Google AdWords Express – co to jest i czy warto z niego korzystać?

, , Czas czytania: 4:30 min.

Google AdWords Express

AdWords Express to uproszczona wersja AdWords. Można powiedzieć, że jest to idealne rozwiązanie dla wszystkich mniejszych przedsiębiorstw oraz takich, które dopiero rozpoczynają swoją karierę związaną z reklamą w Internecie. A tak dokładniej, czym jest Google AdWords Express i czy warto korzystać z takiego rozwiązania? A także czym to się różni od standardowego konta Google AdWords? Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej.

Spis treści:

Czym tak właściwie jest Google AdWords Express?

Google AdWords Express jak już wcześniej wspomniałam jest uproszczoną wersją systemu Google Ads(dawniej AdWords). Usługa ta skierowana jest głównie do małych przedsiębiorstw oraz tych, które stawiają swoje pierwsze kroki w strefie Internetu i chcą w prosty oraz szybki sposób zareklamować się w sieci. AdWords Express pozwala na natychmiastowe założenie konta oraz przygotowanie pierwszej kampanii reklamowej w Internecie. Według informacji od Google, stworzenie reklamy w systemie Google AdWords Express nie wymaga od użytkownika żadnych specjalnych umiejętności. A to dlatego, że jedyną rzeczą jaką trzeba zrobić jest wybranie odbiorców, napisanie krótkiego opisu o firmie oraz określenie miesięcznego budżetu. Jak widzisz, utworzenie reklamy jest bardzo proste, dlatego dzięki temu każda osoba, która nigdy nie miała styczności z reklamą internetową również ma szansę na zaistnienie w sieci.

Jak działa Google AdWords Express?

Po pierwsze, właściciel firmy, który chce stworzyć kampanię reklamową swojej działalności w sieci opartej na Google AdWords Express nie musi mieć strony internetowej. Wystarczy tylko, żeby posiadał wizytówkę w Google Moja Firma. Sprawi ona, że klienci, którzy klikną w reklamę zostaną automatycznie przeniesieni na profil firmy.. Natomiast żeby stworzyć kampanię reklamową opartą na platformie Google AdWords Express swojej firmy w Internecie, to trzeba wykonać kilka podstawowych kroków. A więc musisz:

zalogować się do Google Ads za pomocą swojego konta pocztowego Gmail, właśnie tutaj pod tym linkiem https://accounts.google.com/

accounts google com

→ wybrać opcję “Dodaj Firmę” lub kliknąć w swoją wizytówkę Google Moja Firma,

→ kliknąć “Utwórz reklamę“,

wybrać cel reklamy Google AdWords Express,

określić grupę odbiorców,

określić produkt bądź usługę,

ustalić wygląd reklamy,

określić budżet kampanii reklamowej,

→ podsumować i zatwierdzić reklamę,

potwierdzić informacje rozliczeniowe,

… i gotowe. Po utworzeniu reklamy trzeba poczekać tylko, aż Google zatwierdzi Twoją reklamę. W ciągu jednego dnia roboczego powinieneś dostać e-maila o tym, czy reklama została zatwierdzona bądź odrzucona.

Czym Google AdWords Express różni się od tradycyjnego konta Google AdWords?

Zarówno Google AdWords Express jak i Google AdWords pozwalają przedsiębiorcom na tworzenie i wyświetlanie jego reklamy w Internecie. Czy istnieją jednak między nimi jakieś różnice? Sprawdź.

Porównanie Google AdWords Express i Google AdWords
  Google AdWords Express Google AdWords
Możliwość zwiększenia liczby wyświetleń informacji o firmie i liczby miejsc, w których się one pojawiają Tak Tak
Płatność tylko za kliknięcia Tak Tak
Ustalenie budżetu Budżet miesięczny Budżet dzienny
Słowa kluczowe Nie trzeba sporządzać listy, robione jest to automatycznie Trzeba sporządzić listę
Proste rozwiązanie dla firm, które nie mają strony www Tak Nie
Reklamy w wyszukiwarce Google i Mapach Google Tak Tak
Reklamy w innych witrynach Ograniczone Tak
Reklamy na urządzeniach mobilnych Tak Tak
Inne formaty reklamowe, np. wideo Nie Tak
Kierowanie reklam na lokalizacje geograficzne Wszędzie Wszędzie
Źródło: https://marketingdlaludzi.pl/adwords-express-szybko-latwo-i-lokalnie/

Jakie są zalety i wady korzystania z Google AdWords Express?

Wśród zalet korzystania z Google AdWords Express znajdują się:

  • maksymalne uproszczenie etapów związanych z konfiguracją,
  • szybkość tworzenia reklamy,
  • dopasowanie grupy docelowej,
  • płacisz tylko wtedy kiedy użytkownik kliknie w reklamę,
  • możliwość dotarcia do klientów w dowolnie wybranym miejscu,
  • możliwość reklamowania się w Google, Mapach Google oraz innych witrynach.

Natomiast do wad korzystania z Google AdWords Express należy:

  • brak dostępu do bardziej rozbudowanych i rozwiniętych funkcji,
  • informacje, które do Ciebie docierają są okrojone,
  • ma się niewielką możliwość kontrolowania i dostosowania reklam, przez co jest niższy współczynnik konwersji.

Adwords Express też warto optymalizować

Chociaż obsługa Adwords Google Express jest bardzo intuicyjna. Przez co łatwo o popełnienie w nieświadomy sposób błędu. Dlatego, zanim rozpoczniesz swoją pierwszą kampanię z Google Adwords Express, rozważ nasze drobne sugestie:

  • Po pierwsze przemyśl sprawę kategorii. Wybierać możesz z listy blisko 2000 pozycji. Jednak jak słusznie uważasz to tylko kilka z nich tak naprawdę pasuje do twojej oferty.
  • Po drugie zastanów się, na jakim obszarze chcesz się reklamować. Nie kieruj oferty do osób, które i tak nie będą w stanie skorzystać z twoich usług.
  • Po trzecie zadbaj o tekst reklamy. To on może zachęcić lub zniechęcić do oferty. No i nie przesadzaj z zekstem SEO. To musi dać się czytać.
  • Po czwarte zadbaj o miejsce, do którego odsyła reklama. Musi ono być na tyle przejrzyste, aby klient w łatwy sposób odnalazł, to czego właśnie szukał.
  • Podsumowanie dotyczące Google AdWords Express

    Google AdWords Express to najłatwiejszy sposób na rozpoczęcie działań związanych z kampanią reklamową w Google. Usługa ta w szczególności przeznaczona jest dla małych i lokalnych przedsiębiorstw. Natomiast samą kampanię można stworzyć za pomocą kilku kliknięć, a cały proces trwa zaledwie 15 minut tak jak twierdzi Google. Dlatego jeśli jesteś właścicielem małej firmy, to takie rozwiązanie może być dla Ciebie doskonałym sposobem na pozyskanie nowych klientów i to bez wykorzystania dużej ilości gotówki i swojego czasu.

    TAGI:

    Zostaw komentarz do artykułu: Google AdWords Express – co to jest i czy warto z niego korzystać?

    1 Komentarz

    1. Kinga

      Ok w sumie to pierwszy raz słyszę o Google AdWords Express. Głownie przewija się temat Google AdWords. I muszę przyznać, że w założeniach brzmi całkiem sensownie. Jednak ja sama mimo wszystko obawiałabym się ryzyka z nim związanego. Wiem, że w przypadku zwykłego AdWords łatwo jest przepalić budżet a tu dostajemy duże możliwości kontroli. Natomiast oddanie się pod możliwości algorytmu w wersji Express do mnie średnio przemawia. Co, jeśli uzna, że miesięczny budżet najlepiej będzie wykorzystać w ciągu 4-5 dni?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt