Poradnik: jak założyć wizytówkę Google?
, Czas czytania: 8:00 min. , Komentarz(y):0
Wizytówki Google stały się nierozłącznym elementem naszego sposobu szukania firm w sieci. Wizytówka Google jest również najprostszym, a zarazem wiarygodnym sposobem zaistnienia firmy w Internecie. Jest ona darmowa (jeśli ktoś zadzwonił do Ciebie i powiedział inaczej, to najprawdopodobniej próbuje naciągnąć Cię na koszty) i dostępna dla każdego. Dlatego w poniższym poradniku przeprowadzę Cię przez proces jej zakładania i zapoznam z kilkoma dobrymi praktykami.
Pamiętaj, że jeśli nie masz do tego głowy, możemy założyć wizytówkę Google w Twoim imieniu. -> Kompleksowy marketing
Spis treści:
- Zakładanie wizytówki Google
- Wyszukaj swoją firmę w wizytówkach
- Tytuł wizytówki Google i kategoria działalności
- Lokalizacja firmy w wizytówce
- Numer telefonu i adres strony internetowej w wizytówce
- Weryfikacja wizytówki Google
- Opis firmy w wizytówce
- Zdjęcia w wizytówce Google
- Wizytówka Google – i wszystko gotowe
Zakładanie wizytówki Google
W pierwszej kolejności należy wejść na stronę https://business.google.com/. Tam należy zalogować się do swojego konta Google, do którego następnie zostanie przypisana zakładana wizytówka.

Wyszukaj swoją firmę w wizytówkach
Może zdarzyć się tak, że Twoja firma jest już widoczna w Internecie i posiada wizytówkę. W takim wypadku należy wyszukać jej w zaznaczonym polu. Jednak, jeśli chcesz założyć nową wizytówkę, musisz kliknąć “Dodaj informacje o swojej firmie w Google”.

Tytuł wizytówki Google i kategoria działalności
Pierwszym polem, jakie przyjdzie Ci uzupełnić, jest tytuł. Jest on jednym z podstawowych czynników rankingowych, jeśli chodzi o późniejszą pozycję wizytówki w wynikach wyszukiwania. Warto pamiętać, że aby zachować balans pomiędzy korzystaniem z słów kluczowych a atrakcyjnością tytułu, możesz sugerować się konkurencją lub zastanowić się, jakie frazy wykorzystać, aby wyszukać to, co oferujesz. Zaraz pod tytułem należy wybrać kategorie działalności, które również są ważnym elementem wpływającym na przyszłe pozycje wizytówki. Należy wybrać jedną główną (najważniejsza dla Ciebie/najczęściej wyszukiwana z Twojej oferty) oraz wszystkie pozostałe, które pasują do profilu Twojej firmy.

Lokalizacja firmy w wizytówce
Następnie dostaniesz zapytanie o lokalizację Twojej firmy. Nawet jeśli prowadzisz działalność wirtualną, to warto, aby w wizytówce wprowadzona była lokalizacja. Na jej podstawie działa wyszukiwanie lokalne. Jeśli posiadasz punkt stacjonarny, to bez wahania uzupełnij wizytówkę o jego lokalizację.

Po wypełnieniu danych dostaniesz możliwość wyboru dokładnej lokalizacji poprzez naniesienie pinezki na mapę.


Numer telefonu i adres strony internetowej w wizytówce
Kolejny element, który należy uzupełnić, to numer telefonu oraz link do strony internetowej. Są to składowe, które ułatwiają potencjalnym klientom skontaktowanie się z Twoją firmą. Warto uzupełnić numer telefonu, ponieważ wpływa on również na pozycje wizytówki w wyszukiwarce.

Weryfikacja wizytówki Google
Następnie zostaniesz poproszony o weryfikację wizytówki. W tym celu, na wskazany przez Ciebie adres e-mail, zostanie wysłana wiadomość. Pytanie, co jeśli nie podałeś adresu? Należy wtedy wybrać “inne opcje”. Pod tym paskiem ukryta jest możliwość zweryfikowania wizytówki później. Niestety, dopóki nie zweryfikujesz wizytówki, wprowadzane przez Ciebie zmiany nie będą widoczne.

Następnie dostajemy możliwość wprowadzenia godzin otwarcia. Możesz zdecydować też, czy za pomocą wizytówki ludzie będą mogli wysłać do Ciebie wiadomości.
Opis firmy w wizytówce
Opis firmy jest bardzo ważnym elementem z dwóch powodów. Po pierwsze ze względu marketingowego i wizerunkowego. Pole to umożliwia przedstawienie Twojej działalności. Z drugiej strony jest to miejsce, w którym możesz zawrzeć frazy kluczowe. W opisie można zawrzeć 750 znaków. Jednak pod względem pozycjonowania najważniejsze jest 300 pierwszych znaków, które zawsze są wyświetlane.

Zdjęcia w wizytówce Google
Wszystkie informacje możesz uzupełnić później. Jeśli chodzi o zdjęcia, to są one również ważnym elementem wizytówki. Oczywiście nie są one elementem obowiązkowym. Jednak pomagają w budowaniu wizerunku firmy. Dzięki nim możesz uwiarygodnić obecność swojej firmy. Co jest dość istotne na początku Twojej działalności, zanim uzyskasz pierwsze opinie. Zdjęcia mogą wyróżnić Twoją ofertę na tle konkurencji.

Wizytówka Google – i wszystko gotowe
Po wstawieniu zdjęć zostaniesz poinformowany o małym bonusie od Google. Jest nim 200 złotych do wykorzystania na reklamę. Możesz pominąć i odebrać go później lub zacząć korzystać z tego bonusu od razu. Następnie przejdź do następnej strony.
Gratuluję! W tym momencie Twoja wizytówka jest gotowa. Możesz zacząć cieszyć się z obecności w Internecie. Twoja wizytówka została wypełniona w podstawowym zakresie. Masz jeszcze spore pole do jej optymalizacji i rozwoju.