Nowe atrybuty linków „sponsored” i „ugc”

,

W 2005 roku Google zaprezentowało światu atrybut rel=”nofollow”, który miał zastopować rozprzestrzenianie się spamu w linkach sponsorowanych czy komentarzach na blogach lub forach internetowych. Teraz po niemalże 15 latach nastąpił przełom. Google 10 września tego roku ogłosiło wprowadzenie nowych rodzajów linków rel=”sponsored” i rel=”ugc”, które będą zastąpieniem atrybutu nofollow w niektórych przypadkach. Ta zmiana wywołała wielki szum wśród użytkowników. Powstało na ten temat wiele pytań. Dlatego powstał ten artykuł, żeby rozwiać Twoje wszystkie wątpliwości.

Czego dowiesz się z dzisiejszego artykułu:

  • – Ważne punkty dotyczące zmian atrybutu nofollow
  • – Dlaczego Google zmieniło atrybut nofollow i poszerza go o dwa nowe parametry?
  • – Czy musisz wprowadzać zmiany?
  • – Którego atrybutu linku wychodzącego powinieneś użyć?
  • – Co może się stać gdy nie użyjesz właściwego atrybutu?
  • – Podsumowanie – czy powinieneś wdrożyć nowe atrybuty nofollow?

Ważne punkty dotyczące zmian atrybutu nofollow

Google nie tak dawno ogłosiło wielką zmianę w atrybucie nofollow. A oto najważniejsze punkty składające się na ten komunikat:

  • Według najnowszych informacji na swojej stronie internetowej możesz stosować 4 rodzaje atrybutów linków wychodzących: nofollow, sponsored, ugc i czwarty follow, którego link nie jest oznaczony żadnym atrybutem. Każdy z nich oznacza coś zupełnie innego. Dowiesz się o tym więcej w dalszej części artykułu.
  • Każdy atrybut nofollow będzie brany teraz jako podpowiedź do celów rankingu Google, czyli nie będzie miało to żadnego wpływu na ocenę przy pozycji Twojej strony www.
  • Atrybut nofollow będzie brany pod uwagę jako wskazówka przy crawlowaniu i indeksowaniu od 1 marca 2020 roku.
  • Będziesz mógł stosować jednocześnie więcej atrybutów niż tylko jeden.
  • Jeśli przy płatnych linkach nie będzie żadnego z atrybutów, to prawdopodobnie będziesz musiał się liczyć z karą od Google.
  • Nie musisz nic robić. Google nie zachęca ani nie karze za brak zmiany.

Dlaczego Google zmieniło atrybut nofollow i poszerza go o dwa nowe parametry?

Atrybut rel=”nofollow” został wprowadzony w życie w 2005 roku przez największą wyszukiwarkę na świecie, czyli Google. Został wprowadzony do oznaczania reklamowanych i sponsorowanych linków, by ochronić się przed spamem w komentarzach i podejrzanych linków generowanych przez użytkowników.

Nowe atrybuty rel=”sponsored” i rel=”ugc” mają pomóc robotom indeksującym w ocenie Twojej strony internetowej. W ten sposób wyszukiwarka Google będzie w stanie lepiej określić jakość i poprawność linku. Wynik z przeprowadzonego badania będzie miał wpływ na ranking. Wiadomo, że im większy wynik uzyskasz, tym większą pozycję będziesz miał w wynikach wyszukiwania.

Czy musisz wprowadzać zmiany?

Nie musisz ale możesz to zrobić jeśli tylko tego chcesz. Google nie wymaga od Ciebie żebyś wprowadzał zmiany. Jeśli Twoja witryna opiera się na atrybucie nofollow to nie powinieneś spodziewać się poprawy w rankingu ani kary za to, że nie wprowadziłeś zmiany.

Jeśli linkowana przez Ciebie podstrona stała się niedostępna dla robotów Google to nie musisz wprowadzać zmian w parametrach. Tylko pamiętaj, żeby do nowych odnośników dodawać rel=”sponsored” i rel=”ugc”.

Którego atrybutu linku wychodzącego powinieneś użyć?

Jeśli zdecydujesz się zmienić swoje linki nofollow aby były bardziej szczegółowe, to masz do wyboru:

  • rel=”sponsored” – tym atrybutem oznacza się linki sponsorowane oraz treści reklamowe. Są to odnośniki, które stosujesz kiedy chcesz przekierować swojego użytkownika na stronę reklamodawcy.
  • rel=”ugc” – (UGC – User Generated Content, czyli treść generowana przez użytkownika) jest to parametr, który przeznaczony jest do oznaczania linków, które prowadzą do treści tworzonych przez użytkowników strony, czyli komentarzy i wpisów na forach internetowych.
  • rel=”nofollow” – atrybut może być nadal stosowany, np. w takiej sytuacji gdy chcesz aby link był zignorowany przez Google.
  • rel=”follow” (brak wartości) – jest to parametr, który przekazuje informację do robotów Google o tym, że linkowana przez Ciebie strona jest praktyczna i unikalna, więc należy ją zindeksować.

Na dodatek atrybuty mogą być używane w połączeniu ze sobą, ale tylko pod warunkiem, że zrobisz to w sposób prawidłowy.

Co może się stać gdy nie użyjesz właściwego atrybutu?

Tak właściwie to nie ma większego znaczenia dla Google, bo i tak będzie odczytywał odnośnik jako link nofollow. Jednak wyjątkami są linki sponsorowane, na które Google zwraca szczególną uwagę. Powinieneś koniecznie oznaczać je atrybutem rel=”sponsored” lub rel=”nofollow”.

Podsumowanie – czy powinieneś wdrożyć nowe atrybuty ?

Chociaż nie ma jakiegoś wyraźnego przymusu aby każdy zastosował nowe atrybuty, to jednak warto się nad tym zastanowić. Być może masz teraz mętlik w głowie z powodu takiego zamieszania. Ale pomyśl nad tym, bo w niedalekiej przyszłości będzie to miało wpływ na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Chociaż oficjalna zmiana nastąpi dopiero 1 marca 2020 roku to już teraz warto zacząć wprowadzać zmiany. Dzięki wcześniejszym informacjom masz więcej czasu na przygotowanie się do wielkiego przełomu. A ty co sądzisz o nowych atrybutach Google?

TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Nowe atrybuty linków „sponsored” i „ugc”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *



Zainteresowała Cię oferta?

Masz pytania?

Kliknij po bezpłatną wycenę

Bezpłatna wycena