Mapy Google czy Open Street Map na firmowej stronie internetowej?

, Czas czytania: 4:30 min. , Komentarz(y):2

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy posiadają swoje własne strony internetowe chcieliby dotrzeć do jak największej ilości osób i wypromować swój biznes nie tylko lokalnie, ale niekiedy też w całym kraju. Dlatego mapy internetowe to jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w sieci do tego typu celów. Umieszczone w witrynie internetowej pozwolą użytkownikowi dowiedzieć się gdzie znajduje się dokładna lokalizacja Twojej firmy. Zazwyczaj wykorzystuje się do tego dwa narzędzia: Mapy Google lub Open Street Map. Które z nich jest lepsze dla firmowej strony www? Przeczytaj artykuł i dowiedz się na ten temat więcej informacji.

Spis treści:

Czym są Mapy Google?

Mapy Google to serwis internetowy, który wykorzystuje się do wyszukiwania obiektów, przeglądania mapy bądź zdjęć, a także do nawigacji, która jednocześnie wskazuje ile czasu zajmie dotarcie do docelowego miejsca. Jednak oprócz tego jest to również narzędzie wykorzystywane do tworzenia wizytówek firmowych. I właśnie na tej opcji się dzisiaj skupię. Aby stworzyć taką mapę Google na swojej stronie internetowej wystarczy tylko posiadać konto Google. Jest to całkowicie darmowe rozwiązanie, które umożliwia połączenie się strony internetowej z mapą wraz z danymi firmy. A więc użytkownik, który odwiedzi Twoją witrynę, to dzięki narzędziu Mapy Google będzie w stanie sprawdzić trasę dojazdu do Twojej firmy. mapy google Źródło: https://www.google.pl/maps/@51.9537505,19.1343786,6z

Zalety i wady Map Google

Do zalet Map Google należą:

  • usługa Street View umożliwiająca kontrolę ulic i spacerowanie się nimi w kontekście wirtualnym;
  • wyznaczenie trasy przejazdu z listą czynności, które trzeba wykonać;
  • kreator Map Google – ma się tutaj możliwość edycji mapy;
  • dostępna jest aplikacja na telefony komórkowe;
  • możliwość geokodowania adresów;
  • jest to całkowicie darmowe rozwiązanie dla użytku domowego i komercyjnego.

Natomiast do wad tego rozwiązania można zaliczyć:

  • niektóre mapy mogą nie być na bieżąco aktualizowane;
  • od 2012 roku Google wprowadziło opłaty za przekroczenie limitu odsłon.

Czym jest Open Street Map?

Open Street Map (OSM) to globalny projekt mapowy, który tworzony jest przez osoby pasjonujące się takimi działaniami. Projekt jednak został zapoczątkowany przez Brytyjczyka Steve’a Coasta, który był zainspirowany serwisem Wikipedii. Dlatego Open Street Map również przybrał taką formę i tak jak poprzednie narzędzie można je stosować na swojej własnej stronie internetowej jako mapę wskazującą lokalizację firmy. mapy open street Źródło: https://www.openstreetmap.org/#map=6/52.012/19.138

Zalety i wady Open Street Map

Do zalet tego rozwiązania należą przede wszystkim:

  • aktualność – czyli wszystkie informacje przekazywane są tutaj na bieżąco przez użytkowników. Może być to na przykład sytuacja informująca o zamkniętych drogach lub nowo pojawionych się obiektach;
  • zmiana wyglądu mapy – jeśli chcesz wstawić mapę na swoją stronę internetową, a nie podoba Ci się kolor lub jakikolwiek inny element, to OSM daje możliwość bezpłatnej modyfikacji wyglądu pojedynczych map;
  • nie musisz martwić się o koszty, bo jest to darmowy program do użytku osobistego lub przedsiębiorczego;
  • możliwość dodawania bądź usuwania punktów POI.

Natomiast do wad można zaliczyć:

  • brak map satelitarnych – czyli w tym przypadku nie masz dostępu do podglądu terenu z lotu ptaka;
  • brak Street View – narzędzie Open Street Map nie pozwala na wirtualny spacer ulicami szukanego przez Ciebie terenu.

Podsumowanie – które z tych rozwiązań jest lepsze dla firmowej strony internetowej?

Jak widzisz obydwa powyższe rozwiązania posiadają zalety i wady. Niektóre będą się wydawały znikome, inne ważne. Dlatego też zanim wybierzesz jakąkolwiek opcję, to powinieneś odpowiedzieć sobie na kilka pytań. A mianowicie: Jaki jest Twój cel biznesowy? Kto będzie użytkownikiem takiej mapy? Jakich informacji chcesz dostarczyć na mapie? To tylko jedne z przykładowych pytań, które możesz sobie zadać w obecnej sytuacji. Wybór należy do Ciebie, jednak według mnie to Mapy Google są lepszym rozwiązaniem, gdyż posiadają więcej możliwości.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Mapy Google czy Open Street Map na firmowej stronie internetowej?

2 Komentarz

  1. Magdalena

    Tak mi się wydaje, że niewiele rozwiązań i firm jest w stanie się przebić przez możliwości Google. Nawiązanie rywalizacji z takim kolosem jest niezwykle trudne. Dlatego zawsze cieszą mnie wszystkie inne, które nie pochodzą od Google. Nawet Open Street Map, chociaż wydaje się trochę uboższe i mniej funkcjonalne, ale jest tą alternatywą.

  2. Roman

    Wydaje mi się, że Google maps jest lepszym rozwiązaniem. Niejednokrotnie korzystałem i korzystam z ich funkcjonalności. Podoba mi się wizualizacja ulic co znacznie ułatwia dotarcie do celu. W zeszłym miesiącu sprawdzałem jak korzystać z Google Maps offline. Bo co zrobić, gdy zabraknie nam internetu. Otóż można zapisać trasę i korzystać z niej offline. Myślę, że do firmowej strony internetowej wybrałbym Google Maps.

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.