Google wspiera technologię Connected TV
, Czas czytania: 8:00 min. , Komentarz(y):0
Dzisiejszy obraz telewizji różni się od tego, który znali ludzie jeszcze kilkadziesiąt lat wstecz. Początki telewizji malowały się niegdyś w czarno-białych kolorach, odbiorniki nie miały żadnych funkcjonalności, a jeżeli chodzi o programy, to były one ściśle zaplanowane przez działające wtedy stacje. Obecnie, w dobie internetu, branża telewizyjna przeżywa swój największy boom i w dzisiejszym materiale powiemy sobie nieco więcej na ten temat.
Spis treści:
- Czym jest Connected TV?
- Reklama Smart
- Formaty reklam w CTV
- Technologia inteligentnej telewizji od Google
- Korzyści
- Przyszłość jest tuż za rogiem
Czym jest Connected TV?
Era najnowocześniejszych technologii całkowicie zmieniła postrzeganie telewizji. Nie jest to już mały czarno-biały ekran, który często gubi sygnał z anteny – częstym zjawiskiem był tak zwany „śnieg”, gdy telewizor zaczynał „śnieżyć”, trzeba było ręcznie ustawiać antenę. Jakość obrazu również nie powalała na kolana, ale czego było można spodziewać się po technologii, która dopiero co weszła na rynek. Z czasem jednak telewizja rozwinęła się do takiego stopnia, że dziś możemy korzystać z wielu nowoczesnych rozwiązań, które ponadto są na bieżąco uaktualniane i udoskonalane.
Connected TV to nowe spojrzenie na konsumpcję treści wideo. Termin ten oznacza telewizję hybrydową lub też telewizję podłączoną – w skrócie CTV – i określa się nim inteligentny telewizor, który do transmisji treści wideo używa internetu. Transmisja jest możliwa, dzięki przesyłaniu strumieniowemu, najczęściej z pobranych usług typu YouTube bądź Netflix. Termin ten odnosi się również do innych urządzeń: dekoderów, telewizorów, czy nawet niektórych konsol do gier.
Telewizja hybrydowa zyskała popularność dzięki temu, że daje znacznie więcej możliwości niż standardowe odbiorniki satelitarne i kablowe. Coraz więcej osób rezygnuje z nich na rzecz platform streamingowych i VOD, dlatego że dzięki nim można oglądać ulubione programy, filmy i seriale w każdej chwili i o każdej porze.
Reklama Smart
Connected TV stała się popularna nie tylko wśród zwykłych użytkowników, zainteresowali się nią również reklamodawcy z tego względu, że posiada ona algorytm, który jest programowany pod kątem precyzyjnego kierowania treści do potencjalnych odbiorców. Dzięki temu, że technologia ta jest ogólnie dostępna, pozwala reklamodawcom opracowywać znacznie lepsze strategie marketingowe, a to pozwala im czerpać dobre zyski z reklamy – taka forma po prostu się opłaca.
W nowoczesnej telewizji hybrydowej reklamodawcy mogą również korzystać z wielu różnych formatów. Dzięki takim rozwiązaniom mogą dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców, nawet tych najbardziej wybrednych.
Formaty reklam w CTV
Weźmy na przykład kampanię reklamową dla sklepu, niech to będzie sklep z ubraniami. Pod uwagę należy tutaj wziąć format reklamy, jej treść, wygląd, długość (jak długo ma się wyświetlać) i inne tego typu czynniki. Z innej strony, taka połączona reklama CTV zależy często od źródła, jakie wybraliśmy do jej wyświetlania, niemniej jednak wciąż możemy wyróżnić tutaj trzy główne typy reklam cyfrowych:
- Przed filmem – dzięki tym reklamom możemy odwiedzać promowane strony internetowe poprzez zwykłe kliknięcie. Dobrym przykładem może być tutaj reklama wycieczki, którą marketer dostarcza za pośrednictwem usługi transmisji strumieniowej. Klikając w taką reklamę, możemy przenieść się na stronę, na której można kupić bilet na wycieczkę lub zarezerwować miejsce w hotelu.
- In-Stream – reklama wideo In-Stream pojawia się najczęściej na samym początku filmu i w jego trakcie. Trwa niewiele, bo 15-30 sekund, jednak nie można jej pominąć. Te reklamy są zaprogramowane tak, by wyświetlały się w określonym czasie, w trakcie trwania filmu (na początku, w środku lub na samym końcu).
- HSP – czyli reklamy umieszczane na ekranie głównym. Są to połączone reklamy (filmy bądź obrazy), które zachęcają nas do wykonania jakiegoś działania. Jeżeli zdecydujemy się wykonać opisaną w wezwaniu do działania czynność, będziemy mogli dowiedzieć się nieco więcej na temat prezentowanego produktu bądź usługi.
Reklamodawcy i marketerzy mogą wykorzystywać te wszystkie formy do tworzenia atrakcyjnych treści reklamowych według własnych potrzeb. Technologia CTV pomaga im docierać do odbiorców w znacznie inteligentniejszy sposób.
Technologia inteligentnej telewizji Google
Temat telewizji hybrydowej jest niezwykle szeroki. Connected TV łączy w sobie wiele nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym możemy odpoczywać i cieszyć się z oglądania ulubionych treści wideo (i nie tylko).
Jednym z największych gigantów technologii smart jest Google, ale o tym raczej nie trzeba nikomu przypominać. Google na swoim blogu opublikował niedawno nowy artykuł, w którym przedstawia swoje najnowsze rozwiązania w związku z wprowadzeniem lepszych możliwości reklamy cyfrowej do CTV. Możemy na nim przeczytać, że bierze pod lupę YouTube CTV oraz YouTube TV, aby pomóc reklamodawcom w docieraniu do większej liczby odbiorców i zapewnić im znacznie lepsze wrażenia podczas seansu na tej platformie.
W zeszłym roku Google wprowadził już kilka zmian do CTV. Współpracując z Nielsen (amerykańską firmą zajmującą się pomiarami danych i informacji na rynku) wprowadził Digital Ad Ratings (DAR) oraz Comscore Campaign Ratings (CCR), które pomagają reklamodawcom i marketerom robić lepsze pomiary kampanii Connected TV na YouTube z innymi mediami. W tym roku YouTube CTV oraz YouTube TV będą dostępne w USA. Wersja Nielsen Total Ad Ratings (TAR) ma obejmować „deduplikację zasobów reklamowych YouTube na wszystkich platformach – CTV, komputerową, mobilną i linearną – aby lepiej porównywać zasięg YouTube z telewizją liniową”.
Google uruchamia nową platformę danych dla dostawców Modelu Media Mix (MMM), może ona żądać danych, śledzić stan żądań oraz bezpośrednio pozyskiwać dane. Od teraz proces analizy danych CTV ma być znacznie szybszy zarówno dla klientów, jak i partnerów pomiarowych – YouTube CTV stał się o niemal 3.1 raza efektywniejszy niż tradycyjna telewizja.
Korzyści
W najnowszych rozwiązaniach Google możemy dostrzec kilka korzystnych elementów. Bez względu na to, czy zajmujemy się prognozą nadchodzących kampanii, czy przeglądamy raporty kampanii, już niedługo będziemy mogli zobaczyć zasięg, częstotliwość oraz inne dane o wyświetleniach wszystkich widzów CTV.
Technologia Connected TV pozwala na dokładniejsze prognozowanie zasięgu i raportów kampanii. Google opracował nową metodologię tak, by spełniała „branżowy standard pomiaru wspólnego oglądania”. Do końca drugiego kwartału 2022 roku gigant ma w planach wprowadzić wszystkie dane, dotyczące tak zwanego „wspólnego oglądania”, na całym świecie w takich narzędziach, jak Google Ads, czy Display & Video 360 – czyli narzędzi do planowania i pomiarów.
Dzięki takim rozwiązaniom będzie można zarządzać częstotliwością wyświetlania reklam CTV w serwisie YouTube oraz innych aplikacjach na inteligentne telewizory. Google podkreśla przy tym, że wkrótce będzie można korzystać również z innych rozwiązań. Rozwiązania dotyczące odbiorców pozwolą zwiększyć skuteczność kampanii i dotrzeć do odpowiednich widzów – w zależności od rodzaju branży i marki.
Przyszłość jest tuż za rogiem
Największe i najlepsze światowe marki rozwijają swoją działalność, korzystając właśnie z cyfrowych możliwości. Jeżeli chodzi o reklamę, to właśnie CTV jest obecnie najlepiej i najszybciej rozwijającym się sektorem branży telewizyjnej. Nie tylko daje wiele możliwości w prowadzeniu kampanii reklamowych, ale pozwala także uzyskać wysoką rentowność za pomocą technologi internetowych, które obecnie znajdują się w każdym urządzeniu, czy to domowym, czy przenośnym.
Wiele można by mówić na temat mocnych stron reklamy w telewizji internetowej. Jeżeli zdecydujemy się na taką formę rozwoju i promocji własnego biznesu, musimy pamiętać jednak o kilku ważnych elementach. Przeprowadzenie dogłębnej analizy formatu i treści, stworzenie strategii marketingowej oraz określenie drogi cyfrowej dostawy ma tutaj ogromne znaczenie.
Google wciąż działa i dodaje coraz lepsze i coraz nowsze rozwiązania do swoich produktów. Jak myślicie, patrząc na rozwój technologii smart, czy możliwe jest to, że w przyszłości zaskoczy nas czymś, co sprawi, że po prostu zaniemówimy z wrażenia?
TAGI: