Google survey – ankiety! Jak można je wykorzystać w swojej firmie?

, Czas czytania: 5:00 min. , Komentarz(y):4

Google survey w tłumaczeniu polskim oznacza ankietę Google. A jak możemy się domyślać, ankieta to bardzo dobre rozwiązanie, gdy trzeba w krótkim czasie uzyskać informacje od wielu osób. Przeprowadzanie ankiet umożliwia pozyskiwanie informacji na określony temat, które w późniejszym czasie można wykorzystywać na przykład przy wielu działaniach biznesowych. Czym tak w ogóle są ankiety Google? W jaki sposób można je wykorzystywać? Sprawdź poniższe informacje.

Spis treści:

Co to są ankiety Google?

Google survey to tak jak zostało wspomniane na wstępie, jest ankietą od Google. Formularze te umożliwiają na tworzenie ankiet oraz głosowań. Można wykorzystywać je do technik badawczych w środowisku biznesowym oraz w naukach społecznych. Ankieter może pozyskać dzięki takiemu formularzowi wiele potrzebnych dla siebie informacji. Kwestionariusz ankiety może zostać przesłany w sposób mailowy bądź udostępniony jako link do strony.

Jak stworzyć ankietę Google?

Ankietę, którą oferuje Google, można bardzo łatwo stworzyć. Nie trzeba mieć do tego, nie wiadomo jakich zdolności. Wystarczy, że dana osoba będzie miała dostęp do komputera oraz założone konto w Google. Aby stworzyć formularz, należy wejść na stronę internetową https://www.google.pl/intl/pl/forms/about/. Następnie wybrać „Otwórz Formularze Google”.


Formularze Google bezpłatnie twórz i analizuj ankiety

Po kliknięciu zostaniesz przekierowany na stronę logowania do konta Google. A po zalogowaniu na stronę formularzy.


Formularze Google

Jeśli nie chcesz skorzystać z szablonów, to wystarczy, że klikniesz pole z plusikiem, aby utworzyć nową ankietę.


Formularze Google Formularz bez nazwy

Tworząc Google survey, ma się do wyboru dużo opcji. Można utworzyć pytanie wraz ze zdjęciem oraz dodać opcje odpowiedzi. Można dodać krótką odpowiedź, długą odpowiedź, opcję jednokrotnego wyboru, wielokrotnego wyboru i wiele innych. Co więcej, ma się tutaj możliwość pomieszania kolejności odpowiedzi. Co sprawia, że formularze mogą służyć nie tylko do przeprowadzania ankiet, ale również do przeprowadzania testów, np. w szkołach (można było to zauważyć zwłaszcza na nauczaniu zdalnym).


Formularze Google pytanie i odpowiedzi

Jak mogłeś/-aś zauważyć, dla przykładu wzięliśmy dosyć przyziemne pytanie. Ale przejdźmy do konkretów. Nie otrzyma się odpowiedzi do stworzonej przez siebie ankiety, jeśli nie udostępni się jej innym. Wówczas w sekcji „Odpowiedzi” będzie napisane, że oczekuje się na odpowiedzi.


Formularz bez nazwy

Natomiast jeśli udostępni się ankietę innym, to pojawią się też odpowiedzi. Można z nich wtedy wywnioskować jaki procent osób zaznaczyło jaką odpowiedź.


Formularz-bez-nazwy-wyniki

Co więcej, można bardziej szczegółowo spojrzeć na tę ankietę i za jej pomocą określić, ile osób wskazało konkretną odpowiedź.


Formularz bez nazwy odpowiedzi

Jak można zauważyć w tworzeniu ankiet Google, nie ma nic skomplikowanego. Wszystko wykonuje się w bardzo przejrzystym narzędziu. Dlatego nawet osoby, które nigdy nie korzystały z Google survey, nie będą miały problemu z jego obeznaniem. Należy tutaj jeszcze dodać, że stworzoną przez siebie ankietę można podesłać danej osobie na maila bądź w formie linku. Osoby te nie muszą mieć założonego konta Google.

Jaki wpływ na biznes mają ankiety Google?

Jeśli ankiety Google zostaną udostępnione jako link do strony internetowej, to mogą trafić do szerokiej grupy respondentów. Jeśli zostaną wypełnione i przesłane przez konkretną osobę, to ankieter automatycznie otrzymuje informację o kolejnej przesłanej odpowiedzi. Przechodząc jednak do szczegółów, powyżej przedstawiliśmy przykład ankiety i teraz wykorzystamy ją jako wzorzec do przedstawienia korzyści, jakie można pozyskać dzięki jej przeprowadzeniu w środowisku biznesowym. Z racji tego, że w naszych zapytaniach były pytania o pierogach, to przypuśćmy, że będzie to firma z branży gastronomicznej. Restauracja poprzez taką ankietę może ustalić, jakie pierogi sprzedają im się najlepiej, a które najgorzej. Co prawda, taką wiedzę można pozyskać również w inny sposób, jednak zrobienie ankiety przyspiesza ten cały proces. Oczywiście pytania mogą dotyczyć również takich informacji, które ciężko jest pozyskać z innych źródeł niż ankieta.

O co chodzi z nagrodami za ankiety Google?

Google jakiś czas temu udostępniło aplikację „Premie za ankiety Google„. W Polsce pojawiła się ona dopiero w styczniu 2020 roku. Działanie aplikacji, która dostępna jest w systemie Android oraz iOS polega na tym, że jeśli wypełni się jakąś ankietę, to można zdobyć dzięki temu nagrodę. Google oferuje do 4 zł za wypełnienie jednego formularza. Pieniądze te można później wykorzystać na zakupy w sklepie Google Play. Pozyskane środki należy wydać w ciągu roku, ponieważ po upływie tego czasu one przepadną. Aby móc zarabiać dzięki ankietom Google, to trzeba oczywiście mieć zainstalowaną aplikację na swoim telefonie. W aplikacji będzie można wypełniać formularze, które utworzone są przez badaczy rynkowych. Oczywiście nie trzeba wypełniać każdego formularza, który dostępny jest w aplikacji. To od Ciebie będzie zależało, który z nich wypełnisz.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Google survey – ankiety! Jak można je wykorzystać w swojej firmie?

4 Komentarz

  1. Maria

    Ankiety Google są bardzo proste i intuicyjne, a co najważniejsze darmowe. Mają one bardzo szerokie zastosowanie i są proste do utworzenia. W internecie nie znajdzie się nigdzie lepszego generatora ankiet od tego co oferuje nam Google Survey.

  2. Alice

    Ankiety Google to wspaniałe narzędzie do prowadzenia badań ankietowych potrzebnych do prac lub projektów. Bardzo ułatwiają całe zadanie, od razu dają ogólne wyniki i wykresy oraz pozwalają pobrać odpowiedzi w Excelu. Już nie raz korzystałam z tego narzędzia, ale myślę, że poradnik w prosty i obrazowy sposób pokaże jak z nich korzystać osobom, które dotychczas nie miały z nimi do czynienia.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.