Jak znaleźć się w Answer Box?

, Czas czytania: 8:00 min. , Komentarz(y):0

Jeżeli prowadzisz swoją działalność w sieci, to zapewne wiesz, jak ważne dla stron, jest pozycjonowanie. Witryny i sklepy internetowe wciąż walczą o to, aby znaleźć się na pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale czy wiedziałeś o tym, że istnieje również coś takiego, jak pozycja nr 0?

Google wciąż się rozwija i udoskonala swoje produkty, aby te umożliwiały użytkownikom swobodne poruszanie się w sieci. Jednym z tych produktów, a właściwie funkcji, jest właśnie, wspomniany w tytule artykułu, Answer Box. Jak przedstawia się sytuacja wyników na pozycji nr 0 i jak trafić do takiego Answer Boxa? O tym dowiesz się już za chwilę.

Spis treści:

Co to jest Answer Box?

Zapewne kojarzysz stronę wyszukiwania Google, która to wyświetla najtrafniejsze wyniki na Twoje zapytania? Ta strona to inaczej SERP, czyli Search Engine Results Page. Wyniki wyświetlane w SERP składają się z kilku elementów, a mianowicie z Meta title, Meta Description oraz adresu strony. Google, aby usprawnić proces wyszukiwania i wyświetlania treści, wciąż ewoluuje, a co za tym idzie, dodaje nowe przydatne funkcjonalności, które pomagają w znalezieniu odpowiedzi na te, czasem naprawdę trudne, pytania użytkowników.

Jednym z nowszych wynalazków Google, jest, wspomniany już wcześniej, Answer Box. Co to takiego? Answer Box (inaczej Direct Answer) to bezpośrednia odpowiedź na Twoje pytanie wpisane w wyszukiwarkę Google. Zadaniem tej funkcjonalności, jest udzielenie jak najlepszej odpowiedzi na pytanie i przedstawienie jej w czytelnej i przejrzystej formie.

Kiedy wyświetla się Answer Box?

Elementy wyświetlane w polu Direct Answer wyświetlają się nad wszystkimi wynikami wyszukiwania, również nad reklamami. Pojawiają się najczęściej w odpowiedzi na szczegółowe pytania użytkowników, które dotyczą między innymi:

  • przepisów kulinarnych,
  • kwestii „zrób to sam”,
  • różnych definicji,
  • czy też spraw zdrowotnych.

Większe szanse na znalezienie się w Answer Box mają treści zaczynające się od słów: „jak”, „gdzie”, „kiedy”, „co”, „dlaczego” i tak dalej, czyli te bardziej precyzyjne zapytania.

Na przykład:

answer box

Rodzaje Answer Boxów

Istnieje kilka rodzajów Answer Boxów, które dostarczają dokładnych, a zarazem prostych odpowiedzi na zapytania użytkowników. Wyróżnia się 3 typy pul odpowiedzi:

Paragraf

Jest to najczęściej spotykana forma Answer Boxów. Zazwyczaj odpowiada na pytania typu: „gdzie”, „kto”, „co” i „kiedy”. Po wpisaniu pytania w pole wyszukiwania, np. „Kiedy nadejdzie wiosna?”, pojawia się akapit tekstu.

Kiedy tworzysz swoje treści, upewnij się, jaka forma odpowiedzi byłaby najlepsza do zapytania użytkownika. Styl paragrafu używa się najczęściej, gdy odpowiedź nie wymaga użycia formy tabeli bądź listy.

paragraf answer box

Tabela

Answer Boxy w formie tabeli stosuje się wtedy, gdy odpowiedź na pytanie wymaga porównania lub rozróżnienia danej rzeczy. Tabela pojawia się również na pozycji nr 0 w odpowiedzi na pytania wskazujące np. porównanie jakichś cen lub też, gdy pytamy o statystyki.

Jest to popularny styl wyświetlania odpowiedzi, ponieważ tabele lepiej odpowiadają na pytania wymagające wielu różnych informacji. Informacje przedstawione w formie tabeli są naprawdę wartościowe dla sklepów internetowych. Google wyświetla najwyższe miejsca w rankingu i dodatkowo generuje również ruch organiczny poprzez zachęcenie użytkownika do odkrycia kolejnych, ukrytych pozycji.

Na przykład:

tabela answer box

Lista

Aby uporządkować wszystkie treści, Google może wyświetlać odpowiedzi na zapytania użytkowników również w formie listy. Wypunktowania są uporządkowane w odpowiedniej kolejności, a prezentowane informacje – najczęściej są to instrukcje obsługi krok po kroku – wyświetlają się w skróconej formie.

Po wejściu na stronę docelową cały tekst rozwija się i nie widać już tylko samych nagłówków H2 i H3 – które Google pobrał ze strony w celu utworzenia listy – a pełną treść.

Na przykład:

lista answer box

Wpływ na pozycjonowanie

Jeżeli chcesz, aby zawartości Twojej strony pojawiała się na zerowej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, to powinieneś najpierw zadać sobie dwa zasadnicze pytania. Po pierwsze, czy treść Twojej strony dostarcza bezpośrednich odpowiedzi na zapytania użytkowników oraz, czy istnieje już Direct Answer powiązany z tą konkretną sprawą, o którą pytają. Ważne jest, abyś tak dostosował swoje treści, by odpowiadały bezpośrednio na pytania użytkowników, a co za tym idzie, dostarczały im konkretnych informacji na dany temat. Określ format, w jakim mają wyświetlać się konkretne odpowiedzi, a zwiększysz swoje szanse na znalezienie się w pozycji nr 0 w SERP-ie.

Korzyści, jakie płyną z Direct Answer, to przede wszystkim: błyskawiczne odpowiedzi na dany temat, zwiększenie wiarygodności w oczach użytkowników poprzez eksperckie odpowiedzi na ich pytania oraz wzrost ruchu na stronie z możliwie najlepszej pozycji.

Co ciekawe, wcale nie musisz być na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, aby znaleźć się w Answer Box. Możesz tam trafić, nawet jeżeli znajdujesz się, np. na 7 czy nawet 15 pozycji, musisz jedynie dobrze dobrać słowa kluczowe. Google wciąż udoskonala swoje produkty, aby te spełniały oczekiwania użytkowników i precyzyjnie pokazywały im odpowiedzi na nurtujące ich pytania (i nie tylko). Dlatego nie martw się tym, że możesz nie wyświetlić się w polu bezpośredniej odpowiedzi. Przeanalizuj stronę i zrób jak najwięcej, aby określić najlepszy format do uzyskania tejże odpowiedzi, a możliwe, że i Twoja strona pojawi się w wynikach na pozycji zerowej.

Warto tutaj również wspomnieć o wadach tej metody wyświetlania treści, a jest ich naprawdę mało, a właściwie tylko jedna. Jeżeli użytkownik zaspokoi swoją całą ciekawość poprzez Direct Answer właśnie, to najprawdopodobniej nie wejdzie w link do strony. W ten sposób nie przyniesie on stronie większego ruchu, a jedynie sprawi, że ten ruch, tak jakby „ucieknie”, a nie o to Ci przecież chodzi, prawda?

Jak dostać się do Answer Box?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Algorytmy Google działają tak, że nawet ich twórcy nie są do końca pewni, jak działa system wyszukiwania – mimo iż się tym zajmują i wiedzą jak działają wprowadzone przez nich mechanizmy. Jeżeli więc chcesz osiągnąć zadowalające wyniki SEO powinieneś działać w oparciu o najnowszą wiedzę i dobre praktyki.

Pamiętaj, że mimo iż nie masz stuprocentowej gwarancji na sukces, zawsze możesz działać tak, aby zwiększyć swoje prawdopodobieństwo na wygraną i pojawienie się na pozycji 0. Może się również okazać, że Twoja strona już jest w Answer Boxie. W tym wypadku możesz skorzystać z narzędzi (między innymi Senuto), które powiedzą Ci, na jakie frazy Twoja strona już teraz pozycjonuje się na pozycji numer zero.

Aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w Answer Boxie, możesz:

  • przeprowadzić analizę konkurencji i sporządzić lepszą treść, która wyraźnie odpowie na konkretne pytania użytkowników,
  • powtarzać pytania w tytule akapitu,
  • dodawać odpowiedzi bezpośrednio pod pytaniem,
  • zadbać o to, aby kod strony (html) był jasny i klarowny, jeżeli posiada zbędne informacje usuń je,
  • dodawać zdjęcia w odpowiednich formatach,
  • tworzyć FAQ,
  • stosować przycisk Call To Action.

Podsumowanie

Czy warto zatem pozycjonować swoją stronę, aby ta pojawiała się na tej pierwszej, zerowej pozycji? Odpowiedź brzmi, to zależy. Możesz łatwo sprawdzić, czy Answer Box odpowiada Twoim potrzebom poprzez analizę „przed i po”. Możesz do tego użyć między innymi Google Analytics który, w razie niezadowalających wyników, umożliwi Ci zablokowanie pobierania treści do okna Answer Box.

Twórz interesujące treści, które przyciągną nowych użytkowników i zapewnią Ci większy ruch na stronie i nie przejmuj się, jeżeli nie pojawisz się w Answer Boxie, bo nie zawsze możesz na tym dobrze wyjść.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Jak znaleźć się w Answer Box?

Dodaj komentarz

candyweb zuzia

Absolwentka dziennikarstwa, która kocha Pandy. Interesuje się poznawaniem kultur, w szczególności Japońskiej. Uwielbia horrory i zagadki kryminalne, a także gry komputerowe, planszowe i karciane.

Potrzebujesz wsparcia IT?

To dobry czas na kontakt

Formularz kontaktowy