Newsletter – co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?

, Czas czytania: 4:00 min.

Newsletter a marketing

Każdy z nas przynajmniej raz w swoim życiu spotkał się z wyskakującym okienkiem na stronie internetowej, które zachęcało do zapisania się do newslettera. Trzeba tutaj powiedzieć, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie takiej opcji w swojej witrynie. A to dlatego, że dzięki swoim właściwościom może stać się on dobrym narzędziem marketingowym. Sprawdź, czym dokładnie jest newsletter oraz co można dzięki niemu zyskać.

Spis treści:

Co to jest newsletter?

Newsletter to obecnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań marketingowych. Z języka angielskiego pojęcie to można przetłumaczyć jako list. Jednak w dobie powszechnej technologii i dostępu do Internetu, newsletter uznaje się jako wiadomości mailowe. Trzeba zaznaczyć tutaj, że jest on kierowany do osób, które wcześniej wyraziły swoje zainteresowanie daną firmą bądź jakimś tematem. Przedstawia on zazwyczaj informacje o danych produktach lub usługach znajdujących się w ofercie. Głównym zadaniem newslettera jest zachęcenie użytkowników do zakupu danych dóbr albo nakłonienie ich do wejścia na stronę w celu zapoznania się z mieszczącymi się tam konkretnymi informacjami. Poniżej przykład newslettera na stronie sklepu internetowego Zara.

Newsletter w marketingu

Czy newsletter to, to samo co marketing email?

Pomimo tego, że marketing email ma bardzo podobne cechy do newslettera, to jednak nie do końca jest to samo. A to dlatego, że newsletter to jedno z narzędzi marketing emails. Za definicję marketing email można uznać, że jest to kanał komunikacyjny, który pozwala budować relacje z klientami. Jest to działanie oparte na marketingu bezpośrednim, które wykorzystuje pocztę elektroniczną.

Jak można wykorzystać newsletter w marketingu?

Newsletter tak jak już zostało wspomniane wcześniej, jest jednym z najpopularniejszych rozwiązań marketingowych. Jednak źle przeprowadzone działania mogą powodować, że wysłany newsletter nie zostanie odczytany przez odbiorców bądź trafi do spamu. Jak temu zapobiec? Jak wykorzystywać go w marketingu? Oto kilka sposobów.

  • powinieneś zwracać się bezpośrednio do klienta oraz powinieneś dać mu odczuć, że jest on dla Ciebie wyjątkowy. Nie chwytaj się tanich sztuczek, które zostały już przerobione tysiące razy. Postaw na unikalność, po to, aby wzbudzić zainteresowanie wśród odbiorcy;
  • powinieneś wybrać odpowiednią grupę docelową, do której chciałbyś dotrzeć ze swoją ofertą;
  • postaraj się, aby Twój newsletter był czytelny, krótki i łatwy do zrozumienia;
  • dobierz odpowiednie słownictwo i pisz językiem korzyści;
  • w treści newslettera wspominaj o nowościach, rabatach i bieżących sprawach branżowych.

Co można zyskać dzięki newsletterowi?

Dzięki dobrze przeprowadzonym działaniom newsletter może przynieść wiele korzyści. Po pierwsze jest to szybka i bardzo wygodna forma kontaktu z odbiorcami, dzięki czemu usprawnia się także komunikacja z nimi. Co więcej, wysyłanie newslettera może wzmocni wizerunek marki oraz zbudować zaufanie wobec niej. Newsletter od początku swojego istnienia nie traci na popularności. Wykorzystywany jest on zarówno na stronach różnych sklepów internetowych, jak i na blogach. A czy Ty zdecydujesz się na takie rozwiązanie? Daj znać co o tym myślisz.

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Newsletter – co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.

Ostatnie artykuły

Masz pytania?

Chętnie odpowiemy! :)

Formularz kontaktowy