Google Merchant Center – co to jest?
, Czas czytania: 5:00 min. , Komentarz(y):3
Posiadasz swój własny sklep, albo dopiero myślisz o jego założeniu? Google Merchant Center to jedno z narzędzi, które pozwoli na to, aby Twój sklep wyświetlał się w kampanii produktowej. Czym tak dokładnie jest Merchant Center Google i czy jest to w ogóle dobry sposób na wypromowanie swoich produktów?
Spis treści:
- Co to jest Google Merchant Center?
- Jak utworzyć konto Merchant Center Google?
- W jaki sposób dodawać produkty do Google Merchant Center?
- Podsumowanie – czy warto korzystać z Google Merchant Center?
Spis treści
Co to jest Google Merchant Center?
Google Merchant Center (inaczej Google Zakupy) to jedne z narzędzi od Google, które umożliwia zareklamowanie się Twojego sklepu internetowego w sieci. Można powiedzieć, że jest to skuteczny sposób, którego celem jest zwiększenie sprzedaży i zysków w autentyczny sposób. Natomiast jak to wszystko wygląda? Google Merchant Center to system, który posiada niezbędne dane o produktach lub usługach, które za pomocą Google prezentuje w wyszukiwarce. Użytkownik wówczas szukając dla siebie jakiegoś konkretnego produktu będzie mógł zobaczyć najlepsze oferty, które pasują do jego zapytania. Przykładowo: na poniższym screenie wpisałam frazę „torebka damska shopper”, a w efekcie po prawej stronie otrzymałam kilka konkretnych produktów. W ten sposób mogłam dowiedzieć się, że taki sklep istnieje oraz po kliknięciu danego produktu, przeniosłam się na stronę tego sklepu internetowego.
Źródło: https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=torebka+damska+shopper
Natomiast jeśli chciałoby się zobaczyć większą ilość produktów, to można wejść w zakładkę „Zakupy” i tam pojawi się ich znacznie więcej.
Źródło: https://www.google.com/search?q=torebka+damska+shopper&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwiG4tPmm-rpAhXIwKQKHVFIBZwQ_AUoAnoECAwQBA&biw=1360&bih=654
Jednak bardzo ważną rzeczą, o której nie można zapominać jest to, że aby asortyment Twojego sklepu wyświetlał się w wyszukiwarce, to powinno posiadać się konto Merchant Center.
Jak utworzyć konto Merchant Center Google?
By móc prezentować ofertę swojego sklepu w Google, to na początku musisz założyć sobie konto. Aby to zrobić, to najpierw trzeba wejść na stronę https://merchants.google.com/.
Kiedy już to zrobisz, to możesz albo założyć sobie nowe konto albo skorzystać z tego, którego używasz do obsługi reklam Google Ads. Następnie wystarczy tylko kliknąć odnośnik i wypełnić formularz. Rejestracja w Google Merchant Center polega na tym, aby wprowadzić najpotrzebniejsze dane. Jest to kraj, w którym znajduje się firma, nazwa sklepu, adres sklepu internetowego oraz informacja o tym czy Twoja witryna zawiera produkty dla dorosłych.
Źródło: https://www.semstorm.com/pl/blog/e-commerce/google-merchant-center-dodajemy-pierwsze-produkty
Kiedy wypełnisz powyższe pola, to wtedy będziesz mógł przejść do weryfikacji konta.
Źródło: https://marketingdlaludzi.pl/wp-content/uploads/2019/02/image4.png
Po dopełnieniu wszelkich formalności, konto powinno być już skonfigurowane i aktywne. Wtedy należy przejść tylko do procesu dodawania produktów i utworzyć inteligentną kampanię produktową.
Źródło: https://www.google.com/retail/get-started/?product=merchant-center
W jaki sposób dodawać produkty do Google Merchant Center?
Aby dodać listę produktów do narzędzia Google Merchant Center, to należy tylko kliknąć zakładkę „Produkty”, a następnie „Pliki danych”.
Źródło: https://www.semstorm.com/sites/default-pl/files/3_8.png
Aby zarejestrować plik należy wypełnić pole z informacjami podstawowymi, nazwą i metodą przesyłania oraz konfiguracją pliku danych. Po wykonaniu powyższych czynności, wybrany plik zostanie przesłany do Google.
Podsumowanie – czy warto korzystać z Google Merchant Center?
Pomimo tego, że istnieją różne działania promocyjne sklepu internetowego, to naprawdę warto zastanowić się nad działaniami Google Merchant Center. A to dlatego, że te właśnie działania pozwalają osiągnąć wiele korzyści. Jest to między innymi wzrost konwersji na stronie sklepu czy też wysoka skuteczność reklam produktowych. Google Merchant Center to również odpowiednik reklam Google Ads, czyli bez opłat aż do momentu kliknięcia przez klienta. Produkty są przedstawiane w formie tekstowo-graficznej w wynikach wyszukiwania i ukazują się po wpisaniu przez użytkownika konkretnego produktu.
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Google Merchant Center – co to jest?
3 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Tak właściwie mam do tej całek koncepcji ambiwalentny stosunek. Z jednej strony Google Merchant Center pozwala odkryć fajne produkty czasem z niezłymi promocjami. Jednak z drugiej strony przez to ciągłe pokazywanie ofert czuje się jak bym była na wiecznych zakupach. Losowa fraza kluczowa która może określać jaki kol wiek produkt sprzedażowy wiąże się własnie z atakiem na mój portfel. Staje się to powoli przytłaczające….
Google ostatnio trochę bardzo się rozpycha i rozrasta na wszystkie strony. Merchant Center jest tego przykładem. Bo właściwie jest ono bezpośrednią konkurencja Amoazon, Allegro czy tam AliExpress i innych. Co będzie jeśli Google nagle wprowadzi takie udogodnienie że propozycje z Merchant Center będą się pokazywać zawsze i w określonym miejscu? Czy to nie podpada pod monopolizacje internetu?
Jakoś się nie mogę przekonać do Google merchant center. Niby wszystko jest w porządku niby uczciwie ale jakoś tego nie widzę.