Internetowe rewolucje – czy warto zrobić kurs?

, Czas czytania: 10:00 min. , Komentarz(y):4

Jeśli zamierzasz otworzyć firmę bądź działasz już na rynku i chcesz wykorzystać do tego Internet, aby wypromować i zwiększyć zyski swojej firmy, to początkowo można zrobić kurs Internetowych Rewolucji. Każdy potrzebuje pewnej dawki wiedzy, chce zdobywać umiejętności, a także brać udział w rozwoju swojej firmy. Dlatego dobrym marketingowym początkiem może okazać się właśnie kurs od Google pod nazwą „Podstawy marketingu internetowego”. Czego można się z niego dowiedzieć? A także czy w ogóle warto zrobić taki kurs? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej szczegółów na ten temat.

Spis treści:

Czym tak naprawdę są Google Internetowe Rewolucje?

Wykorzystaj potencjał internetu

Kurs Google Internetowe Rewolucje skierowany jest głównie dla firm, zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z marketingiem w sieci. Ale nie tylko. Z kursu mogą skorzystać również osoby, które mają już podstawową wiedzę o marketingu. Jeśli chodzi o kurs, to trzeba zaznaczyć, że jest to całkowicie darmowy system naukowy rozwijający umiejętności dotyczące wykorzystywania Internetu do rozwoju swojego biznesu. Szkolenie zakończone jest egzaminem, na mocy którego można uzyskać certyfikat.

Od czego należy zacząć?

Kurs od Google dla firm pod nazwą „Podstawy marketingu internetowego” powinno zacząć się od rejestracji bądź zalogowania się na stronie Internetowych Rewolucji

https://learndigital.withgoogle.com/internetowerewolucje . kursy online

Następnie można skorzystać z różnego rodzaju kursów. Możesz wybrać je według własnych potrzeb i stworzyć indywidualny plan nauki obejmujący tylko wybrane moduły bądź robić kursy po kolei z listy. Wszystko zależy od Ciebie.

Z czego składa się kurs „Podstawy marketingu internetowego”?

Google internetowe rewolucje indywidualny plan szkolenia

Kurs Internetowych Rewolucji składa się łącznie z 25 kursów. Każdy z nich posiada moduły naukowe składające się kilkuminutowych lekcji, kończące się testem podsumowującym dany rozdział. Jeżeli chodzi o kurs „Podstawy marketingu internetowego” to jest to kurs kończący się egzaminem, w ramach którego można zdobyć certyfikat. Program naukowy w tym przypadku obejmuje 26 modułów lekcji, które w sumie trwają 40 godzin. Składa się na nie materiał wideo i zadania weryfikujące wiedzę. Zalicza się do nich tematykę związaną z:

Zaistniej w internecie

Zaistniej w internecie
  • Możliwości w internecie – w tym module można zdobyć informacje na temat korzyści związanych ze zdobywaniem i doskonaleniem umiejętności internetowych. Możesz dowiedzieć się również informacji o tym jak zacząć swoją przygodę w Internecie.
  • Twoje pierwsze kroki na drodze do sukcesu online – jeśli chodzi o ten rozdział, to można tutaj zdobyć wiedzę dotyczącą określania celów biznesowych. Oprócz tego dowiesz się tutaj jakie możliwości może wykorzystać firma wkraczająca do świata Internetu. Dowiesz się jak przyciągnąć do siebie odpowiednich klientów przy użyciu wyszukiwarki, social mediów czy też poczty e-mail i innych witryn.
  • Zadbaj o swoją obecność w Internecie – natomiast w tym rozdziale dowiesz się jak ważna może okazać się obecność w Internecie. Poznasz podstawową wiedzę o serwerach www, a także o tym jak funkcjonują nazwy domen. Poznasz również informacje o tym jak wykorzystać swoją witrynę do osiągnięcia celów biznesowych. A także dowiesz się jak zaprojektować witrynę przyjazną dla użytkownika.
  • Utwórz strategię biznesową online – w tym module można zdobyć wiedzę na temat metod tworzenia strategii biznesowej oraz przykładowe cele i strategie. Dowiesz się również jak zidentyfikować grupy odbiorców za pomocą segmentacji i jak zachowują się użytkownicy w Internecie. Oprócz tego dowiesz się jakie narzędzia internetowe można wykorzystać, aby dowiedzieć się więcej informacji o konkurencji, a także jak analizować zebrane dane do poprawienia wyników działań marketingowych w sieci.

Ułatw innym znalezienie Twojej firmy w internecie

Ułatw innym znalezienie Twojej firmy w internecie
  • Pierwsze kroki z wyszukiwarkami – ten etap nauki pozwoli Ci się dowiedzieć wszelkich informacji na temat wyszukiwarek. Dowiesz się w jaki sposób mogą one wpłynąć na działalność firm, a także dlaczego warto zacząć swoje działania właśnie od nich. Dowiesz się również co trzeba zrobić, aby Twoja strona internetowa była bardziej widoczna w sieci. A także dlaczego płatna reklama w wyszukiwarkach może być skuteczna.
  • Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej – w tym rozdziale dowiesz się czym jest optymalizacja SEO strony www pod kątem wyszukiwarek, a także co ma największe znaczenie dla wyszukiwarki. Dowiesz się również jak utworzyć plan SEO dla swojej witryny oraz co należy zrobić aby ją zoptymalizować. Oprócz tego dowiesz się dlaczego słowa kluczowe są ważne i co należy brać pod uwagę podczas ich doboru. Poznasz również narzędzia, które przydadzą się w znalezieniu właściwych słów kluczowych.
  • Wykorzystaj potencjał wyszukiwania – jeśli chodzi o ten dział, to możesz się w nim dowiedzieć jakie elementy wpływają na lepsze wyszukiwanie Twojej witryny w wyszukiwarce. A także pomóc wyszukiwarkom odczytać, to co znajduje się w witrynie. Oprócz tego dowiesz się o znaczeniu linków do Twojej strony, o tym jak zaciekawić odbiorcę swoimi treściami oraz jak promować swoją witrynę za pomocą social mediów.
  • Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach – natomiast w tym module dowiesz się czym jest SEM i jak działa. Na dodatek zdobędziesz wiedzę na temat pisania nagłówków i zachęcających do kliknięcia Call To Action.
  • Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach – tutaj dowiesz się jak są zbudowane kampanie SEM, a także jak je wykorzystać do tworzenia trafnych reklam. Z lekcji naukowej dowiesz się również czym są konwersje i jakie narzędzia wykorzystać do ich śledzenia.

Docieraj do większej liczby lokalnych użytkowników w mediach społecznościowych lub na urządzeniach mobilnych

Docieraj do większej liczby lokalnych użytkowników w mediach społecznościowych lub na urządzeniach mobilnych
  • Pokaż się lokalnie – w tym rozdziale poznasz definicję słowa „lokalny” oraz dowiesz się jak sprawić, aby Twoja witryna wyświetlała się w wyszukiwarce lokalnej. Dodatkowo zdobędziesz wiedzę na temat jak umieścić swoją firmę w katalogu.
  • Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w Internecie – podczas tej lekcji dowiesz się gdzie w Internecie możesz prowadzić działania reklamowe skierowane do lokalnych użytkowników. A także, że wykorzystywanie funkcji urządzeń mobilnych takich jak GPS czy aplikacje są świetnym rozwiązaniem w tym przypadku.
  • Pokaż się dzięki mediom społecznościowym – natomiast w tym module dowiesz się informacji o tym, że dzięki mediom społecznościowym zwiększysz swoją obecność w sieci i dotrzesz do wielu nowych użytkowników. Ale nie tylko. Dowiesz się również jakie konkretne cele działań należy wprowadzić do social mediów i jakie są różnice pomiędzy kontem firmowym, a prywatnym.
  • Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych – jeśli chodzi o ten dział, to dowiesz się z niego ciekawych informacji związanych z opracowaniem planu działań w mediach społecznościowych. A także jakie wynikają z tego korzyści i jakie elementy się na to składają. Oprócz tego poznasz sposób jak dotrzeć ze swoim komunikatem do konkretnej grupy odbiorców i czego należy unikać w social mediach.
  • Odkryj możliwości urządzeń mobilnych – tutaj dowiesz się jakie funkcjonalności oferują dzisiejsze urządzenia mobilne. A także poznasz sposoby dostosowywania swojej strony do urządzeń przenośnych. Oprócz tego dowiesz się również jakie punkty należy brać pod uwagę przy pozycjonowaniu strony www na właśnie takich urządzeniach.
  • Wykorzystaj zalety urządzeń mobilnych – w tym rozdziale poznasz zalety marketingu mobilnego oraz jakie możliwości są oferowane reklamodawcom przez urządzenia mobilne. Dowiesz się również czemu niezwykle ważna jest responsywność strony internetowej i jak przygotowywać kampanię ukierunkowaną do użytkowników mobilnych.
  • Wypróbuj marketing treści – z tej lekcji dowiesz się czym jest marketing treści oraz jakie są sprawdzone metody w tworzeniu własnych strategii marketingu treści. Dowiesz się również jak zwiększyć skuteczność marketingu treści za pomocą segmentacji odbiorców. Zdobyta wiedza na temat skuteczności Twoich treści opublikowanych w sieci może pomóc Ci w zrozumieniu odbiorców, co przełoży się na lepsze kampanie.

Docieraj do większej liczby klientów dzięki reklamom

 Docieraj do większej liczby klientów dzięki reklamom
  • Nawiąż kontakt przez e-mail – jeśli chodzi o ten rozdział, to możesz tutaj dowiedzieć się o tym jak e-mail może odegrać dużą rolę w planie marketingowym i wzmocnić relacje z klientami. Poznasz wskazówki dotyczące tworzenia e-maili przyciągających uwagę użytkowników.
  • Reklama w innych witrynach – tutaj dowiesz się czym jest reklama displayowa, a także jakie cele można dzięki niej osiągnąć.
  • Szczegółowe omówienie reklam displayowych – natomiast z tej lekcji dowiesz się, że kampanie displayowe od samego początku warto tworzyć pod kątem własnych celów. Poznasz również możliwości jakie niosą ze sobą reklamy displayowe.
  • Wykorzystaj w pełni możliwości filmów – z tego modułu dowiesz się jak można promować swoją firmę za pomocą filmów. A także jak za ich pomocą zwiększyć swoją obecność w Internecie. Ponadto poznasz sposoby reklamy w serwisach streamingowych.

Śledź i mierz ruch internetowy

Śledź i mierz ruch internetowy
  • Wypróbuj analitykę – w tym dziale dowiesz się jakie rodzaje danych możesz uzyskać za pomocą analityki internetowej. A także jak wykorzystać te dane do swoich celów biznesowych.
  • Odnieś sukces dzięki analityce – z tego modułu dowiesz się jakie rodzaje danych na temat ruchu z wyszukiwarek możesz otrzymać dzięki analityce internetowej. A na dodatek dowiesz się jak stosować analitykę internetową, by czerpać maksymalne korzyści ze swoich inwestycji.
  • Wyciągnij wnioski na podstawie danych – z tej lekcji dowiesz się czym jest cykl Deminga i jak dzięki niemu można ulepszyć swoje działania online. Dowiesz się również jakie narzędzia można wykorzystać do zbierania danych, a także poznasz metody, dzięki którym osiągniesz skuteczność na podstawie zgromadzonych danych. Ponadto z tego modułu dowiesz się czym jest arkusz kalkulacyjny i jak za jego pomocą analizować dane.

Sprzedaj produkty lub usługi w internecie

Sprzedaj produkty lub usługi w internecie
  • Zbuduj swój sklep internetowy

    – jeśli chodzi o ten rozdział, to dowiesz się z niego czym jest e-commerce i w jaki sposób może być on wykorzystywany w działalności firmy. Dodatkowo poznasz temat związany z obsługą płatności elektronicznych i zarządzania zamówieniami.
  • Zwiększ sprzedaż w Internecie – z tego działu dowiesz się jak wykorzystać dane analityczne do ulepszenia platformy e-commerce dla różnych urządzeń, do ulepszenia stron z produktami czy też nawigacji i wyszukiwania. Oprócz tego dowiesz się czym jest remarketing i poznasz wskazówki dotyczące prowadzenia skutecznych kampanii remarketingowych.
 

Wprowadź firmę na rynek globalny

Wprowadź firmę na rynek globalny
  • Rozwój międzynarodowy – w tej części kursu Internetowych Rewolucji dowiesz się tematu związanego z analizą rynków międzynarodowych pod kątem wprowadzania na nie Twoich produktów. Poznasz również sposoby identyfikowania potencjalnych rynków z wykorzystaniem analityki oraz dowiesz się o języku w działalności międzynarodowej. Ponadto dowiesz się co musisz zrobić, aby dostosować stronę www, proces obsługi płatności oraz platformę handlu elektronicznego pod kątem międzynarodowym.

Certyfikat Internetowych Rewolucji

Google internetowe rewolucje certyfikat

Aby uzyskać certyfikat Internetowych Rewolucji musisz najpierw przejść wszystkie wyżej wymienione moduły. Kiedy już to zrobisz możesz przystąpić do egzaminu końcowego, składającego się z 40 pytań. Żeby zaliczyć i otrzymać certyfikat potrzeba tylko 80%, czyli 32 punkty. A certyfikat można pobrać na stronie Internetowych Rewolucji. Natomiast jeśli nie zdasz egzaminu, to nie musisz się martwić, ponieważ możesz spróbować podejść do niego jeszcze raz.

certyfikat Podstawy marketingu internetowego

Podsumowanie – czy warto zrobić kurs Internetowych Rewolucji?

Tak na sam koniec chciałabym powiedzieć, że warto podejść do kursu Internetowych Rewolucji jeśli chce się rozwijać swoje umiejętności z zakresu marketingu internetowego, a także myśli o rozwoju firmy. Trzeba zaznaczyć, że jest to kurs zawierający tylko podstawową wiedzę, więc osoby z zaawansowanymi umiejętnościami mogą nie znaleźć tu czegoś nowego. Jednak ważną także kwestią jest to, że kurs pomimo swoich podstawowych informacji może okazać się dobrym początkiem na rozpoczęcie swojego biznesu w sieci. Z czasem można nawet skusić się na zrobienie bardziej zaawansowanych kursów Internetowych Rewolucji. A naprawdę warto, bo to nic Cię nie kosztuje.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Internetowe rewolucje – czy warto zrobić kurs?

4 Komentarz

  1. Łukasz

    To fakt, ten kurs zawiera w zasadzie tylko podstawowe zagadnienia z tej tematyki. Ale po pierwsze od czegoś trzeba zacząć, nawet jeśli ma się na koncie już jakieś doświadczenia z marketingiem internetowym, a dodatkowo trzeba pamiętać o tym, że wszystkie kursy od Google opierają się o podobny schemat, więc z pewnością łatwiej będzie później komuś zdobyć certyfikat.

    1. Marek

      Pytanie jest następujące. Do czego może przydać się ten Certyfikat? Bo tak właściciel firmy raczej szuka konkretnej wiedzy, którą mógłby wykorzystać. Na natomiast żeby pochwalić się tym w branży, to może być trochę mało. Wiem, kurs internetowych rewolucji daje pewną wiedzę podstawową, ale bardzo ogólną. Przez co sam nie jestem w stanie zdefiniować, do jakiej grupy jest on tak naprawdę skierowany.

  2. Wiktor

    Wydaje mi się, że jest skierowany do osób całkowicie zielonych. Takich co dopiero zaczynają swoją przygodę. Zobaczcie sami, na jakim niskim poziomie jest wiedza o marketingu w internecie? Ile osób dopiero w agencjach przeżywa szok w stylu „ale jak to moja strona nie pojawi się sama z siebie w top 10”. Pewnie podobne przykłady w branży to chleb powszechny. Moim zdaniem ten kurs skierowany jest do młodych osób, aby podnieść ich świadomość. Młodzi przedsiębiorcy poznają narzędzia, a od nich zależy jak z nich skorzystają. Tyle w temacie.

  3. Igor

    Wiecie co mnie prześladują te internetowe rewolucje… Nie jestem tym za bardzo zainteresowany a co pewien czas słyszę te reklamy. Jaka to szansa dla mojej firmy, jaka to szansa dla mnie. Problem w tym że ja nie mam żadnej firmy, ani biznesu, ani nawet szans decydować w miejscu gdzie pracuje…

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.