Jak nadać uprawnienia do fanpage’u na Facebooku? – poradnik

, Czas czytania: 4:00 min. , Komentarz(y):2

Posiadasz konto firmowe na Facebooku i chciałbyś dać do niego dostęp również swoim pracownikom? Ale chcesz, aby mieli oni dostęp tylko do niektórych funkcjonalności? Da się to zrobić! Wystarczy tylko, że przypisze się odpowiednią rolę danej osobie. Jak to zrobić? W poniższym poradniku przedstawiamy na ten temat kilka informacji. Sprawdź.

Spis treści:

Role na stronie firmowej Facebooka – jak je dodać?

Jeśli stworzyłeś własną stronę firmową, to z automatu stajesz się też jej administratorem. Mając rolę administratora na Facebooku, możesz między innymi zarządzać kontami i uprawnieniami użytkowników. Oprócz tego możesz zmieniać wygląd strony, publikować na niej różne wpisy bądź też wysyłać wiadomości na Messengerze jako firma, tworzyć reklamy czy też analizować statystyki. Administrator, aby nadać uprawnienia innym osobom, powinien w pierwszej kolejności zalogować się do swojego konta administratora.

Następnie wchodząc w zakładkę „Ustawienia” wybrać „Role na stronie”. Po kliknięciu tego polecenia, w miejscu, gdzie trzeba przypisać nową rolę na stronie, należy wybrać konto osoby, której zostaną przypisane uprawnienia. Można to zrobić za pomocą wpisania imienia oraz nazwiska i wybrania odpowiedniej osoby z listy, która się wyświetli albo po prostu wpisać adres e-mail wyszukiwanego konta. Po wybraniu określonego konta użytkownika należy wybrać rolę, jaką zamierza nadać się danej osobie. Do wyboru jest: Administrator, Redaktor, Moderator, Reklamodawca i Analityk. Po wyborze odpowiedniej roli należy kliknąć przycisk „Dodaj”. I to wszystko. Nie ma w tym nic skomplikowanego, prawda? Poniżej załączamy screen, na którym widać czynności, które trzeba po kolei wykonać.

  udostępnianie konta na fb

Krótkie omówienie ról dostępnych na fanpage’u na Facebooku

Facebook daje możliwość przypisania ról konkretnym osobom na stronie firmowej. Wśród nich jest:

  • Administrator – ta rola ma pełen dostęp do wszystkich aspektów konta. Jako administrator można dodawać oraz edytować role innych kont. Można dodać kolejnych administratorów. Jednak należy pamiętać, że każdy z nich będzie mieć takie same uprawnienia co konto zakładające fanpage. Fanpage musi mieć przynajmniej jednego administratora.
  • Redaktor – ta rola ma dostęp do publikowania treści na fanpage’u, wysyłania wiadomości oraz publikowania komentarzy podpisanych jako fanpage, usuwania komentarzy, tworzenia reklam, a także dostęp do weryfikowania tożsamości innych autorów oraz do sprawdzania statystyk fanpage’a.
  • Moderator – ta rola pozwala na wysyłanie wiadomości oraz komentowanie postów jako fanpage, usuwania komentarzy, sprawdzania tożsamości autorów komentarzy i postów oraz na dostęp do statystyk.
  • Reklamodawca – ta rola umożliwia dostęp do tworzenia i zarządzania reklamami, dostęp do informacji o autorach postów i komentarzy oraz dostęp do statystyk fanpage’a.
  • Analityk – ta rola ma dostęp miedzy innymi do statystyk fanpage’a.
 

Czynności wykonywane przez konkretne role na fanpage’u na Facebooku

Administrator

Redaktor

Moderator

Reklamodawca

Analityk

Możliwość zarządzania kontami i uprawnieniami użytkowników na stronie

+

Modyfikowanie wyglądu strony oraz dodawanie aplikacji

+

+

Publikowanie oraz usuwanie postów jako fanpage

+

+

Zamieszczanie ofert pracy na stronie i zarządzanie nimi

+

+

Odpowiadanie na komentarze oraz możliwość usuwania tych komentarzy i postów z fanpage’a firmowego

+

+

+

Wysyłanie wiadomości na Messengerze jako strona

+

+

+

Możliwość blokowania użytkowników oraz usunięcie ich ze strony

+

+

+

Tworzenie reklam oraz promowanych postów

+

+

+

+

Dostęp do statystyk

+

+

+

+

+

Możliwość sprawdzenia, z jakiego konta został zamieszczony post na fanpage’u

+

+

+

+

+

Jak nadać uprawnienia użytkownikom z poziomu Facebook Ads Manager?

Po zalogowaniu się do Facebook Ads Manager należy:

  • Wybrać “Ustawienia konta reklamowego”;
  • W sekcji “Role na koncie reklamowym” wybrać “Dodaj osobę”;
  • Wybrać konto, któremu ma zostać nadana rola oraz ją określić. Pamiętaj, że można przypisać wyłącznie użytkownika ze “znajomych” przypisanych do konta.
  udostepnianie-konta na fb Facebook Ads Manager

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Jak nadać uprawnienia do fanpage’u na Facebooku? – poradnik

2 Komentarz

Dodaj komentarz

candyweb

Pasjonat nowych technologii, specjalista SEO i zaawansowany użytkownik systemu WordPress