Ile kosztuje współpraca ze znanymi insta influencerami?

, Czas czytania: 3:00 min.

Współpraca z Insta Influencerami

Instagram to nadal bardzo popularne medium społecznościowe, które jak się okazuje jest dobrym rozwiązaniem dla promocji każdego biznesu. Żeby wypromować swoją markę w Internecie, to świetnym pomysłem może okazać się również współpraca ze znanymi insta influencerami. A to dlatego, że takie osoby pomogą Ci osiągnąć zamierzony cel, nie tylko w zwiększeniu świadomości Twojej marki, ale również w sprzedaży Twoich produktów bądź usług. Jednak zasadniczym pytaniem w tym wszystkim jest to, ile kosztuje taka współpraca? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej informacji na ten temat to zapraszam do przeczytania poniższego artykułu.

Spis treści:

Kim jest influencer?

Influencer to słowo pochodzące z języka angielskiego, które oznacza wpływowy. Dlatego influencerem można nazwać osobę, której działania wpływają na decyzje i opinie innych osób. Może nim zostać zarówno bloger, vloger jak i ekspert specjalizujący się w danej branży. Krótko mówiąc influencer to osoba, która na swoim koncie społecznościowym posiada znaczną ilość followersów, którzy starają się z nią jak najlepiej utożsamiać.

Dlaczego współpraca ze znanymi insta influencerami to dobre rozwiązanie?

Można powiedzieć, że znani insta influencerzy to obecnie jedni z najlepszych dystrybutorów pomiędzy klientami, a daną marką. A to dlatego, że zachęcają oni swoich obserwujących do skorzystania z takich produktów bądź usług. Ich profile obserwuje setki tysięcy osób, dlatego zasięg opublikowanego przez nich posta również będzie bardzo duży. Co ważne taka forma promocji marki jest coraz popularniejsza, co powoduje, że tradycyjne formy reklamy stają się mniej skuteczne (telewizja czy też radio). Wiele osób, a zwłaszcza Ci młodsi rzadko kiedy oglądają telewizję czy też słuchają radia, ponieważ wszystkie te czynności zastępują smartfonem i dostępnością do Internetu.

Ile kosztuje współpraca ze znanymi insta influencerami?

Ile kosztuje współpraca ze znanymi influencerami?… To chyba najczęściej zadawane pytanie przez firmy, które tej współpracy potrzebują. W prawdzie to nie ma także jakiegoś określonego cennika, który wskazywałby konkretną cenę jaką trzeba byłoby zapłacić. Może wpływać na to jedynie kilka czynników, do których należą:
  • osoba, z którą chcesz współpracować – ta kwestia powinna być dla Ciebie oczywista, ponieważ im bardziej popularny będzie influencer i im większą ilość obserwujących będzie posiadał, to wycena współpracy może być także bardzo wysoka.
  • zakres działań – to kolejny ważny punkt, który przyczynia się do określenia ceny współpracy z insta influencerami. Otóż zakres działań influencerów może być przeróżny. Może on obejmować na przykład konkurs dla obserwujących, może być to również publikowanie postów ze zdjęciami Twojego produktu czy też użyczenie swojego wizerunku.
  • kanał współpracy z influencerem – jeśli chodzi o ten element, to można powiedzieć, że cena jest zależna od tego jaki kanał wybierze influencer oraz ile pracy włoży w przygotowanie potrzebnego materiału. Trzeba zaznaczyć tutaj, że w przypadku social mediów, np. Instagrama, to cena współpracy z influencerem będzie niższa niż w przypadku bloga czy kanału na YouTube.
  • marka – sam wizerunek marki może być przyczyną tego czy influencer zechce z Tobą współpracować. Ponadto mogą wpłynąć na to jeszcze skład produktu, jakość usługi czy branża i to właśnie od tego będzie zależała cena. Produkty bądź usługi, które wpasują się do komunikacji influencera będą inaczej wyceniane niż produkty, które będą wymagały większego przygotowania merytorycznego pod względem jego promocji.

Insta influencerzy – podsumowanie wiadomości

Działania influencerów stają się coraz bardziej popularne. Nawet już dziś można je uznać za jedne z najlepszych form marketingu. Jak sam możesz zauważyć, na cenę końcową współpracy z insta influencerami wpływa wiele czynników i wszystko zależy od tego jaki efekt masz zamiar osiągnąć. Co prawda nie można tutaj jednoznacznie określić jaką cenę zapłaci się za współpracę z influencerem, jednak można stwierdzić, że cena ta waha się od kilku do kilkuset tysięcy złotych. TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Ile kosztuje współpraca ze znanymi insta influencerami?

1 Komentarz

  1. Jan W

    Nie powiem znany influencer, może bardzo pomóc w zdobyciu zainteresowania naszymi usługami. Jednak coraz częściej słychać o małych lub większych wtopach influencerów. Jeszcze innym tematem są wojenki pomiędzy sławnymi osobami. Każda z nich ma swych wiernych fanów. Dlatego czy przypadkiem źle wybrany influencer nie może stać się z czasem tą przysłowiową kulą u nogi? Ja wiem, że to jest bardzo fajna sprawa. Jednak czy da się tak łatwo odciąć od takiego obciążenia wizerunkowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Zainteresowała Cię oferta?

Kompleksowa oferta

Kliknij po bezpłatną wycenę

Wyceń projekt