Social Media Optimization – co to jest i jakie są jej techniki?
, Czas czytania: 6:30 min. , Komentarz(y):2
Social Media Optimization to zbiór działań, mających na celu upublicznienie Twojej strony internetowej przy użyciu social mediów. Jakie są najważniejsze informacje dotyczące takiej optymalizacji? A także jakie czynniki z tego płynące mogą korzystnie wpłynąć na prosperowanie Twojej firmy? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się więcej.
Spis treści:
- Definicja SMO
- Podstawowe techniki SMO
- Przyciski do udostępniania postów w mediach społecznościowych
- System komentarzy
- Słowa kluczowe
- Widżety z linkiem do profili w mediach społecznościowych
- Istota odnośników umieszczanych w treściach na profilach społecznościowych
- Jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie działania SMO?
- Podsumowanie
Spis treści
Definicja SMO
SMO, czyli Social Media Optimization to proces zwiększenia świadomości u użytkownika na temat Twojej marki czy firmy za pomocą mediów społecznościowych. Działania SMO, czyli optymalizacja social mediów odnosi się do optymalizacji witryny oraz jej zawartości. Wszystko po to, aby zachęcić większą liczbę osób do polubienia, komentowania i udostępniania linków do danej witryny na ich profilach w portalach społecznościowych. Trzeba zaznaczyć, że SMO jest podobne do działań SMM (Social Media Marketing), ponieważ jego celem również jest poprawa widoczności danej witryny w sieci.
Podstawowe techniki SMO

Przyciski do udostępniania postów w mediach społecznościowych
Podstawową formą działania SMO są właśnie przyciski do udostępniania Twoich postów. Mogą być one w postaci ikonek znanych portali społecznościowych, a za ich pomocą w szybki sposób udostępnić daną treść w wybranym przez siebie kanale społecznościowym. Żeby umieścić takie przyciski na swojej stronie, to warto zainstalować dodatkową wtyczkę do systemu WordPress, która umożliwi takie działanie. A wiedz, że jeśli Twój post na Facebooku, Instagramie czy też na innym portalu społecznościowym zostanie udostępniony, to Twoje szanse na poprawę widoczności w sieci wzrosną!System komentarzy
Do jeszcze innej metody SMO należy system komentarzy. A jest to bardzo dobra opcja, bo dzięki niej użytkownik w łatwy sposób może komentować Twoje publikowane treści. Jednak taki system komentarzy jest dodatkową wtyczką, którą trzeba zainstalować. W przypadku strony opartej na WordPressie można użyć wtyczki Disqus. Dzięki tej funkcji nie tylko usprawni się komentowanie, ale również każdą osobę, która skomentuje Twój wpis można zobaczyć, tj. obejrzeć jej profil i przeczytać komentarze jakie do tej pory pozostawiła w Internecie.Słowa kluczowe

Jest to bardzo ważna cecha nie tylko w SMO, ale również w SEO, która przekłada się na pozycjonowanie strony. Jednak w mediach społecznościowych, słowa kluczowe mają znikomy wpływ na zwiększenie pozycji w wyszukiwarce Google. Nie oznacza to jednak, że ich użycie będzie nie potrzebne. Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych w tekście pozwoli na to, aby Twój profil wyświetlił się po wpisaniu frazy w wyszukiwarce mediów społecznościowych, np. na Facebooku. Dlatego używaj ich w swoich tekstach lub nawet komentarzach. Możesz także wykorzystywać hasztagi pod każdym opisem, które są niezwykle ważne na profilu Instagrama (pełnią one tam funkcję słów kluczowych).
Widżety z linkiem do profili w mediach społecznościowych
To kolejny czynnik należący do Social Media Optimization, który polega na zastosowaniu widżetu promującego Twoją osobę lub firmę na stronie w mediach społecznościowych, np. w postaci przycisków do polubienia. Oprócz tego dobrze by było zadbać o swój profil. Użytkownicy, którzy mają udostępniać Twoje posty muszą mieć do tego jakiś powód. Dlatego uzupełnij swoje konto wszystkimi potrzebnymi informacjami, a jeśli będzie potrzeba to zaktualizuj swoje zdjęcie profilowe lub zdjęcie w tle. Sprawdź również czy dane kontaktowe z profilu zgadzają się z tymi na stronie www, a także odpowiadaj na zadawane pytania przez użytkowników. Takie działania sprawią, że wzbudzisz w nich zaufanie.Istota odnośników umieszczanych w treściach na profilach społecznościowych
Ostatnią ważną kwestią są linki zwrotne (backlink), czyli kierujące do Twojej witryny. Trzeba zaznaczyć, że linki z social mediów nie są szczególnie ważne dla robotów Google, ale ich posiadanie może uautentycznić cały profil linków, który odsyła użytkowników do Twojej witryny. Nie zapomnij również o umieszczeniu takich linków w mediach społecznościowych czy też na Google Moja Firma. Takie działania sprawią, że Twoja strona internetowa wzrośnie w rankingu wyszukiwarki Google.Jakie korzyści mogą przynieść Twojej firmie działania SMO?

Działania optymalizacyjne SMO mogą przynieść Twojej firmie wiele korzyści, ale tylko pod warunkiem, że są one odpowiednio przygotowane. A może być to np.:
- zwiększenie świadomości marki i jej widoczności w sieci,
- ulepszenie modułu porozumiewania się użytkowników,
- Twoja sprzedaż produktów lub usług może się zwiększyć.
Podsumowanie
Mam nadzieję, że ten artykuł przybliżył Ci definicję jaką jest Social Media Optimization i wiesz już jakie wynikają z tego korzyści. Jeśli chcesz, aby zagościły one również w Twojej firmie, to warto zapoznać się z powyższymi czynnikami i zacząć wprowadzać je na swojej stronie. A teraz do dzieła!
TAGI:Zostaw komentarz do artykułu: Social Media Optimization – co to jest i jakie są jej techniki?
2 Komentarz
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Trzeba zaznaczyć, że linki z social mediów nie są szczególnie ważne dla robotów Google, ale ich posiadanie może uautentycznić cały profil linków”
Z tą tezą o uautentycznianiu profilu linków, to na podstawie testów SEO?:)
Nie jestem pewien czy tu nie wystarczy wziąć tej sprawy na logikę. FB i Google to dwie oddzielne korporacje, które nie mają celu, aby się wspierać. Powiem więcej, walczą o rynek reklam. Więc nie wiem, dlaczego Google miałoby pozwalać zarabiać FB, tym samym ograniczając rynek własnych reklam. Z innej strony, gdyby szerokiej grupy osób zainteresowanych poszła informacja o tym, że linki z FB pomagają w pozycjonowaniu to: A). Na FB zacząłby się istny spam rodem z forów internetowych B). FB by chciało to ograniczyć lub zmonetyzować. C). Google szumnie ogłosiłoby kolejny algorytm odpowiadający tam razem za kontrolę ruchu z mediów społecznościowych. Moim zdaniem FB może przyczynić się do poprawy pozycji strony jedynie przez sprowadzenie ruchu na stronę.