniem powiano nieść za sobą ten produkt. Wiem, storytelling jest fajny i pozbawia nudy. Tylko wydaje mi się, że trzeba z nim uważać, ale to tylko moja opinia.

  2. Adam

    Ja tam nie uważam, że ten cały Storytelling miał realny wpływ na sprzedaż. Przynajmniej dla małych i średnich firm. W mojej głowie układa się to, tak że trzeba ponieść dość duże koszty, aby ta cała historia była wiarygodna i widoczna. Te same środki można było przeznaczyć na inne działania marketingowe, które przyniosłyby o wiele większy współczynnik konwersji. Dlatego jest to fajne dla ogromnych firm jak to allegro czy pepsi. Dla nich jest to tylko ułamek kosztów całego marketingu. To oni muszą się ewidentnie czymś odróżnić od konkurencji. Porównajmy taką coca-colę i pepsi. Sprzedają praktycznie to samo za podobną cenę. Różnią się tylko opakowaniem i przekazem medialnym. Storytelling w jednym przypadku to rodzina i mikołaj. Drugi to aktywność wakacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt