Co to jest blogosfera i jak ją wykorzystać w przedsiębiorstwie? Blog dla firm

, Czas czytania: 5:30 min. , Komentarz(y):2

Spis treści:

Co to jest blogosfera?

Można powiedzieć, że blogosfera to cała internetowa otoczka, która odnosi się do wszystkich istniejących blogów. Jest to miejsce gdzie twórcy tekstów, czyli blogerzy mają swój kąt w sieci, w którym mogą dzielić się jakimś tematem z innymi internautami, którzy są czytelnikami. Za blogosferę uznaje się także działania między blogerami m.in. czytanie i komentowanie wpisów.

Coś więcej na temat blogosfery

Mogę śmiało stwierdzić, ze prawie połowa Polaków czyta blogi. Jest to powód do tego, żeby zacząć traktować je na poważnie. Większość twierdzi, że blogi są zaufanym źródłem informacji. Można się z nich dowiedzieć bardzo dużo ciekawych i przydatnych wiadomości na różne tematy zaczynając od porad na temat zakupów a kończąc na tym jak ugotować zupę. Tak to właśnie wygląda. Blogi pisze się na różne tematy. Pisze się je po to aby użytkownik mógł dowiedzieć się informacji, których potrzebuje w danej chwili. Trzeba zaznaczyć, że blogosfera to jedne z najbardziej angażujących miejsc do kontaktu internauty z treścią. Dlatego blogi stały się ważną częścią dla firm. Jak sam możesz zauważyć, coraz więcej branż decyduje się na taki krok. A to daje tylko lepszy efekt, bo blogerzy mają wpływ na życie i decyzje zakupowe każdego czytelnika. Można powiedzieć, że blog ma zasięg porównywalny do reklam z radia czy nawet telewizji.

Jak to wykorzystać w przedsiębiorstwie?

Blogosfera-w-przedsiebiorstwie

No właśnie jak można wykorzystać blogosferę w swojej firmie? Sposobów jest kilka, ale najkorzystniejszym z nich jest stworzenie bloga na własnej stronie internetowej. Jest to najlepsza forma, bo mógłbyś nie tylko pisać artykuły ale również odpowiadać na pytania użytkowników. Blog na Twojej stronie internetowej może okazać się przydatnym narzędziem w kwestii pozycjonowania. Teksty, które byś pisał na pewno zawierałyby mnóstwo słów kluczowych, a co za tym idzie. Twoja strona www miałaby większe szanse na wzniesienie swojej pozycji w rankingu wyszukiwarki Google.

Teksty możesz pisać samodzielnie lub zlecić je osobie z zewnętrznej firmy. Pamiętaj jednak, że sam jesteś specjalistą we własnej działalności i to Ty najlepiej orientujesz się w swoich poczynaniach. No ale zależy to tylko od Ciebie. Jeśli nie masz zamiłowania do pisania i średnio Ci to wychodzi to lepiej się za to nie bierz. W tym przypadku skontaktuj się z osobami, które zajmują się takimi działaniami. Jeśli nie chcesz prowadzić bloga na swojej stronie internetowej, to możesz nawiązać współpracę ze znanymi blogerami, którzy na pewno z chęcią przystaną na ten pomysł. Większość z nich ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe i opinie swoich fanów. W ten sposób szybko można dotrzeć do dużej ilości użytkowników. Tylko ważną rzeczą jest jest to, żebyś wybrał influencera, który powiązany jest w pewnym stopniu z Twoją firmą.

Pisząc bloga powinieneś poruszyć kilka kwestii, które mają duży wpływ na treść. Powinieneś pomyśleć przede wszystkim nad tematyką bloga. Nie możesz pisać o tym, że stworzyłeś nowy produkt czy coś w tym stylu.Twórz treści takie, żeby mogły zaciekawić a nie wprowadzać w szał. Kolejną rzeczą jest język. Powinieneś rozmawiać ze swoim klientem, poczuj się tak jakby był Twoim znajomym i zwracaj się do niego na „Ty”. Ważną rzeczą także jest promocja. Żeby Twój blog mógł dotrzeć do wielu osób, warto skupić się na tym punkcie.

Jakie elementy składają się na dobry blog?

Elementy dobrego bloga

Skuteczny blog to sukces dla każdej firmy. Oczywiście będzie skuteczny, jeśli zawrzesz w nim poniższe elementy.

  • Cel – musisz się zastanowić jaki jest cel Twoich działań. Jaki ma być tekst, o czym będzie napisany?
  • Motywacja – powinieneś określić czy jesteś tylko zwykłym fanem bloga, czy może chcesz aby coś takiego powstało na Twojej stronie internetowej. Tylko pamiętaj o tym, że jak coś się chce to trzeba to pielęgnować. Dlatego jeśli chcesz być posiadaczem bloga na własnej stronie internetowej to będzie Ci potrzebna motywacja.
  • Zasoby – jest to jedna z ważniejszych kwestii, musisz sam określić czy masz czas, pieniądze i ludzi, którzy mogą prowadzić firmowego bloga. Ewentualnie czy masz pieniądze na zatrudnienie blogera zewnętrznego. Bez wcześniejszego określenia w jakiej sytuacji się znajdujesz nie masz szans na sukces. Aby myśleć o takich rozwiązaniach musisz poświęcić na to minimum kilka tysięcy złotych.
  • Nie poruszaj wszystkich tematów – to jest ważne, skup się. Jeśli prowadzisz blog to powinieneś obrać sobie jaką ścieżką chcesz iść. Musisz postanowić jakie tematy opisywać. Nie możesz robić wszystkiego i nie możesz pisać o wszystkim. Jest to bardzo trudne i mógłbyś sobie z tym nie poradzić. To nie jest tak, że artykuł można napisać przez 10 minut czy pół godziny. Dlatego powinieneś skupić się na jednym temacie.
  • Nie myśl o zasięgach – jeśli już zdecydowałeś się na bloga, to nie myśl o tym żeby dotrzeć do 10, 20 czy 30 milionów użytkowników. Bo to nie o to chodzi. Staraj się dotrzeć przynajmniej do tych osób, które mogą się zaangażować, a przy tym zyskać Twoje zaufanie. Pisz teksty z pasją i wkładaj w to swoje serce, a zobaczysz, że bardziej Ci się to opłaci. Jeśli wiesz, że temu nie podołasz to wybierz osobę, blogera czy nawet copywritera żeby napisał coś wartościowego i unikalnego żeby przyciągnąć uwagę odbiorców. Bo to jest ważne i to właśnie skłania czytelnika do skorzystania z produktu lub usługi danej firmy.

Podsumowanie

Jak widzisz sieć daje każdemu z nas wiele możliwości. A jak są możliwości to czemu by z nich nie skorzystać? Wszystkie internetowe techniki i działania są ważną częścią ale wraz z blogosferą mogą stworzyć doskonałą okazję do stworzenia grupy fanów, którzy wraz z biegiem czasu staną się klientami Twojej firmy. Pamiętaj, że blog oprócz tego mógłby zwiększyć Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Jeśli jeszcze nie posiadasz bloga na swojej stronie internetowej to przemyśl to, bo naprawdę warto.

  TAGI:

Zostaw komentarz do artykułu: Co to jest blogosfera i jak ją wykorzystać w przedsiębiorstwie? Blog dla firm

2 Komentarz

  1. Pingback: Zdobądź Klienta jakością, a nie ceną

  2. Edward

    Wiecie co wydaje mi się że ta cała blogosfera straciła już na znaczeniu. Ja wiem kiedyś czytanie blogów było popularne. Wśród „starszego” pokolenia (osób po 30 roku życia) internautów zapewne dale ma się dobrze. Jednak kwiat młodzieży i czytanie blogów? Jakoś tego nie widzę. Za dużo pochłaniaczy czasu. Jeśli nie trafia na jakąś interesująco wyglądająca zajawkę w mediach społecznościowych to pewnie sami nie będą szukać i odkrywać blogów. Bo jednak czytanie wymaga skupienia uwagi a tu co chwile dźwięczy mesanger a z nim związana tablica Facebooka lub czytasz i nagle ktoś dodał snapa, relacje na Instagramie, Twitter zaćwierka, Vloger wstawił coś na YouTube, stream na twitch. Do tego ostatnio doszła kolejna zaraza TikTok. Przypomnijmy klasyki SMS, szkoła kontakty z ludźmi. Gdzie w to wszystko wepchnąć Blogosfere?

Dodaj komentarz

candyweb kasia

Dziewczyna, która zmierzy się z każdym wyzwaniem. Zajmuje się pisaniem wciągających tekstów i organizacją content marketingu. Pasjonatka książek. Interesuje się rysowaniem, a także uwielbia zwierzęta.